Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Alvarez var tydligen i Malmö idag? Hoppas.
Expert.
Samtidigt som laget hade avslutningsfest. Är han tillräckligt bra för Malmö om de går upp?SirDIFalot skrev:Alvarez var tydligen i Malmö idag? Hoppas.
David Printz - nej tack alla dar i veckan. Finns bara en back från den där sorgliga skaran som representerade oss när vi åkte ut som jag är intresserad av och det är Claessondiftobbe89 skrev:Blir det Hultström och Press vi värvar så kan vi lägga ner direkt, vi kommer bli fullständigt uppkäkade och sönderstressade i egen zon vilket kommer leda till många billiga mål för motståndarna.Kall-El skrev:Jag tror snarast Hultström behöver spela med en defensiv backklippa.
En backsida med noll pålitliga backar i egen zon funkar inte.
Har vi inte råd med en suverän tvåvägsback likt Ahnelöv så föreslår jag att vi stämmer av läget med Printz, han är bättre i egen zon än samtliga backar som sitter på kontrakt.
Jag tror definitivt man kommer ha intresse för Alvarez. Malmökille som hade en svår säsong i DIF men nu har en säsong i SHL avverkad. Dessutom lär väl inte Malmö ha världens högsta spelarbudget heller.mb81 skrev:Samtidigt som laget hade avslutningsfest. Är han tillräckligt bra för Malmö om de går upp?SirDIFalot skrev:Alvarez var tydligen i Malmö idag? Hoppas.
Om laget har avslutningsfest så känns det givet att vara där.
Samtidigt tycker väl jag att avslutningsfest ska vara för hela laget säsongen 14/15 - även de som lämnar. Så oavsett, konstigt att han inte va där ikväll.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja tack, då ersätter vi ju iallafall Arnesson på ett OK sett.Puckey skrev:Eller så plockar vi hem Claesson, har svårt att tänka mig att han ska ha några större löneanspråk. Hoppas verkligen att vi står över Press, han är en gamble som inte är värd att ta - antingen skiter det sig, eller också försvinner han till NHL/AHL efter en säsong.diftobbe89 skrev:Blir det Hultström och Press vi värvar så kan vi lägga ner direkt, vi kommer bli fullständigt uppkäkade och sönderstressade i egen zon vilket kommer leda till många billiga mål för motståndarna.Kall-El skrev:Jag tror snarast Hultström behöver spela med en defensiv backklippa.
Har vi inte råd med en suverän tvåvägsback likt Ahnelöv så föreslår jag att vi stämmer av läget med Printz, han är bättre i egen zon än samtliga backar som sitter på kontrakt.
Spela fult
diftobbe89 skrev:Ja tack, då ersätter vi ju iallafall Arnesson på ett OK sett.Puckey skrev:Eller så plockar vi hem Claesson, har svårt att tänka mig att han ska ha några större löneanspråk. Hoppas verkligen att vi står över Press, han är en gamble som inte är värd att ta - antingen skiter det sig, eller också försvinner han till NHL/AHL efter en säsong.diftobbe89 skrev:Blir det Hultström och Press vi värvar så kan vi lägga ner direkt, vi kommer bli fullständigt uppkäkade och sönderstressade i egen zon vilket kommer leda till många billiga mål för motståndarna.Kall-El skrev:Jag tror snarast Hultström behöver spela med en defensiv backklippa.

Claesson, check! Zibanejad, check! Det hade varit nice det!

Zibban kommer inte lämna, och Claesson är väll kapten i Binghampton? Han har nog chans att bli uppkallad nästa säsong någon match.
-
Alltså Rocky slutar aldrig att förvåna en 

