Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Dags för Wennberg framför mål i PP hos oss också kanske? 

Han jobbar ju som ett svin och är ju hur jobbig som helst för backarna att möta.Bamsefar skrev:Dags för Wennberg framför mål i PP hos oss också kanske?
- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Har svårt att tro att Wennberg ska kunna ha den rollen i seniorhockey. Han väger trots allt bara 71 kg. Han kommer flyga som ett korthus när de lite större backarna sätter emot
83 kg enligt hemsidan.Lakrisal skrev:Har svårt att tro att Wennberg ska kunna ha den rollen i seniorhockey. Han väger trots allt bara 71 kg. Han kommer flyga som ett korthus när de lite större backarna sätter emot
Haha han väger knappast 71 kg!Lakrisal skrev:Har svårt att tro att Wennberg ska kunna ha den rollen i seniorhockey. Han väger trots allt bara 71 kg. Han kommer flyga som ett korthus när de lite större backarna sätter emot
Han har muskler, vilket vår Sörensen tyvärr inte har...

Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
- Lakrisal
Happ där fick jag för det, tack eliteprospects! haha, ja men då är det en annan femma. Jag lägger ner direkt och erkänner att jag har fel 

Dock har du rätt i sakfrågan. Finns inte en chans att Wennberg skulle klara av att stå emot stora tunga 35-åringar framför kassen. Dock är han given i en andra PP-uppställning, som speldirigent.Lakrisal skrev:Happ där fick jag för det, tack eliteprospects! haha, ja men då är det en annan femma. Jag lägger ner direkt och erkänner att jag har fel
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Finnarna hade bara fem backar med +90 KgMäklaren skrev: Dock har du rätt i sakfrågan. Finns inte en chans att Wennberg skulle klara av att stå emot stora tunga 35-åringar framför kassen. Dock är han given i en andra PP-uppsällning, som speldirigent.
Det är skillnad på 16-åringar och 30-åringar.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Det tror jag nog att han skulle klara. Dock har du rätt i sakfrågan. Wennberg ska användas som speldirigent och inte stå framför kassen.Mäklaren skrev:Dock har du rätt i sakfrågan. Finns inte en chans att Wennberg skulle klara av att stå emot stora tunga 35-åringar framför kassen. Dock är han given i en andra PP-uppställning, som speldirigent.Lakrisal skrev:Happ där fick jag för det, tack eliteprospects! haha, ja men då är det en annan femma. Jag lägger ner direkt och erkänner att jag har fel
Född till sportchef.
Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Nä, den platsen verkar ju vara semireserverad för vår twitterkung. Var väl dock ett tag sen han stod där o peta, hoppas det inte händer igen.
Egentligen borde vi testa med Wennberg framför mål, självklart är det skillnad på JVM och AS, men det skadar inte att testa. Dock så har vi Hank som kanske inte är den bästa på att göra annat, men framför mål så gjorde han ändå 10 kassar förra året i Mora. Fick spela mycket PP och är grisigt jobbig att få bort för backar och målvakt.
- SirDIFalot
Finns det någon anledning? Vi har väldigt få som kan styra ett PP och Wennberg är en av dom. Vi har däremot väldigt många som kan böka och ta stryk framför mål. Det kan någon annan göra.Rix skrev:Egentligen borde vi testa med Wennberg framför mål, självklart är det skillnad på JVM och AS, men det skadar inte att testa. Dock så har vi Hank som kanske inte är den bästa på att göra annat, men framför mål så gjorde han ändå 10 kassar förra året i Mora. Fick spela mycket PP och är grisigt jobbig att få bort för backar och målvakt.
Expert.
- Nummer19
Nu när man har sugit på vinsten i några timmar och börjar analysera matchen så kan jag inte minnas att jag såg Ljungh en enda gång idag. Visst, han var med i uppställningen och spelade mycket riktigt ochså matchen, men han är ju helt osynlig killen. Och har varit det i stort sett hela säsongen. Vad har hänt med han? Från att vinna Guldgallret 10/11 till att vara en medelmåtta i DIF 12/13. Likaså Herr Lidström.
Dags för dessa två att vakna till liv.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
- SirDIFalot
Håller med. Men kan Lidström gå från att vara en säkerhetsrisk till att vara en osynlig back som inte gör uppenbara misstag är jag mer nöjd. Men Ljungh.. Stor besvikelse. Verkar inte ha någon spetskvalité alls.Nummer19 skrev:Nu när man har sugit på vinsten i några timmar och börjar analysera matchen så kan jag inte minnas att jag såg Ljungh en enda gång idag. Visst, han var med i uppställningen och spelade mycket riktigt ochså matchen, men han är ju helt osynlig killen. Och har varit det i stort sett hela säsongen. Vad har hänt med han? Från att vinna Guldgallret 10/11 till att vara en medelmåtta i DIF 12/13. Likaså Herr Lidström.
Expert.