Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av gaspo »

Rudi skrev: 2021-04-27 14:15:06
Puckey skrev: 2021-04-27 10:25:21 Hur sätter Högström sig själv före laget genom att gå emot personen han förhandlar sin lön och framtid i Djurgården med, i en fråga som rör en lagkamrat och inte honom själv? Om det är konstruktivt eller inte är en annanfemma.
Det är ohållbart att han ska sitta och skriva kryptiska passivt aggressiva meddelanden på föreningens officiella Instagramkonto bara för att han anser att hans polare inte har fått ett rättvist kontraktsförslag.

Som privatperson har han givetvis all rätt att känna att hans kompis Henrik blivit orättvist behandlad men som yrkesperson ska han enbart hålla käften så länge han är en avlönad spelare i vår förening. I det här fallet valde han att sätta sin privata relation till Henrik främst och ifrågasätta Djurgårdens beslut. Han förefaller tyvärr sakna förmågan att lägga band på sig för lagets bästa, precis som hans bångstyriga kamrat spelgeniet Axelsson.
Mycket bra skrivet.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Rudi skrev: 2021-04-27 16:46:26
BigJ skrev: 2021-04-27 16:32:34 Gissningsvis 90% av alla man läser på detta forum, twitter, Svenska Fans mm tycker JE har ställt till det rejält när det gäller Hank och den klicken som inte tycker det har alltså istället synpunker på att Högga uttalat sig, wow...
Jocke har gjort sitt jobb, Högström har misskött sitt. Det är skillnaden. Hank är en dussinlirare.
Du har ju rätt att tycka det, 90% håller inte med uppenbarligen.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Nisse Ekman gillar Ingman riktigt mycket och bekräftar även att han är klar för DIF vilket alla redan visste.

gaspo

Inlägg av gaspo »

Rudi skrev: 2021-04-27 09:55:55 Högström visar bara återigen att han sätter sig själv före laget. En stor ledare, verkligen. Att Axelsson är bitter över att han inte återigen kan boka upp sommarens försäsongspadel med vetskapen om att lönen i höst kommer ticka in från en förening på bekvämt pendlingsavstånd är man väl inte särskilt förvånad över? Att han skulle ha något slags ”klubbhjärta” i större mening än att skapa opinion för sitt eget syfte ser jag som föga troligt.

Ingen vet vad som är på väg in.
+1
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BigJ skrev: 2021-04-27 16:32:34 Gissningsvis 90% av alla man läser på detta forum, twitter, Svenska Fans mm tycker JE har ställt till det rejält när det gäller Hank och den klicken som inte tycker det har alltså istället synpunker på att Högga uttalat sig, wow...
Det finns ett ansvar som anställd, i var du väljer att ha din lojalitet.
Du kommer omöjligtvis hålla med om alla beslut som tas på ledningsnivå.

#4 aktier efter säsongen 20/21 har sjunkit som en sten,
Så, lite mindre snack tack, mer fokus på att hitta ditt spel igen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Manijock

Inlägg av Manijock »

mb81 skrev: 2021-04-27 16:51:55 Nisse Ekman gillar Ingman riktigt mycket och bekräftar även att han är klar för DIF vilket alla redan visste.

Säkert en kanonperson. Men fick ju inte spela av en anledning! Synd att han inte nämner någonting om det. Blir spännande att se hur Jocke får ihop backsidan nästa säsong. Alsing och Arnesson måste in! Gragnani på artist! Då ser det iallafall skapligt ut.

Alsing - Nilsson
Arnesson - Högström
Ekberg - Gragnani
Bengtsson/Ingman
mb81

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev: 2021-04-27 17:24:53
mb81 skrev: 2021-04-27 16:51:55 Nisse Ekman gillar Ingman riktigt mycket och bekräftar även att han är klar för DIF vilket alla redan visste.

Säkert en kanonperson. Men fick ju inte spela av en anledning! Synd att han inte nämner någonting om det. Blir spännande att se hur Jocke får ihop backsidan nästa säsong. Alsing och Arnesson måste in! Gragnani på artist! Då ser det iallafall skapligt ut.

