Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
vr6power

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av vr6power »

Andy skrev:
Magnutz skrev:
Andy skrev:Jag har inte kunnat logga in här på ett tag, men har kämpat på med Rädda Otto via telefon och Twitter under tiden.

Vill bara passa på att tacka er alla för er fantastiska respons och hängivenhet!

Det har varit en spännande och rolig resa. Det som förvånar mig mest är faktisk att den negativa feadback vi fått från "Djurgårdare" nästan överträffat de positiva.

Jag kommer att vid lämpligt tillfälle ta initiativ till att bjuda in på en drop in öl på lämpligt etablisemang i Stockholm för att personligen få se er i ögonen och tacka för hjälpen. Hoppas att få se så många som möjligt av er då!

Håll tummarna, skänk en sista slant och hoppas på goda nyheter...
Menar du här eller i andra "forum"?
Jag menar här och på andra forum. På något sätt så har viljan att såga och vara emot hos vissa individer överträfat viljan att komma med konstruktiv kritik och bidra.

Det jag dock främst tar med mig är det massiva engagemang och positiva respons vi fått.

Jag vet att jag bara är en bitter grinig gubbe, men det svider när man får skit för någonting som så uppenbart är både bra och efter omständigheterna väl genomfört. I synnerhet som skiten kommer från "tangentbordsryttare" som inte är beredda att bidra överhuvudtaget till den klubb och den sköld man säger sig älska så högt.

Hur som helst - hoppas få se er alla på "Rädda Otto" ölen jag tänker dra ihop.
Vet inte vad du tänker på men nog är det väl ändå mest positivt här? att man/några har lite olika synsätt är ju inte negativt utan mer en disskution som forum är till för, Alla hoppas väl otto krita på men andra lite mer och vissa lite mindre.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Tessan »

Är riktigt nöjd med mitt Otto-skin till iphone - supersnyggt! Den Otto-bild som "blev över" från telefonens framsida fick pryda baksidan på sonens telefon och han blev hur glad som helst. Drömmer om en ny "jag har skrivit på för Djurgårn"-video imorgon - med Otto som huvudperson!
Stadion
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stadion »

vr6power skrev:
Andy skrev:
Magnutz skrev:
Andy skrev:Jag har inte kunnat logga in här på ett tag, men har kämpat på med Rädda Otto via telefon och Twitter under tiden.

Vill bara passa på att tacka er alla för er fantastiska respons och hängivenhet!

Det har varit en spännande och rolig resa. Det som förvånar mig mest är faktisk att den negativa feadback vi fått från "Djurgårdare" nästan överträffat de positiva.

Jag kommer att vid lämpligt tillfälle ta initiativ till att bjuda in på en drop in öl på lämpligt etablisemang i Stockholm för att personligen få se er i ögonen och tacka för hjälpen. Hoppas att få se så många som möjligt av er då!

Håll tummarna, skänk en sista slant och hoppas på goda nyheter...
Menar du här eller i andra "forum"?
Jag menar här och på andra forum. På något sätt så har viljan att såga och vara emot hos vissa individer överträfat viljan att komma med konstruktiv kritik och bidra.

Det jag dock främst tar med mig är det massiva engagemang och positiva respons vi fått.

Jag vet att jag bara är en bitter grinig gubbe, men det svider när man får skit för någonting som så uppenbart är både bra och efter omständigheterna väl genomfört. I synnerhet som skiten kommer från "tangentbordsryttare" som inte är beredda att bidra överhuvudtaget till den klubb och den sköld man säger sig älska så högt.

Hur som helst - hoppas få se er alla på "Rädda Otto" ölen jag tänker dra ihop.
Vet inte vad du tänker på men nog är det väl ändå mest positivt här? att man/några har lite olika synsätt är ju inte negativt utan mer en disskution som forum är till för, Alla hoppas väl otto krita på men andra lite mer och vissa lite mindre.
Här ska man bara köra ryggdunkar på varandra, då går inte att föra diskussioner.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Handlar väl ändå mer om att peppa Andy och resten av gänget kring "Rädda Otto" kampanjen. Tycker det varit mycket skeptism från många här inne. Är ju som oftast så mycket enklare att gnälla och rikta kritik hit o dit. Blir tröttsamt i längden och inte speciellt utvecklande heller. Än en gång...stort fång hyll till Er som bidragit till en härlig och frisk kampanj som ger mig tron tillbaka att DIF är den klubb som ff får hjärtat att bulta lite extra för och alltid är lite finare och lite bättre (:-DD
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Andy skrev: I synnerhet som skiten kommer från "tangentbordsryttare" som inte är beredda att bidra överhuvudtaget till den klubb och den sköld man säger sig älska så högt.
Borde väl gälla Kristofer Ottosson också?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Varför blir man anklagad för att inte bidra om man lyfter fram eventuella problem som vi måste lösa här tillsammans? Det är väl knappast en lösning att köra ner huvudet i sanden och ryggdunka varandra bara.
Expert.
gurra

