Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Daniel942 »

SirDIFalot skrev: Han håller ju på dom mot alla lag utom... hur många var det, tre?
Två kanske?
DIF!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag förstår inte hur en horunge-banderoll skulle öka våldet? Hur fan tänker ni? De som vill slåss kommer att slåss oavsett om vi skriver "Vi älskar er såhäär mkt. Kjam!" Är man dock inte sjuk i huvudet inser man nog att det inte är en så skön idé att bruka våld för en idrottsförening för att några individer råkat skriva en lapp som sårade deras känslor... Eller det kanske bara är jag?

DIF bör vara en känsloventil som stannar vid ord oavsett om aiks klack skriver "Du är så jävla dålig!" på nästa banderoll...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Daniel942 skrev:Vi alla här inne älskar DIF mer än vad vi hatar aik. Du har fortfarande inte svarat på min fråga. Vad tycker du om aik?
Mhm, det är därför du hellre ser att våra konkurrenter om bra placeringar i elitserien besegrar aik.
Sedan så tycker jag jävligt illa om aik, det finns bara ett lag som jag hatar mer. Men det förändrar inte det faktum om att jag tycker att horungar-ramsan är och förblir sjukt motbjudande en tisdagkväll mot Luleå inför 6000 på Hovet.
DIF_Soldier skrev:Jag förstår inte hur en horunge-banderoll skulle öka våldet?
Såg du inte tredje derbyt? Banderollen var nära att starta en rusning mot vår klack efter att allt lugnat ner sig, så det är inte så svårt att förstå att en banderoll kan öka våldet.
Idioterna vill slåss, och dom tänder till på minsta lilla detalj. Dom väntar efter en signal att gå igång, och därför är det bäst att inte ge dom den signalen.
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Oj, oj, oj... Det där med tonfall och ansiktsuttryck över ett internetforum.
Nej, det var inte seriöst att den ska tas bort och att få läktare helt fria från politik kommer aldrig att vara möjligt eftersom idrott och politik hänger ihop och vi har alla åsikter om vad som händer på den politiska arenan som vi inte vi inte lägger åt sidan bara för att vi kliver in på läktaren.
Klart att man ska få säga vänster och höger om man nu vill det utan att det ska bli politiskt av det.
Politikaspekten av Parapapapa gjorde min bror som såg höger och vänster som en blinkning till Ohly och Reinfeldt, och strofen efter gav han tolkningen Mitten=Centern=Landsbyggd.

Menade inget mer än så.
Senast redigerad av Wainscotting den 2011-02-22 00:37:12, redigerad totalt 1 gånger.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Wainscotting skrev: Oj, oj, oj... Det där med tonfall och ansiktsuttryck över ett internetforum.
Nej, det var inte seriöst att den ska tas bort och att få läktare helt fria från politik kommer aldrig att vara möjligt eftersom idrott och politik hänger ihop och vi har alla åsikter om vad som händer på den politiska arenan som vi inte vi inte lägger åt sidan bara för att vi kliver in på läktaren.
Klart att man ska få säga vänster och höger om man nu vill det utan att det ska bli politiskt av det.
Politikaspekten av Parapapapa gjorde min bror som såg höger och vänster som en blinkning till Ohly och Reinfeldt, och strofen efter gav han tolkningen Mitten=Centern=Landsbyggd.

Menade inget mer än så.
Hördu, lär dig citera.. Nu står det att jag har sagt saker som jag inte har. 8)
DIF!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

SirDIFalot skrev:
Daniel942 skrev: Vi alla här inne älskar DIF mer än vad vi hatar aik. Du har fortfarande inte svarat på min fråga. Vad tycker du om aik?
Han håller ju på dom mot alla lag utom... hur många var det, tre?
Ärligt talat? Sitta och påstå att folk här skulle hålla på aik? Känns lite som i mellanstadiet när folk anklagades för att vara bög.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Salas skrev:
Daniel942 skrev:Vi alla här inne älskar DIF mer än vad vi hatar aik. Du har fortfarande inte svarat på min fråga. Vad tycker du om aik?
Mhm, det är därför du hellre ser att våra konkurrenter om bra placeringar i elitserien besegrar aik.
Sedan så tycker jag jävligt illa om aik, det finns bara ett lag som jag hatar mer. Men det förändrar inte det faktum om att jag tycker att horungar-ramsan är och förblir sjukt motbjudande en tisdagkväll mot Luleå inför 6000 på Hovet.
Jag vill att aik ska åka ur elitserien så vi slipper ohyran. Därför kan jag omöjligt sitta och hålla på dem i matcher.