Alsing - Nilsson
Arnesson - Högström
Ekberg - Gragnani
Bengtsson/Ingman
Han nämner ju det. Han säger att han är på tok för bra för att sitta på bänken.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

1. Jag tycker faktiskt föreningen har kommunicerat bra gällande Hank, det var inga meddelanden skrivna med en hand bakom ryggen han fick utan dom var ändå bra. Kommer han få ett ordentligt avtackning nästa år? Kanske. Ingen aning. Jag hoppas det.
2. Hank behövs i omklädningsrummet men det finns andra som kan fylla dom skorna. Tar jag hellre Brodin än Hank? Ja! Kan en sådan som Ante vara med i organisationen och förklara hur det är att spela i DIF? Ja! Kan JJ göra det? Ja! Bergfors? Ja!
3. Jocke håller på och bygger en riktigt billig sida av truppen samtidigt som den är kortsiktig. Ett ettårskontrakt på en spelare från HA är inte speciellt dyrt. De som har bevisat sig kan få förlängt men gör dom inte det är det inte jobbigt att låta juniorer ta deras platser under säsong.
4. Den billiga sidan öppnar för en dyr sida. Han öppnar för att lassa in på hemvändarna och/eller att behålla bla Rhett.

Jag är som alltid positiv men jag kräver förstås att Hanks skor fylls delvis av någon hemvändare.
mb81

Inlägg av mb81 »

crike skrev: 2021-04-27 17:51:28 1. Jag tycker faktiskt föreningen har kommunicerat bra gällande Hank, det var inga meddelanden skrivna med en hand bakom ryggen han fick utan dom var ändå bra. Kommer han få ett ordentligt avtackning nästa år? Kanske. Ingen aning. Jag hoppas det.
2. Hank behövs i omklädningsrummet men det finns andra som kan fylla dom skorna. Tar jag hellre Brodin än Hank? Ja! Kan en sådan som Ante vara med i organisationen och förklara hur det är att spela i DIF? Ja! Kan JJ göra det? Ja! Bergfors? Ja!
3. Jocke håller på och bygger en riktigt billig sida av truppen samtidigt som den är kortsiktig. Ett ettårskontrakt på en spelare från HA är inte speciellt dyrt. De som har bevisat sig kan få förlängt men gör dom inte det är det inte jobbigt att låta juniorer ta deras platser under säsong.
4. Den billiga sidan öppnar för en dyr sida. Han öppnar för att lassa in på hemvändarna och/eller att behålla bla Rhett.

Jag är som alltid positiv men jag kräver förstås att Hanks skor fylls delvis av någon hemvändare.
Hank fick väl tre, fyra inlägg på hemsidan/twitter. Sällan nån får så mycket. Och det ska han ha. Vi supportrar kommer ge honom en ordentlig avtackning. Det kan du vara säker på!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Ska ge Ingman en chans, och då vet vi att han är 100% klar.

Då hoppas jag dom två sista backplatserna går till Gragnani och Arnesson så känns det helt ok och en hyfsad balans av offensivt och mer defensivt skickliga backar.

Gragnani
Högström
Tom
Arnesson
Ekberg
Bengtsson
Ingman
Brännstam

Jag tror och hoppas på dessa 8. Har svårt att se att samtliga av Gragnani, Alsing och Arnesson ansluter.
Spela fult
mb81

Inlägg av mb81 »

diftobbe89 skrev: 2021-04-27 18:03:02 Ska ge Ingman en chans, och då vet vi att han är 100% klar.

Då hoppas jag dom två sista backplatserna går till Gragnani och Arnesson så känns det helt ok och en hyfsad balans av offensivt och mer defensivt skickliga backar.

