Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
isolerad

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av isolerad »

Jag tycker ni är lite orättvisa mot Owuya. Okej att killen tycker det är kul att spexa, men vad jag har läst så är han oerhört noggrann med ishockeyn. Jag tror inte det behöver vara dåligt med honom som andremålvakt.
i
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

Ska vi vinna SM-guld så håller det varken med Riddarn eller Wesslau i målet. Det bästa vore om vi kunde få in Tellan eller Daniel Larsson.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

isolerad skrev:Jag tycker ni är lite orättvisa mot Owuya. Okej att killen tycker det är kul att spexa, men vad jag har läst så är han oerhört noggrann med ishockeyn. Jag tror inte det behöver vara dåligt med honom som andremålvakt.
Örebro Allsvenskan 24 3.80 .886
Mora Allsvenskan 5 3.39 .889

Nej tack.

Spelar ingen roll om han är noggrann, kollar man på resultaten så håller han inte.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Leijon
Säsongskort: Ja

Inlägg av Leijon »

Det känns inte speciellt bra just nu, inga nyförvärv! Måste bli dags snart! Innan den här veckan är slut, annars känns det riktigt jobbigt!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Leijon skrev:Det känns inte speciellt bra just nu, inga nyförvärv! Måste bli dags snart! Innan den här veckan är slut, annars känns det riktigt jobbigt!
Ja, det känns både jävligt tråkigt och oroväckande att inget händer. Det är som att vi är på utsidan av hockeysverige när alla andra rapporterar om sina nyförvärv. Men förhoppningsvis så presenteras väl någonting i veckan, så man får lite att glädjas/fundera över.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Kentta skrev:
Leijon skrev:Det känns inte speciellt bra just nu, inga nyförvärv! Måste bli dags snart! Innan den här veckan är slut, annars känns det riktigt jobbigt!
Ja, det känns både jävligt tråkigt och oroväckande att inget händer. Det är som att vi är på utsidan av hockeysverige när alla andra rapporterar om sina nyförvärv. Men förhoppningsvis så presenteras väl någonting i veckan, så man får lite att glädjas/fundera över.
Håller helt med.

Det är redan i början av Maj och inte ett skit har hänt. Vi har hela 1 back och 2 forwards kvar innan vi har fullt bland utespelarna. Hur fan ska vi hinna?!?!?!?!?!? Det är ju för fan bara drygt 4 månader kvar tills serien startar igen. Hur i helvete tänker ledningen egentligen? Suuuuuuuuuck.

Agera eller avgå Järlan!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

jensa85 skrev:
Kentta skrev:
Håller helt med.

Det är redan i början av Maj och inte ett skit har hänt. Vi har hela 1 back och 2 forwards kvar innan vi har fullt bland utespelarna. Hur fan ska vi hinna?!?!?!?!?!? Det är ju för fan bara drygt 4 månader kvar tills serien startar igen. Hur i helvete tänker ledningen egentligen? Suuuuuuuuuck.

Agera eller avgå Järlan!
Du var en rolig prick.

Vet att jag lät väldigt desperat i mitt inlägg, men tycker det är tråkigt med bara rykten, skulle vara kul med något nyförvärv inom en snar framtid. :wink:
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Haha, som sagt, det tog ju lång tid innan några värvningar blev klara inför 09/10, så ta det bara lugnt, Järlan vet vad han håller på med.

Patience, Padawan, patience.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Eller så är vi glada att vi har en organisation som inte läcker ut övergångar som inte är klara utan håller tyst tills allt är klart? Det är ju knappast så att DIF inte pratat med Ekman osv.

Hellre det än att det ska vara massvis med rykten i tidningarna. Bättre för DIF. lite tristare för oss kanske men...
Expert.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Att det händer mer hos andra lag beror ju såklart på att dom byter ut halva sina trupper, vilket iaf inte jag ser som något positivt.

Jag tycker alltid att det är så patetiskt att läsa texter i stil med:

"Mikko Joukkavahijli blir alltså föreningens nionde nyförvärv inför kommande säsong, men än är man långt ifrån nöjda. - Nej, vi ska ha in minst 3-4 spelare till innan lagbygget är klart, konstaterar sportchefen **** ******."
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Är inte heller orolig, men fortfarande jobbigt att inte veta vad som händer med Mackan & Ekman. Har en känsla av att Mackan inväntar bud från NHL efter VM... Lite intressant Järlans kommentar om 2 lirare till förstalinan ändå, betyder ju att man antagligen stuvar om en del i kedjeformationerna (eller så betyder det just inget mer än att man vill ha in 2 "klasslirare").

Spekulerar redan nu vad jag vill se på laguppställningsfronten. :shock:
Ekman-Otto-Mackan
Jimmie-Josefson-Krüger
Tim-Falk-Tjärnqvist
Cehlin-Fimpen-Brodin/Strömberg/Söder/Norman

Ragge-Honken
Väänänen-Klubertanz
Eklund-Printz

Daniel Larsson / Ridderwall

Föga troligt, men kan väl hoppas?
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Remy Lebeau skrev:
isolerad skrev:Jag tycker ni är lite orättvisa mot Owuya. Okej att killen tycker det är kul att spexa, men vad jag har läst så är han oerhört noggrann med ishockeyn. Jag tror inte det behöver vara dåligt med honom som andremålvakt.
Örebro Allsvenskan 24 3.80 .886
Mora Allsvenskan 5 3.39 .889

Nej tack.

Spelar ingen roll om han är noggrann, kollar man på resultaten så håller han inte.

Almtuna Allsvenskan 2 3.00 .889
Borås Allsvenskan 37 3.36 .886

Gissa vem...kollar man på resultaten så håller han inte.
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

Mackan vill INTE till KHL. NHL elr DIF som gäller.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

alskar_dif skrev:Mackan vill INTE till KHL. NHL elr DIF som gäller.
Vem är det du säger emot?
Expert.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Mäklaren skrev:Ska vi vinna SM-guld så håller det varken med Riddarn eller Wesslau i målet. Det bästa vore om vi kunde få in Tellan eller Daniel Larsson.
Ja för vi var ju mil ifrån guldet iår.....Ironi i ditt inlägg hoppas jag?
Djurgårdens IF
Låst