Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
-
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Highwind: Tänk på en grej bara. Boumedienne må ha gjort det bra de sista matcherna, men att han har en hög högstanivå har väl inte en människa någonsin tvivlat på. Det är liksom under de där övriga 40-45 matcherna per säsong som man vill strypa honom. När han är som bäst är han riktigt bra, men det händer inte ofta. Jag vill inte att vi behåller honom.
Jag skriver dock under på backuppsättningen du listat ovan, om vi byter ut just Boumedienne. Behöver väl knappast sägas, men min förhoppning är att Gunderson tar hans plats istället. På forwardsidan hoppas jag att vi får in lite mer speed och spelskicklighet. That's it.
Jag skriver dock under på backuppsättningen du listat ovan, om vi byter ut just Boumedienne. Behöver väl knappast sägas, men min förhoppning är att Gunderson tar hans plats istället. På forwardsidan hoppas jag att vi får in lite mer speed och spelskicklighet. That's it.
Senast redigerad av Metal Machine den 2011-03-28 22:45:09, redigerad totalt 1 gånger.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag förstår inte att ni så lättvindigt kan inkludera Nisse i startuppställningen. Han fick en stroke - hallå?!
Det är inte direkt någon influensa det är tal om, det är riktigt tunga grejer. Nisse är 35 och har drabbats av en
S T R O K E, slå upp vad det innebär om ni inte redan har fattat det - hans karriär är med allra största sannolikhet över.
Även om den nu inte skulle vara det finns det inget som talar för att han kommer nå upp i samma standard som förr.
Det är inte direkt någon influensa det är tal om, det är riktigt tunga grejer. Nisse är 35 och har drabbats av en
S T R O K E, slå upp vad det innebär om ni inte redan har fattat det - hans karriär är med allra största sannolikhet över.
Även om den nu inte skulle vara det finns det inget som talar för att han kommer nå upp i samma standard som förr.
Säg den glädje som varar
Jo, Nisse har nog spelat sin sista elitmatch. Jag vet inte hur stor chansen är för ett fullständigt tillfrisknande men .. Jag hoppas han kan vara den pappa han vill vara för sina barn. Hockeyn får komma om den kommer.DIF_Soldier skrev:Jag förstår inte att ni så lättvindigt kan inkludera Nisse i startuppställningen. Han fick en stroke - hallå?!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Chilla Mr.Anger.DIF_Soldier skrev:Jag förstår inte att ni så lättvindigt kan inkludera Nisse i startuppställningen. Han fick en stroke - hallå?!
Man kan väl drömma om att hjälten gör det osannolika och återvänder i spel.
Blev rent ut sagt jävligt lack när jag läste om Ogges flytt till Kärpät - vad fan har hänt om en stockholmare drar till norra Finland med motiveringen "jag vill utvecklas"?!
- Christopher J
Mitt lag just nu.
1. M.Tellqvist
2. M.Owuya/Sandberg
D.Tjärnqvist-Bartley
BomBom-Kronwall
Printz-Holmqvist
Extra:Claesson-Deilert
Bremberg-Otto-Nilson
Hannula-Zibanejad-Tjärnqvist
Brodin-Norman-Ölvestad
Kempe-Eklund-Eriksson
Extra: Cehlin,Strömberg
1. M.Tellqvist
2. M.Owuya/Sandberg
D.Tjärnqvist-Bartley
BomBom-Kronwall
Printz-Holmqvist
Bremberg-Otto-Nilson
Brodin-Norman-Ölvestad
Kempe-Eklund-Eriksson
-
- Säsongskort: Ja
Är väl bra med miljöombyte efter att ha spelet i Stockholm hela sitt liv?, man kan ju utvecklas på andra ställen än bara i Sthlm.odburt skrev:Blev rent ut sagt jävligt lack när jag läste om Ogges flytt till Kärpät - vad fan har hänt om en stockholmare drar till norra Finland med motiveringen "jag vill utvecklas"?!