- SirDIFalot
Det verkar som det kan hända grejer kommande dagar. Hoppas ryktena stämmer. Dags att det händer något nu.
Expert.
Visst är det viktigt att få in bra nyförvärv men man ska inte glömma bort att vi har en relativt ung trupp också. Jag har fått lära mig att siffrorna i NHL säger att spelarna är i sin prime mellan 23-27 år. Min personliga magkänsla säger väl någonstans 25-28 år.
Vi har i år spelat någorlunda regelbundet med följande spelare under 25 år:
Mantas
Arnesson
Norell
Falk
Holm
Englund
Hank
Fällström
Heinerö
Ljungh
Lundberg
Rundqvist
Sörensen
(AOM)
Man bör även ta i beaktning att detta var, för i princip alla, den första säsongen på den här nivån. Nu har dessa spelare en SHL-säsong i benen med allt vad det innebär. Man har visat att man kan tillhöra ett lag som under 55 matcher var tillräckligt bra för att hänga kvar. Man har även en sommar på sig att bli starkare, snabbare och mogna som individer.
Självklart kommer inte alla dessa ta ett steg till. Vissa så som Arnesson lär i så fall ta det steget i AHL men jag tror ändå att ett flertal av dessa spelare har minst en nivå till att plocka fram nästa säsong.
Lägger väl till också att jag vet att det finns personer som peakar tidigare och även senare samt att en spelare som Samuelsson är bättre än alla dessa trots att han var 37 bast.
Därav är det ju även lite svårt att se hur Alvarez (28 i år) och Deilert (26 i år) ska kunna bli så pass mycket bättre nästa säsong. Dock kan det ju finnas egenskaper hos dessa som värdesätts av föreningen/tränarna men rent poängmässigt har jag svårt att se någon förbättring.
Holm kommer alltså inleda säsongen som 23-åring. Det känns som att han har varit med hur länge som helst.
Vi har i år spelat någorlunda regelbundet med följande spelare under 25 år:
Mantas
Arnesson
Norell
Falk
Holm
Englund
Hank
Fällström
Heinerö
Ljungh
Lundberg
Rundqvist
Sörensen
(AOM)
Man bör även ta i beaktning att detta var, för i princip alla, den första säsongen på den här nivån. Nu har dessa spelare en SHL-säsong i benen med allt vad det innebär. Man har visat att man kan tillhöra ett lag som under 55 matcher var tillräckligt bra för att hänga kvar. Man har även en sommar på sig att bli starkare, snabbare och mogna som individer.
Självklart kommer inte alla dessa ta ett steg till. Vissa så som Arnesson lär i så fall ta det steget i AHL men jag tror ändå att ett flertal av dessa spelare har minst en nivå till att plocka fram nästa säsong.
Lägger väl till också att jag vet att det finns personer som peakar tidigare och även senare samt att en spelare som Samuelsson är bättre än alla dessa trots att han var 37 bast.
Därav är det ju även lite svårt att se hur Alvarez (28 i år) och Deilert (26 i år) ska kunna bli så pass mycket bättre nästa säsong. Dock kan det ju finnas egenskaper hos dessa som värdesätts av föreningen/tränarna men rent poängmässigt har jag svårt att se någon förbättring.
Holm kommer alltså inleda säsongen som 23-åring. Det känns som att han har varit med hur länge som helst.
Född till sportchef.
På ledar eller spelarfronten? På spelarfronten känns det väl inte direkt brådskande men vem som är sportchef och hur tränarkonstellationen ser ut känns mer akut.SirDIFalot skrev:Det verkar som det kan hända grejer kommande dagar. Hoppas ryktena stämmer. Dags att det händer något nu.
Johan Tornberg tar över efter Kenta i Örebro sägs det.
Kanske han är påväg in?
Melin och Kenta är de enda jag kommer på som behöver/har precis spelat klart säsongen innan man kan presenteras på annat håll.
Kanske han är påväg in?
Melin och Kenta är de enda jag kommer på som behöver/har precis spelat klart säsongen innan man kan presenteras på annat håll.
Bra grejer då enligt hur du skriver här? Hoppas!!SirDIFalot skrev:Det verkar som det kan hända grejer kommande dagar. Hoppas ryktena stämmer. Dags att det händer något nu.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hoppas Hoppas!SirDIFalot skrev:Det verkar som det kan hända grejer kommande dagar. Hoppas ryktena stämmer. Dags att det händer något nu.
Känns lite som att varken Sallinen/Hultström kommer att offentliggöras innan Leksands säsong är över, OM dessa nu är klara.
Du har inte lite mera du kan ge oss SDF? Typ hur många det kan röra sig om och om det är bara spelare el om det även handlar om Sportchef/Tränare