Inlägg av gurra »

SirDIFalot skrev:Varför blir man anklagad för att inte bidra om man lyfter fram eventuella problem som vi måste lösa här tillsammans? Det är väl knappast en lösning att köra ner huvudet i sanden och ryggdunka varandra bara.
Vad är det för problem du tänkte lösa? Det samlas in pengar till Otto. Om han och DIF inte kommer överens så går de pengarna till en annan spelare. Det är nästan 500 000:- insamlat som kommer att hjälpa DIF en bra bit kommande säsong. Detta har folk som inte sitter och gnäller åstadkommit. Detta är deras tråd. Mycket bra jobbat allihop. Jag är imponerad.

Efter en sådan insats så är det självklart att dela ut ryggdunkar!
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Typ hitta fel o brister på något som är bra, he, he
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

gurra skrev:
SirDIFalot skrev:Varför blir man anklagad för att inte bidra om man lyfter fram eventuella problem som vi måste lösa här tillsammans? Det är väl knappast en lösning att köra ner huvudet i sanden och ryggdunka varandra bara.
Vad är det för problem du tänkte lösa? Det samlas in pengar till Otto. Om han och DIF inte kommer överens så går de pengarna till en annan spelare. Det är nästan 500 000:- insamlat som kommer att hjälpa DIF en bra bit kommande säsong. Detta har folk som inte sitter och gnäller åstadkommit. Detta är deras tråd. Mycket bra jobbat allihop. Jag är imponerad.

Efter en sådan insats så är det självklart att dela ut ryggdunkar!
Detta har skrivits förr men det går inte in i huvudet på honom.
Vilket brott det är att samla in pengar till Djurgården!

En av två saker kommer hända (få in detta i skallen nu snälla):

1. Otto skriver på.
2. Otto skriver inte på. DIF är ca 500 000 rikare.

Du blir anklagad för att du systematiskt och ständigt är negativ till detta. Du verkar ha bestämt dig för att detta är dåligt men använder argumentet "Varför får man inte ifrågasätta?" som täckmantel.
Alternativt har du en dragning till att vara rebell.

Målet är att ge DIF Hockey pengar. Varje öre räknas då vår budget är halverad. Oavsett vad grunderna är så är det något positivt. Det behövs att alla drar åt samma håll den här sista tiden.

"Varför får man inte ifrågasätta?" håller inte ett dyft längre då du redan blivit besvarad ex antal gånger. Men du tillhör väl det "tuffa gardet" med Lillebrors-ända som tycker att det är löjligt och är för stolt för att ändra åsikt när dina argument är söndersmulade.

Men visst, om du har så många "frågor" som besvärar dig - rada upp dem i en konkret lista och gör det NU. Du skrriver hela tiden att du ifrågasätter men aldrig VAD du ifrågasätter. Därför ses det som gnäll.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Skrev ett ganska långt inlägg som jag sedan raderade. Var nära att radera det här också. Jag har nog uppfattats som gnällig i den här frågan och vill väl bara pin-pointa vad JAG har varit kritisk till.
Kan väl sammanfatta det jag skrev med att det helt har saknats transparens mellan Otto, DIFhockey, insamlingsledarna och övriga. Att säga att förhandlingar pågår håller inte här. DIF och Otto skulle förhandlat i början av insamlingen och ett mål skulle ha satts. Jag är övertygad om att mer pengar skulle ha kommit in och Otto skulle inte kunna ha fått en förhandlingsfördel genom att se hur insamlingen växte.

Olika uppgifter har kommit fram som gjort att skeptisen har vuxit som te.x 300 000:- saknas tweeten som är extremt konstig.

Att det som skulle vara öronmärkta pengar till Otto, kan komma att bli en generell transferkassa nu skulle också ha diskuterats och klargjorts från början. Jag ogillar att jag kan komma att bidra till att DIF värvar en avdankad slovak eller finne, när jag trott att jag donerat till något annat.

Konstiga uppgifter i media, så som den att Otto inte har fått ett kontraktsförslag på två månader. Det innebär (se John Terrys inlägg) att antingen Challe eller Otto ljuger. Är det Challe så är det verkligen inte bra då det i så fall tyder på att han inte ville ha Otto i truppen. Är det Otto är det ju inte heller bra.

Nu blev det ju ganska långt ändå. Avslutningsvis får jag väl IGEN ge credd till alla er som kämpat då ni antagligen kommer bli illa berörda av ovanstående trots att ni utlyste vad (även om det inte var från mig).