Sen kan han mycket väl blivit lovat mer speltid och en större roll i klubben, så det är bra sätt att kunna utvecklas på.
Hellre att han går till Oulun Kärpät och utvecklas där än i Timrå. Skulle lätt kunna se Oscar i DIF tröjan igenTorpedo Novgorod skrev:Är väl bra med miljöombyte efter att ha spelet i Stockholm hela sitt liv?, man kan ju utvecklas på andra ställen än bara i Sthlm.odburt skrev:Blev rent ut sagt jävligt lack när jag läste om Ogges flytt till Kärpät - vad fan har hänt om en stockholmare drar till norra Finland med motiveringen "jag vill utvecklas"?!
Sen kan han mycket väl blivit lovat mer speltid och en större roll i klubben, så det är bra sätt att kunna utvecklas på.

- diftobbe89
Man kan ju alltid hoppas målvaktssidan ser ut ungefär så.Christopher J skrev:Mitt lag just nu.
1. M.Tellqvist
2. M.Owuya/Sandberg
D.Tjärnqvist-Bartley
BomBom-Kronwall
Printz-Holmqvist
Bremberg-Otto-Nilson
Brodin-Norman-Ölvestad
Kempe-Eklund-Eriksson
Din backsida är också outstanding men tro inte vi kommer ha turen att få in Tjärna den äldre och samtidigt kunna behålla Staffan, men det hade ju såklart varit drömmen!
Forwardssidan är jag mer tveksam till, inget illa mot Linkan men tror inte han skulle passa in i spelsystemet lika bra som för några säsonger sedan, och sen så ska Otto flyttas ner några snäpp och en första center ska in.
Strömbergs kontrakt löper ut, Stefan Söder menade du kanske!?
Ölvestad - KLASSCENTER - Nilson
Kronwall - Tjärnqvist
Tjärnqvist - Zibanejad - Hannula
Bartley - Printz
Brodin - Otto - Cehlin
Bombom - Honken
Fimpen - Norman - Tim
Kempe
Claesson
Mv. Tellqvist
Owuya/Sandberg
Ungefär såhär hade för mig varit ett drömlag och inte helt orealistiskt kanske, eller!? Då har vi lagt krut på defensiven framförallt, med en riktigt stabil målvakt (är väl vad man förmodar) och med en av dom bästa backbesättningarna i ligan förmodligen, möjligt att man hade kunnat göra någon ändring i laguppställningen, men ungefär ett sånt här lag hade jag velat se!
Forwards som Cehlin,Brodin,Cehlin,Norman m.fl blommar ut rejält och vi hade blivit ett guldlag!
Norman eller Zibanejad som ytter hade också funkat för vill egentligen inte ha någon i en fjärde lina.
Spela fult
-
Angående Daniel Tjärnqvist, nästan alla har tagit med honom i sina femmor, har han sagt något eller är det bara en förhoppning?
Boumidienne ska bort så enkelt är det. Kan man inte förmå sig att kämpa och åka skridskor har man inget i DIF att göra. Ingen lagmoral, och det faktum att han hänger på Stureplan dagen innan match gör inte saken bättre. Total flopp. Låt han glida runt i Ryssland istället.
- SirDIFalot
Men faktum är att DIF inte kan göra något åt saken. Eftersom det verkar som att bara han kan bryta kontraktet, där av 1+1 formuleringen av kontraktet. DIF har ju jagat honom i 15-16 år, så man gick väl med på den klausulen som Josef ville ha, alltså att han får bryta avtalet efter ett år, om han vill. För ur DIFs synpunkt sitter han inte på utgående kontrakt.rikkard skrev:Boumidienne ska bort så enkelt är det. Kan man inte förmå sig att kämpa och åka skridskor har man inget i DIF att göra. Ingen lagmoral, och det faktum att han hänger på Stureplan dagen innan match gör inte saken bättre. Total flopp. Låt han glida runt i Ryssland istället.