Gragnani
Högström
Tom
Arnesson
Ekberg
Bengtsson
Ingman
Brännstam

Jag tror och hoppas på dessa 8. Har svårt att se att samtliga av Gragnani, Alsing och Arnesson ansluter.
Juniorbackarna har kontrakt ett år till. Alltså Brännstam, Hedström och Pontus Johansson. Men lär väl bli utlån på dessa med tanke på att de inte är juniorer längre. Jag tror Gragnani är antingen plan b om det inte går med Alsing eller att han kommer på artistkontrakt senare. Jocke brukar värva ihop rätt breda trupper så blir faktiskt inte förvånad om alla tre kommer in. 8 backar+"juniorbackarna". Men jag tror nog mest på 7 backar+"juniorbackarna".
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

mb81 skrev: 2021-04-27 18:07:34
diftobbe89 skrev: 2021-04-27 18:03:02 Ska ge Ingman en chans, och då vet vi att han är 100% klar.

Gragnani
Högström
Tom
Arnesson
Ekberg
Bengtsson
Ingman
Brännstam

Juniorbackarna har kontrakt ett år till. Alltså Brännstam, Hedström och Pontus Johansson. Men lär väl bli utlån på dessa med tanke på att de inte är juniorer längre. Jag tror Gragnani är antingen plan b om det inte går med Alsing eller att han kommer på artistkontrakt senare. Jocke brukar värva ihop rätt breda trupper så blir faktiskt inte förvånad om alla tre kommer in. 8 backar+"juniorbackarna". Men jag tror nog mest på 7 backar+"juniorbackarna".
Skulle bli väldigt förvånad om vi värvar allihop men inte mig emot. Juniorbackarna räknar jag inte in tror det blir utlåning men annars känns Brännstam som den som kan vara med och hota, kan ju ske en jätteutveckling på någon iofs. Bengtsson hoppas jag är värvad för att spela ordentligt, om han gör sig förtjänt av det såklart. Onödigt att värva den typen av back om han är tänkt att användas som Simon J.
Spela fult
mb81

Inlägg av mb81 »

diftobbe89 skrev: 2021-04-27 18:24:11
mb81 skrev: 2021-04-27 18:07:34

Gragnani
Högström
Tom
Arnesson
Ekberg
Bengtsson
Ingman
Brännstam

Skulle bli väldigt förvånad om vi värvar allihop men inte mig emot. Juniorbackarna räknar jag inte in tror det blir utlåning men annars känns Brännstam som den som kan vara med och hota, kan ju ske en jätteutveckling på någon iofs. Bengtsson hoppas jag är värvad för att spela ordentligt, om han gör sig förtjänt av det såklart. Onödigt att värva den typen av back om han är tänkt att användas som Simon J.
Bengtsson kommer få förtroende är jag rätt säker på. Det ä en back som loggat en bra bit över 20 min/match i allsvenskan och kommer till sjukt mycket skott i både PP och lika styrka. Ge honom ordentligt med förtroende så tror jag det blir bra.
Användarvisningsbild
kablo003

Inlägg av kablo003 »

BigJ skrev: 2021-04-27 16:51:47
Rudi skrev: 2021-04-27 16:46:26
Jocke har gjort sitt jobb, Högström har misskött sitt. Det är skillnaden. Hank är en dussinlirare.
Du har ju rätt att tycka det, 90% håller inte med uppenbarligen.
Jag tror 90% av de som följer DIF varken skriver på detta forum eller andra sociala medier.

För övrigt är det tråkigt att Hank ej längre kommer spela i DIF men jag tycker inte sportchefen ska ta populistiska beslut. Jag har fortsatt stort förtroende för Jocke.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81 skrev: 2021-04-27 16:27:10
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-27 16:22:17 Man kanske kan hoppas att Högga håller på och gör sig omöjlig att bli kvar. Han kanske ledsnat och vill bort?
Haha. Byter du lag då? :D
Inte omöjligt. Kanske läge att testa. Lämnar han är det i praktiken ingen spelare kvar i Djurgården som definierar oss.

Började med Södergren som idol.
Sedan Thomas Eriksson.
Micke och Challe .
Otto.
Ölve.
Tjärna.
Ragge.
Hank.
Högga.
Dick.

Så, återstår att se vart Högga drar.
Hoppas på Löven. De har grymmast fans efter oss. Då får jag i varje fall uppleva det näst bästa trycket. :D
Men tyvärr blir han nog kvar även om jag som sagt börjar se en öppning för att han lämnar redan i sommar. Säkert är att han inte blir kvar efter detta kontrakt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Låst