Håller med. Men har han signat Hultström och Sallinen så har han gjort ett riktigt bra jobb.Rix skrev:Sportchefen borde ju vara klar nu i slutet av mars. Inget ont om KG men jag vill ha en sportchef med större rutin och mer erfarenhet.
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
-
Waltin klar för Södertälje så han kan ju avskrivas iaf
Absolut, KG gör ett bra jobb, men som sagt ingen genuin sportchef i mina ögon. Sen är det viktigt att få in en sportchef snart innan vi har värvat klart ett lag redan, då varje sportchef vill sätta sin prägel på laget.mb81 skrev:Håller med. Men har han signat Hultström och Sallinen så har han gjort ett riktigt bra jobb.Rix skrev:Sportchefen borde ju vara klar nu i slutet av mars. Inget ont om KG men jag vill ha en sportchef med större rutin och mer erfarenhet.
Örebro lyckas rätt okej med Pontus Gustafsson som sportchef. Hans erfarenhet från hockey är väl inte så stor? Kanske räcker med andra talanger?
Using Tapatalk
Jag tror det är lite som Breitholtz nämner i Nordicbet podden.sparwen skrev:Örebro lyckas rätt okej med Pontus Gustafsson som sportchef. Hans erfarenhet från hockey är väl inte så stor? Kanske räcker med andra talanger?
Är man en Garpen eller en Dahlén så har man ju "dem där numren" och kontakterna i telefonen som andra inte har. De väger ganska mycket i sportchefsjobbet. Det tror jag också.
Kollar på Malmö-Lyx, och om dagens match är representativt så är jag oerhört negativ till att vi skulle värva Hultström. Grabben är 15 resor värre i egen zon Norell eller Englund nånsin varit.
Att Hulström har sina styrkor i offensiven är ju känt. Han är inte en jätte i defensiven, men det är inte heller därför vi värvat honom. Sen blir det nog kanon om han får spela med en rejäl tvåvägsback, vilket jag förutsätter att vi värvar.
Jag tror snarast Hultström behöver spela med en defensiv backklippa.
15 resor bättre i den andra zonen ocksåVikas skrev:Kollar på Malmö-Lyx, och om dagens match är representativt så är jag oerhört negativ till att vi skulle värva Hultström. Grabben är 15 resor värre i egen zon Norell eller Englund nånsin varit.
"@MrMadhawk: Finbesök i logen bredvid. Victor Svensson och Robin Alvarez."
Han har säkert familj där nere och passar på att åka när säsongen är slut. Men endå. Kanske för samtal med Sylvegård. Vem vet.
Han har säkert familj där nere och passar på att åka när säsongen är slut. Men endå. Kanske för samtal med Sylvegård. Vem vet.
Man kan alltid hoppas.ciirree skrev:"@MrMadhawk: Finbesök i logen bredvid. Victor Svensson och Robin Alvarez."
Ingen direkt nyhet. Hultström är lika bra framåt som dålig bakåt efter vad jag har sett. Vet att vissa skribenter kommer hävda att det är en hägring, men nej, det är det inte. Han är tunn i närkampspelet, och han vet inte hur han ska positionera sig fullt ut. Två av de kraftigaste hörnstenarna för en skicklig försvarsspelare. Han fladdrar runt lite hux flux och är för ivrig att vinna puck. Blottar sig på tok för lätt.Vikas skrev:Kollar på Malmö-Lyx, och om dagens match är representativt så är jag oerhört negativ till att vi skulle värva Hultström. Grabben är 15 resor värre i egen zon Norell eller Englund nånsin varit.
Nu så är jag relativt säker på att nästa back som värvas kommer heta Robin Press. Det vill säga ännu en "kladd-back". Då är det dags att börja hissa varningsflagg. En eller två fladderspelare har vi råd med, men när över halva backuppsättningen börjar lukta våghals så får vi en given bottentrupp.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Blir det Hultström och Press vi värvar så kan vi lägga ner direkt, vi kommer bli fullständigt uppkäkade och sönderstressade i egen zon vilket kommer leda till många billiga mål för motståndarna.Kall-El skrev:Jag tror snarast Hultström behöver spela med en defensiv backklippa.
En backsida med noll pålitliga backar i egen zon funkar inte.
Har vi inte råd med en suverän tvåvägsback likt Ahnelöv så föreslår jag att vi stämmer av läget med Printz, han är bättre i egen zon än samtliga backar som sitter på kontrakt.
Spela fult
Eller så plockar vi hem Claesson, har svårt att tänka mig att han ska ha några större löneanspråk. Hoppas verkligen att vi står över Press, han är en gamble som inte är värd att ta - antingen skiter det sig, eller också försvinner han till NHL/AHL efter en säsong.diftobbe89 skrev:Blir det Hultström och Press vi värvar så kan vi lägga ner direkt, vi kommer bli fullständigt uppkäkade och sönderstressade i egen zon vilket kommer leda till många billiga mål för motståndarna.Kall-El skrev:Jag tror snarast Hultström behöver spela med en defensiv backklippa.
Har vi inte råd med en suverän tvåvägsback likt Ahnelöv så föreslår jag att vi stämmer av läget med Printz, han är bättre i egen zon än samtliga backar som sitter på kontrakt.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag tror det är lättare att stressa sönder backar som är dåliga med pucken än backar som är bra med pucken.diftobbe89 skrev:Blir det Hultström och Press vi värvar så kan vi lägga ner direkt, vi kommer bli fullständigt uppkäkade och sönderstressade i egen zon vilket kommer leda till många billiga mål för motståndarna.Kall-El skrev:Jag tror snarast Hultström behöver spela med en defensiv backklippa.
Printz måste väl ändå vara avslöjad för det han är snart? Kille som alla tror är bra för att han är stor och elak typ.
För övrigt tror jag inte alls på kombon " jätteoffensiv back - stor tung dålig med puck defensiv back". Brukar sällan funka bra ihop.
Expert.