Förhoppningsvis kan föreningen lära sig något av allt det här till nästa kris.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av BaronVonDif »

Har både betalat och varit kritisk/ifrågassättande i många frågor i denna insamling men det är jag alltid när jag investerar i nåt oavsett om det gäller Otto,pensions fonder eller rädda barnen, förhoppningsvis går allt i hamn och är gärna med och tar nån öl när allt är i hamn men ris och ros och en debatt under en insamling som denna hör till, framförallt i en sådan infekterad fråga som denna har blivit och alla spekulationer som uppstått.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Inte alls android. Ditt inlägg var sakligt och förståeligt med tillhörande förklaringar. Inte något tvåraders-inlägg som saknar konkreta förfrågningar.

Jag håller med dig i att pengarna man sätter in är för Otto. Att det sedan skrivs på första artikeln i frågan att man håller som en möjlighet att pengarna kan gå till någon annan ger givetvis varningsklockor.

Oavsett vad tvisten är mellan DIF och Otto så kan vi ju inte göra något åt den mer än ekonomiskt.
Jag vidhåller att desto mer pengar, desto positivare för DIF.

Om nu tvisten är annat än ekonomisk måste vi helt enkelt lita till klubbens omdöme gällande andra spelare. Det hade vi behövt göra ändå även om vi inte skänkt ett enda öre.

Det är ju vanskligt även om det blir Otto. Ingen har facit på om han kommer prestera, och samma sak gäller hans ersättare. Vi gör helt enkelt vad vi kan, och vill man inte bidra är det ju okej.

Men att ständigt baktala kampanjen är INTE bra för DIF på något sätt. Mer pengar är åtminstone en större MÖJLIGHET till en bra förstärkning. Allt annat är ovisst.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

DIF_Soldier skrev:Inte alls android. Ditt inlägg var sakligt och förståeligt med tillhörande förklaringar. Inte något tvåraders-inlägg som saknar konkreta förfrågningar.

Jag håller med dig i att pengarna man sätter in är för Otto. Att det sedan skrivs på första artikeln i frågan att man håller som en möjlighet att pengarna kan gå till någon annan ger givetvis varningsklockor.

Oavsett vad tvisten är mellan DIF och Otto så kan vi ju inte göra något åt den mer än ekonomiskt.
Jag vidhåller att desto mer pengar, desto positivare för DIF.

Om nu tvisten är annat än ekonomisk måste vi helt enkelt lita till klubbens omdöme gällande andra spelare. Det hade vi behövt göra ändå även om vi inte skänkt ett öre.

Det är ju vanskligt även om det blir Otto. Ingen har facit på om han kommer prestera, och samma sak gäller hans ersättare. Vi gör helt enkelt vad vi kan, och vill man inte bidra är det ju okej.

Men att ständigt baktala kampanjen är INTE bra för DIF på något sätt.
Jag tycker att Otto är en mindre risk en någon okänd snubbe.

Samtidigt har man ofta blandat äpplen och päron också. Ibland sägs det att det är för DIFhockeys bästa, ibland för att det är trotjänaren Otto. Landar vi på en lön på 100k/månad så är jag nästan övertygad om att DIF skulle kunna hitta en bättre spelare för lagbygget. En sniper te.x.

Men det är ju skitsamma nu.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Det är bedömningen vi gör, ja. Men samtidigt är han 36 år och kan gå sönder. Vi vet ingenting.

Samtidigt är han ju en spelare som i sina bästa stunder till och med är Elitseriens bästa center i min mening. Det kan vara ovärderligt i en Kvalserie, och jag tänker inte låta möjligheten att teoretiskt ta DIF ett steg närmre eliten glida ur händerna genom att tjafsa.

Vi måste gambla. Go for broke. Går det åt helvete kan vi iallafall säga att vi försökte.
Jag gör hellre något aktivt jag kan tvingas ångra än att sitta på arslet och undra hur det hade gått om jag hade hjälpt till efter en torskad Kvalserie.
Säg den glädje som varar
Rix

Inlägg av Rix »

Tycker att det är konstigt med allt negativt snack.

Pengarna vi samlar in går till ett kontraktsförslag till Otto. Om Otto nekar det förslaget så har vi/DIF två alternativ. Samla mer och försök få med Otto eller ge upp Otto och senare under säsongen förstärka laget vid behov.

Jag tycker infon har varit ganska glasklar från början, jag har själv skänkt cirka 1000 kronor. Får vi inte Otto så kan vi ta en rejäl spetsspelare i januari. Självklart tar jag helst Otto men att få in en spetsspelare inför slutet och KS kan visa sig vara guldvärt!

Förövrigt, hur mycket är vi uppe i nu? :)
Skriv svar