Såg sista tio, då kändes han ändå trygg med pucken, spelade ut på ett bra sätt. Lirade dessutom PP vad jag kunde se, kan ju vara så att han ska ersätta Östman. Jag är rädd att han är tänkt att ersätta Hank, vill ha en förlängning på TankenManijock skrev: ↑2021-03-22 20:17:13Bra... Dålig... Spelstilmässigt så haffsar han. Åker väldigt mycket. Det vill säga korta snabba skär. Ser aggressiv ut utan att för den sakens skull vinna några puckar. Mycket alibi! Inte så mycket uträttat men oj vad han ser ut att jobba. Bryter inga mönster. Inte särskilt fysisk, mera peta med klubba och trampa. Liten! Alltså Östman... Typ!
Säsongen 20/21
-
Säsongen 20/21
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 20/21
Har inte lyssnat så mycket förut, men oj så patetisk introlåt Hv har.
Kanske varit för laddad på vår prestation för att kunna ta in den när vi mött dem, men nu när jag avslappnat ser Hv-Lif hör jag hur fruktansvärt löjlig den är.
Heja Leksand.
Men hoppas någon Håvespelare sänker Zacke.
Kanske varit för laddad på vår prestation för att kunna ta in den när vi mött dem, men nu när jag avslappnat ser Hv-Lif hör jag hur fruktansvärt löjlig den är.

Heja Leksand.
Men hoppas någon Håvespelare sänker Zacke.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Lee Harvey Oswald
Säsongen 20/21
Som HV spelar nu så ligger dom väldigt löst till oavsett motstånd i kvalet
IKO har kämparanda och lagmoral
BIF har offensiv spets och en grym målvakt
HV har mest Och
IKO har kämparanda och lagmoral
BIF har offensiv spets och en grym målvakt
HV har mest Och
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Säsongen 20/21
Oj oj oj.... Vem hade trott att HV 71 skulle vara en kandidat att åka ur. Nu känns det nästan gjutet. Två riktigt skakiga målvakter. Kan bara göra mål i pp. Iskalla forwards och nervösa backar. Det här blir svintufft.
Tror nästa Brynäs följer med. Tycker de ser oerhört svaga ut defensivt.
- Lee Harvey Oswald
Säsongen 20/21
Tror deras offensiv räcker för att peta ner IKO i kvalEspenK skrev: ↑2021-03-23 19:53:04 Oj oj oj.... Vem hade trott att HV 71 skulle vara en kandidat att åka ur. Nu känns det nästan gjutet. Två riktigt skakiga målvakter. Kan bara göra mål i pp. Iskalla forwards och nervösa backar. Det här blir svintufft.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
- Säsongskort: Ja
Säsongen 20/21
Men jag tror som du att att oavsett vilket lag HV får möta så ryker domLee Harvey Oswald skrev: ↑2021-03-23 19:57:20Tror deras offensiv räcker för att peta ner IKO i kvalEspenK skrev: ↑2021-03-23 19:53:04 Oj oj oj.... Vem hade trott att HV 71 skulle vara en kandidat att åka ur. Nu känns det nästan gjutet. Två riktigt skakiga målvakter. Kan bara göra mål i pp. Iskalla forwards och nervösa backar. Det här blir svintufft.
Ceterum censeo Solna esse delendam
Säsongen 20/21
Jag tror inte HV åker ur om IKO står för motståndet men att de ryker om det blir Brynäs.Donkels-2.0 skrev: ↑2021-03-23 20:00:34Men jag tror som du att att oavsett vilket lag HV får möta så ryker domLee Harvey Oswald skrev: ↑2021-03-23 19:57:20Tror deras offensiv räcker för att peta ner IKO i kvalEspenK skrev: ↑2021-03-23 19:53:04 Oj oj oj.... Vem hade trott att HV 71 skulle vara en kandidat att åka ur. Nu känns det nästan gjutet. Två riktigt skakiga målvakter. Kan bara göra mål i pp. Iskalla forwards och nervösa backar. Det här blir svintufft.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Säsongen 20/21
Där tror vi olika tycker att Oskars trots att dom har ett mindre namnkunnigt lag ändå har en bättre struktur i det dom gör och betänk också att HV har en av Sveriges sämsta spelare i sina led Christian "gnomen" Sandberg som dom förlitar sig hårt på ja då förstår man att det är kris i den föreningenPraetori skrev: ↑2021-03-23 20:26:52Jag tror inte HV åker ur om IKO står för motståndet men att de ryker om det blir Brynäs.Donkels-2.0 skrev: ↑2021-03-23 20:00:34Men jag tror som du att att oavsett vilket lag HV får möta så ryker domLee Harvey Oswald skrev: ↑2021-03-23 19:57:20Tror deras offensiv räcker för att peta ner IKO i kvalEspenK skrev: ↑2021-03-23 19:53:04 Oj oj oj.... Vem hade trott att HV 71 skulle vara en kandidat att åka ur. Nu känns det nästan gjutet. Två riktigt skakiga målvakter. Kan bara göra mål i pp. Iskalla forwards och nervösa backar. Det här blir svintufft.
