DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:
Tessan skrev:Fick varning om upplopp av Bajen Fans inför dagens visning som jag är på väg till. Verkar bara vara pinsamma bajen som är i farten. Som om de skulle äga söderort och även Tele 2 Arena.
Det var väl inget upplopp direkt, det var ett gäng på kanske 50 pers som hade smällare och gick runt med bananer, haha. Jag kan väl tycka att det är okej med tanke på hur vi lusar ner deras shop med klistermärken efter varje match... :lol:
Att kasta ägg och tomater på folk som kommer dit med sina barn tycker jag är rätt omoget och överdrivet.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Tessan skrev:En teleskopläktare dras ut vid ex derbyn så att det blir dubbelt så stor klack.

Bild
Tack för att du förtydligar. Jag ville inte dissa klacken. Bara skoja lite.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
XantE

DIF Fotboll

Inlägg av XantE »

SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:
Tessan skrev:Fick varning om upplopp av Bajen Fans inför dagens visning som jag är på väg till. Verkar bara vara pinsamma bajen som är i farten. Som om de skulle äga söderort och även Tele 2 Arena.
Det var väl inget upplopp direkt, det var ett gäng på kanske 50 pers som hade smällare och gick runt med bananer, haha. Jag kan väl tycka att det är okej med tanke på hur vi lusar ner deras shop med klistermärken efter varje match... :lol:
Att kasta ägg och tomater på folk som kommer dit med sina barn tycker jag är rätt omoget och överdrivet.
Jo ganska IQ-befriat också
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:
Jaså? Gick det så långt... Det visste jag inte.
Användarvisningsbild
minalman

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Det var ju en åtta-nio polisbilar och kanske tjugo konstaplar där när jag kom vid tolvtiden. Något utöver det acceptabla hade väl hänt. Undrar förresten var "Nya Söderstadion" ligger som bajarna sprayat reklam för. Spåren ledde ner mot Årstafältet.
Användarvisningsbild
JohanPez

DIF Fotboll

Inlägg av JohanPez »

minalman skrev:Det var ju en åtta-nio polisbilar och kanske tjugo konstaplar där när jag kom vid tolvtiden. Något utöver det acceptabla hade väl hänt. Undrar förresten var "Nya Söderstadion" ligger som bajarna sprayat reklam för. Spåren ledde ner mot Årstafältet.
Svår att missa, färgglad som den är ;) (Från @MarcusStork på Twitter)
Bild
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

JohanPez skrev:
minalman skrev:Det var ju en åtta-nio polisbilar och kanske tjugo konstaplar där när jag kom vid tolvtiden. Något utöver det acceptabla hade väl hänt. Undrar förresten var "Nya Söderstadion" ligger som bajarna sprayat reklam för. Spåren ledde ner mot Årstafältet.
Bild
Vilka fina Djurgårdare målar nya söderstadion (dvs byggfutten) grön och vit i natt och sätter en tydlig skylt på taket? :grin::grin::grin:
Användarvisningsbild
JohanPez

DIF Fotboll

Inlägg av JohanPez »

minalman skrev:
JohanPez skrev:
Bild
Vilka fina Djurgårdare målar nya söderstadion (dvs byggfutten) grön och vit i natt och sätter en tydlig skylt på taket? :grin::grin::grin:
Den som sa't får dra på sig blåstället, vore jävligt roligt ;)
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: DIF Fotboll

Inlägg av pulverapa »

På dif.se står det att 5000 var på tele2 arena. Det kan ju omöjligt stämma. Kanske var det 1000-1500 där.

Bajen gråter på sina forum. Tydligen så är vi deras största rivaler medan vi bryr oss lika mycket om dem som vi bryr oss om BP. Tycker synd om dem.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:På dif.se står det att 5000 var på tele2 arena. Det kan ju omöjligt stämma. Kanske var det 1000-1500 där.

Bajen gråter på sina forum. Tydligen så är vi deras största rivaler medan vi bryr oss lika mycket om dem som vi bryr oss om BP. Tycker synd om dem.
Det var öppet hus under flera timmar. Det var totalt 5000 pers där. Enligt Polisen och SGA.
Expert.
Användarvisningsbild
Hajduk
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Hoppas att det här blir bra iaf med nya arenan. Blir dock inte kul om det kommer 5000 pers som mot Häcken eller Mjällby.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

DIFTV livesänder matchen mot Frej om några minuter. Bra ifall man vill kika lite extra på provspelarna. Rekommenderas!
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Jepe

DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

Kennedy officiellt klar för ajk...
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Hajduk
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Jepe skrev:Kennedy officiellt klar för ajk...
Han kommer säkert göra succé.
Skriv svar