Jag skickar mycket hellre Lassen åt helvete, BomBom bidrar i alla fall med något, offensivt då. Får han spela med rätt backpartner(ej Oscar Eklund) över en längre tid kan han säkert upprätthålla den höga nivån på heltid.
Expert.
- Lee Harvey Oswald
SirDIFalot skrev:Men faktum är att DIF inte kan göra något åt saken. Eftersom det verkar som att bara han kan bryta kontraktet, där av 1+1 formuleringen av kontraktet. DIF har ju jagat honom i 15-16 år, så man gick väl med på den klausulen som Josef ville ha, alltså att han får bryta avtalet efter ett år, om han vill. För ur DIFs synpunkt sitter han inte på utgående kontrakt.rikkard skrev:Boumidienne ska bort så enkelt är det. Kan man inte förmå sig att kämpa och åka skridskor har man inget i DIF att göra. Ingen lagmoral, och det faktum att han hänger på Stureplan dagen innan match gör inte saken bättre. Total flopp. Låt han glida runt i Ryssland istället.
Jag skickar mycket hellre Lassen åt helvete, BomBom bidrar i alla fall med något, offensivt då. Får han spela med rätt backpartner(ej Oscar Eklund) över en längre tid kan han säkert upprätthålla den höga nivån på heltid.
Har själv sågat Josef längst fotknölarna under det 55 grundserieomgångarna.
Men jag tycker faktiskt det var rätt tydligt att han höjde sig ett minst snäpp i defensiven när det väl blev slutspel, där var han iaf i mina ögon tillsammans med Printz den bästa backen.
Känns ändå som en rätt viktig egenskap att man kan höja sig när det verkligen gäller,
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Lee Harvey Oswald
Torpedo Novgorod skrev:Angående Daniel Tjärnqvist, nästan alla har tagit med honom i sina femmor, har han sagt något eller är det bara en förhoppning?
Förstoppning...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Håller med SirDIFalot.
Bombom bidrar med en hel del framåt och tyvärr med en del bakåt dock åt fel håll bakåt.
Jag tror att om man spelar honom med en riktigt skicklig defensiv spelare Tex, Kronwall eller Printz så har vi fått ett backpar som funkar.
Jag tror inte på D. Tjärnqvist fören han har skrivit på. Det vore en riktig klassvärvning men det har pratas om honom så många ggr och det har slutat på samma sätt alla gångerna, olika klubbadresser men inte DIF.
Bartley tror jag kan bli en riktigt grym PP back ihop med Honken. Då har vi två skottstarka backar varav en left och en rightskytt.
Vad det gäller framåt så kan man hoppas på Bremberg men är som andra lite tveksam till om han passar in i systemet, dock så tror jag att han kan lösa en hel del av det som vi tappar i Krügers flytt till NHL då Bremberg hittar passningsvägar som andra inte ser.
Jag har dålig koll på A. Falk, Någon som kan lista hans För och Nackdelar?
//Henke
Bombom bidrar med en hel del framåt och tyvärr med en del bakåt dock åt fel håll bakåt.
Jag tror att om man spelar honom med en riktigt skicklig defensiv spelare Tex, Kronwall eller Printz så har vi fått ett backpar som funkar.
Jag tror inte på D. Tjärnqvist fören han har skrivit på. Det vore en riktig klassvärvning men det har pratas om honom så många ggr och det har slutat på samma sätt alla gångerna, olika klubbadresser men inte DIF.
Bartley tror jag kan bli en riktigt grym PP back ihop med Honken. Då har vi två skottstarka backar varav en left och en rightskytt.
Vad det gäller framåt så kan man hoppas på Bremberg men är som andra lite tveksam till om han passar in i systemet, dock så tror jag att han kan lösa en hel del av det som vi tappar i Krügers flytt till NHL då Bremberg hittar passningsvägar som andra inte ser.
Jag har dålig koll på A. Falk, Någon som kan lista hans För och Nackdelar?
//Henke