Säsongen 20/21
Jag håller med om det du skriver men kval är kval. Det finns betydligt fler spelare i HV som kan kliva fram än i IKO.Donkels-2.0 skrev: ↑2021-03-23 20:32:58Där tror vi olika tycker att Oskars trots att dom har ett mindre namnkunnigt lag ändå har en bättre struktur i det dom gör och betänk också att HV har en av Sveriges sämsta spelare i sina led Christian "gnomen" Sandberg som dom förlitar sig hårt på ja då förstår man att det är kris i den föreningenPraetori skrev: ↑2021-03-23 20:26:52Jag tror inte HV åker ur om IKO står för motståndet men att de ryker om det blir Brynäs.Donkels-2.0 skrev: ↑2021-03-23 20:00:34Men jag tror som du att att oavsett vilket lag HV får möta så ryker domLee Harvey Oswald skrev: ↑2021-03-23 19:57:20Tror deras offensiv räcker för att peta ner IKO i kvalEspenK skrev: ↑2021-03-23 19:53:04 Oj oj oj.... Vem hade trott att HV 71 skulle vara en kandidat att åka ur. Nu känns det nästan gjutet. Två riktigt skakiga målvakter. Kan bara göra mål i pp. Iskalla forwards och nervösa backar. Det här blir svintufft.
Om man skall summera HVs fiaskosäsong med två ord är det: Misslyckad Generationsväxling.
De har tongivande spelare. Men inte med hjärtat i klubben. De har breddspelare. Men inte med hjärtat i klubben. Och de har lite juniorer som dock inte är uppgiften mogen. HV borde satsat på mellanår istället för hybris och här är jag enormt glad att DIF har en realist till sportchef som jämförelse.
Senast redigerad av Praetori den 2021-03-23 22:58:19, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 20/21
Hahaha, nu är det fler som fått upp ögonen för DN’s inkompetens!
https://www.expressen.se/sport/hockey/b ... te-ha-det/
https://www.expressen.se/sport/hockey/b ... te-ha-det/
Stolt, men aldrig nöjd
Säsongen 20/21
”Legendaren” Thörnberg håller inte igen:Praetori skrev: ↑2021-03-23 20:40:47Jag håller med om det du skriver men kval är kval. Det finns betydligt fler spelare i HV som kan kliva fram än i IKO.Donkels-2.0 skrev: ↑2021-03-23 20:32:58Där tror vi olika tycker att Oskars trots att dom har ett mindre namnkunnigt lag ändå har en bättre struktur i det dom gör och betänk också att HV har en av Sveriges sämsta spelare i sina led Christian "gnomen" Sandberg som dom förlitar sig hårt på ja då förstår man att det är kris i den föreningenPraetori skrev: ↑2021-03-23 20:26:52Jag tror inte HV åker ur om IKO står för motståndet men att de ryker om det blir Brynäs.Donkels-2.0 skrev: ↑2021-03-23 20:00:34Men jag tror som du att att oavsett vilket lag HV får möta så ryker domLee Harvey Oswald skrev: ↑2021-03-23 19:57:20
Tror deras offensiv räcker för att peta ner IKO i kval
Om man skall summera HVs fiaskosäsong med två ord är det: Misslyckad Generationsväxling.
De har tongivande spelare. Men inte med hjärtat i klubben. De har breddspelare. Men inte med hjärtat i klubben. Och de har lite juniorer som dock inte är uppgiften mogen. HV borde satsat på mellanår istället för hybris och här är jag enormt glad att DIF har en realist till sportchef som jämförelse.
” – Bara en massa primadonnor som åker runt.
Hur känns det för dig som HV-legendar att se det här?
– Jag känner ingenting längre för HV, efter vad de gjorde mot Martin. Egentligen bryr jag mig inte för fem öre. Jag orkar inte bry mig om det över huvud taget.
Vad mer har gått fel förutom att fel spelare, som du ser det, plockades bort?
– Ja, men hela högen där uppe (i organisationen) håller varandra om ryggen. De är kompisar nästan allihopa Jag tycker det ska rensas ut helt och hållet och plocka in nytt.”
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... let-parodi
Stolt, men aldrig nöjd
Säsongen 20/21
Låter som det Djurgården en annan gärna ser, jäklar så man saknar Säcken...
https://hockeynews.se/articles/19261/
https://hockeynews.se/articles/19261/
- Lee Harvey Oswald
Säsongen 20/21
Skönt att ständigt luta sig mot logik, men i ett kval finns en del andra drivkrafter.
Det DIF som åkte ur 2012 hade även dom på pappret "fler som kunde kliva fram".
Att IKO kvalar är bara i sin ordning, det vet hela den föreningen, målsättningen är att hålla sig kvar.
Att HV tvingas kvala är hockeyåret 2021:s största fiasko, det vore märkligt om det inte syntes på isen väl i en play out
Spännande, Time will tell
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säsongen 20/21
Kan bli Kaffe i åttondelen.
Är inte så säker att superMiffen fortsätter vinna.
De har lekt av sig och kan mycket väl åka på ett antal förluster i rad nu.
De har haft sin medstuds. Ett grymt tråkigt lag som vunnit mer än de förtjänat.
Tror vi håller dem bakom oss till slut.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Säsongen 20/21
Förutsätter dock nästan att vi vinner våra två återstående annars är det nog mission impossibleBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-03-24 08:36:27 Kan bli Kaffe i åttondelen.