Men du som gillar censur, Kina? Vad sägs?
DIF!
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Daniel942 skrev:
Wainscotting skrev: Oj, oj, oj... Det där med tonfall och ansiktsuttryck över ett internetforum.

Menade inget mer än så.
Ber allra ödmjukast om ursäkt :wink: blev lite många citat i ett och då strulade det till sig. Försökte fixa men gav upp.
Bättre nu? :)
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Wainscotting skrev:
Daniel942 skrev:

Menade inget mer än så.
Ber allra ödmjukast om ursäkt :wink: blev lite många citat i ett och då strulade det till sig. Försökte fixa men gav upp.
Bättre nu? :)
Såja!
DIF!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Daniel942 skrev:Jag vill att aik ska åka ur elitserien så vi slipper ohyran. Därför kan jag omöjligt sitta och hålla på dem i matcher.
Daniel942 skrev:Vi alla här inne älskar DIF mer än vad vi hatar aik.
Hur ska du ha det? Dags att bestämma dig någon gång? Antingen så är kärleken till Djurgårn större än hatet mot aik, eller tvärtom. Du kan tyvärr inte ta den enkla utvägen och välja båda alternativen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Edin skrev:
SirDIFalot skrev:
Daniel942 skrev: Vi alla här inne älskar DIF mer än vad vi hatar aik. Du har fortfarande inte svarat på min fråga. Vad tycker du om aik?
Han håller ju på dom mot alla lag utom... hur många var det, tre?
Ärligt talat? Sitta och påstå att folk här skulle hålla på aik? Känns lite som i mellanstadiet när folk anklagades för att vara bög.
Bögen är lös!

Haha men han skrev ju själv att han håller på aik i alla matcher utom mot HV, DIF och något mer..(på riktigt alltså) Klart han kommer få höra det ;) Även om man förstår hans synvinkel på det.
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Salas skrev:
Daniel942 skrev:Jag vill att aik ska åka ur elitserien så vi slipper ohyran. Därför kan jag omöjligt sitta och hålla på dem i matcher.
Hur ska du ha det? Dags att bestämma dig någon gång? Antingen så är kärleken till Djurgårn större än hatet mot aik, eller tvärtom. Du kan tyvärr inte ta den enkla utvägen och välja båda alternativen.
Vart finns suck-smileyn när man behöver det?

Jag ser hellre att aik åker ur än att vi hamnar på plats 5 istället för plats 6.
Och med det sagt betyder det inte att jag hatar aik mer än vad jag älskar DIF.

Din avatar sätter för övrigt nivån på dina inlägg.
DIF!
Biaas

Inlägg av Biaas »

Salas skrev:
Det visar ju bara hur mycket Daniel älskar Djurgården.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Biaas skrev:
Salas skrev:
Det visar ju bara hur mycket Daniel älskar Djurgården.
Hahah, nej?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Daniel942 skrev:Jag ser hellre att aik åker ur än att vi hamnar på plats 5 istället för plats 6.
Haha, du är ju bara för rolig. Allt blir ju vad man gör det till, eller hur? Hade du varit lite påläst så hade du vetat att LHC och Färjestad ligger på tredje respektive fjärdeplats, och därför ser jag hellre att gnaget spöar dom så att vi har en chans att knipa en extra hemmamatch. Men som sagt, jag förväntade mig inte annat från dig heller. Du har gjort det så uppenbart flera gånger att ditt hat mot aik är större än din kärlek till Djurgården. Men sörj inte, du är långt ifrån ensam. Typ 25-30% av alla Djurgårdare håller med dig.
Skriv svar