Är ni säkra på det? Ifjol gick vi ju back under playoff-matcherna. Även om det inte var officiell info har jag för mig.BOMBOM BOUCHARD skrev:Så är det om jag förstått det rätt. Varenda intäkt är välkommet.seppuko skrev:Visst, tyck att "laget" dvs spelare och tränare samt sportchef borde hamnar på 8:e. Men föreningen behöver det inte, det vore en stöt närmre dödsstöten att missa de hemmamatcher som blir i playoffen.
Att missa PO vore bedrövligt såväl sportsligt som ekonomiskt.
Väl i ett PO kan man inte bara vika ned sig och ge upp. Det ska man aldrig göra. Kan räcka med att få en tursam första seger och sedan kan det studsa vår väg.
Allsvenskan 2013/2014
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Allsvenskan 2013/2014
Expert.
De hade budgeterat för kvalserie. Vet inte vad de budgeterat för i år, men topp 7 låter rimligt.SirDIFalot skrev:Är ni säkra på det? Ifjol gick vi ju back under playoff-matcherna. Även om det inte var officiell info har jag för mig.BOMBOM BOUCHARD skrev:Så är det om jag förstått det rätt. Varenda intäkt är välkommet.seppuko skrev:Visst, tyck att "laget" dvs spelare och tränare samt sportchef borde hamnar på 8:e. Men föreningen behöver det inte, det vore en stöt närmre dödsstöten att missa de hemmamatcher som blir i playoffen.
Väl i ett PO kan man inte bara vika ned sig och ge upp. Det ska man aldrig göra. Kan räcka med att få en tursam första seger och sedan kan det studsa vår väg.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hur menar du gå back? Att det skulle kosta mer att hyra Hovet under PO-matcherna än intäkterna? Har sjukt svårt att tro det.SirDIFalot skrev:Är ni säkra på det? Ifjol gick vi ju back under playoff-matcherna. Även om det inte var officiell info har jag för mig.BOMBOM BOUCHARD skrev:Så är det om jag förstått det rätt. Varenda intäkt är välkommet.seppuko skrev:Visst, tyck att "laget" dvs spelare och tränare samt sportchef borde hamnar på 8:e. Men föreningen behöver det inte, det vore en stöt närmre dödsstöten att missa de hemmamatcher som blir i playoffen.
- SirDIFalot
Exakt så. Det såldes för få lösbiljetter. Det var mest redan betalda säsongskort som nyttjades.-daniel- skrev:Hur menar du gå back? Att det skulle kosta mer att hyra Hovet under PO-matcherna än intäkterna? Har sjukt svårt att tro det.SirDIFalot skrev:Är ni säkra på det? Ifjol gick vi ju back under playoff-matcherna. Även om det inte var officiell info har jag för mig.BOMBOM BOUCHARD skrev:Så är det om jag förstått det rätt. Varenda intäkt är välkommet.seppuko skrev:Visst, tyck att "laget" dvs spelare och tränare samt sportchef borde hamnar på 8:e. Men föreningen behöver det inte, det vore en stöt närmre dödsstöten att missa de hemmamatcher som blir i playoffen.
Expert.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Inte så konstigt egentligen? Hovet kostar väl ca 100.000 per match? Och det var ju typ 5000 på läktarna varav 3000 säsongskort. Klart att dom övriga inte ger någon särskild vinst.
Avskaffa tre mot tre.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Nej det är jag absolut inte, men lyckas vi inte gå plus av tre hemmamatcher är det märkligt, mycket märkligt.SirDIFalot skrev:Är ni säkra på det? Ifjol gick vi ju back under playoff-matcherna. Även om det inte var officiell info har jag för mig.BOMBOM BOUCHARD skrev:Så är det om jag förstått det rätt. Varenda intäkt är välkommet.seppuko skrev:Visst, tyck att "laget" dvs spelare och tränare samt sportchef borde hamnar på 8:e. Men föreningen behöver det inte, det vore en stöt närmre dödsstöten att missa de hemmamatcher som blir i playoffen.
Men även om vi bara går plus minus noll ekonomiskt så är den sportsliga delen enormt viktig. För det första kan det bli lyckosamma resultat, för det andra mer rutin till nästa års lag (alla i laget lär väl inte bytas ut?).
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
Ja, så länge man inte går back så..BOMBOM BOUCHARD skrev:Nej det är jag absolut inte, men lyckas vi inte gå plus av tre hemmamatcher är det märkligt, mycket märkligt.SirDIFalot skrev:Är ni säkra på det? Ifjol gick vi ju back under playoff-matcherna. Även om det inte var officiell info har jag för mig.BOMBOM BOUCHARD skrev:Så är det om jag förstått det rätt. Varenda intäkt är välkommet.seppuko skrev:Visst, tyck att "laget" dvs spelare och tränare samt sportchef borde hamnar på 8:e. Men föreningen behöver det inte, det vore en stöt närmre dödsstöten att missa de hemmamatcher som blir i playoffen.
Men även om vi bara går plus minus noll ekonomiskt så är den sportsliga delen enormt viktig. För det första kan det bli lyckosamma resultat, för det andra mer rutin till nästa års lag (alla i laget lär väl inte bytas ut?).
Expert.
- -daniel-
Var det verkligen så lite folk på matcherna i PO? Minns faktiskt inte riktigt, i sådana fall kan ni ha rätt.Mattias_87 skrev:Inte så konstigt egentligen? Hovet kostar väl ca 100.000 per match? Och det var ju typ 5000 på läktarna varav 3000 säsongskort. Klart att dom övriga inte ger någon särskild vinst.
- minalman
Problemet med PO är att det kommer med så kort varsel att det bara är de initierade som hinner fatta att det pågår.-daniel- skrev:Var det verkligen så lite folk på matcherna i PO? Minns faktiskt inte riktigt, i sådana fall kan ni ha rätt.Mattias_87 skrev:Inte så konstigt egentligen? Hovet kostar väl ca 100.000 per match? Och det var ju typ 5000 på läktarna varav 3000 säsongskort. Klart att dom övriga inte ger någon särskild vinst.
Och de har redan säsongskort.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Vi måste ha dom mest utspridda målgörarna i HA. Inte många matcher det varit samma målskytt två gånger. Iofs inget inte med det. Men tycker det är konstigt att vi inte har nån mer renodlad.
Skadan på Nisse behöver nödvändigtvis inte vara total katastrof. Sam kommer få gott om förtroende nu i PP, och om han hittar formen nu i Nisses frånvaro kan vi ha ett litet "sparkapital" till kvalmatcherna.
Hoppas han tar chansen nu hur som helst, såg lovande ut idag.
- minalman
Vi har nog seriens största "sparkapital" över huvud taget. Ingen i laget har tullat på reservkapitalet hittills.Salas skrev:Skadan på Nisse behöver nödvändigtvis inte vara total katastrof. Sam kommer få gott om förtroende nu i PP, och om han hittar formen nu i Nisses frånvaro kan vi ha ett litet "sparkapital" till kvalmatcherna.
- -daniel-
Tror dock Sam kommer vara borta efter det stundande uppehållet.
- minalman
Var det verkligen 12800 som såg malmö mot björklöven ikväll?
- SirDIFalot
Gratis inträde va?minalman skrev:Var det verkligen 12800 som såg malmö mot björklöven ikväll?
Expert.