Kristofer Ottosson-Insamling
Sv: Kristofer Ottosson-Insamling
Om du vet något får du gärna upplysa oss.........................
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling
Det är väl fortfarande upp till Otto att tacka nej eller ja? En strandad förhandling behöver väl inte vara DIFs fel. Ska man erbjuda honom mer pengar än föreningen klarar av bara för att Otto inte ska få ett sånt här avsked? Förstår inte alls vart du vill komma. Och håller med "#87" här ovan. Det var också mitt budskap hela tiden.Magnutz skrev:För att Otto kan inte bara "gå vidare" det är det som blir ovärdigt. En spelare som vigt hela sin aktiva karriär åt vår klubb kan inte bara "gå vidare". Mattias Carlsson och Almtorp kan gå och gick vidare. Ser du skillnaden? Att ens tänka tanken att otto ska "gå sin väg" efter en strandad förhandling för att aldrig igen synas på hovets is är misär och ger mitt DIFhjärta en rejäl törn. Han ska spela sin sista säsong (vilken det nu blir) och hyllas under sista hemma-matchen som den Djurgårdshjälte han är. Om han "går vidare" tappar åtminstone jag lite tron på klubbhjärta.SirDIFalot skrev:Det "ultimatumet" du refererar till innebar att ge Otto ett bud på ALLT MAN HAR och går han inte med på det måste man gå vidare. Vad annat kan man göra? Varför skulle det vara "ovärdigt" på något sätt..?Magnutz skrev:Vidga vyerna nu. Jag tar det långsamt.
Insamlingen är till för att hjälpa vår klubb. Att föra diskusioner om vad Otto får eller inte får är inte intressant för de flesta som skänkt pengar. De flesta som satt in pengar är bara intresserade av Djurgården Hockeys bästa och det bästa heter just nu Otto.
Det finns en handfull individer som hårdnackat strider för att driva diskussionen om Ottos lön och hans hypotetiska girighet. Samma personer vill att det ställs ultimatum och att det nog är tid för #9 att gå vidare om han inte går med på det ultimatum man vill ska ställas. Jag anser det lågt och ovärdigt att hålla på så och rent anti-DIF att ens tänka tanken att skicka Otto till historieböckerna på ett sånt vidrigt sätt.
Jag satt och snackade med Tony Zabel igår. Han kunde inte gå ut med några detaljer men sa bestämt att han och klubben vill ha Otto och att Otto förtjänar att få spela.
Det är en stilla önskan jag har att alla Djurgårdare sluter samman kring vår #9 och gör allt vi kan för att detta ska funka. Om Otto avslutar sin karriär med att bli förnedrad i aftonbladet och kontraktslös är det ett mörkare kapitel i vår klubbs historia än jag anser degraderingen var/är.
För Djurgården Hockey och Kristofer Ottosson. Alltid, oavsett, för evigt.
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Aja, hungrig och trött... Vill ha Otto. Basta!
Expert.
Gör ett försök att förstå. Det är inte svårt.SirDIFalot skrev:Det är väl fortfarande upp till Otto att tacka nej eller ja? En strandad förhandling behöver väl inte vara DIFs fel. Ska man erbjuda honom mer pengar än föreningen klarar av bara för att Otto inte ska få ett sånt här avsked? Förstår inte alls vart du vill komma. Och håller med "#87" här ovan. Det var också mitt budskap hela tiden.Magnutz skrev:För att Otto kan inte bara "gå vidare" det är det som blir ovärdigt. En spelare som vigt hela sin aktiva karriär åt vår klubb kan inte bara "gå vidare". Mattias Carlsson och Almtorp kan gå och gick vidare. Ser du skillnaden? Att ens tänka tanken att otto ska "gå sin väg" efter en strandad förhandling för att aldrig igen synas på hovets is är misär och ger mitt DIFhjärta en rejäl törn. Han ska spela sin sista säsong (vilken det nu blir) och hyllas under sista hemma-matchen som den Djurgårdshjälte han är. Om han "går vidare" tappar åtminstone jag lite tron på klubbhjärta.SirDIFalot skrev:Det "ultimatumet" du refererar till innebar att ge Otto ett bud på ALLT MAN HAR och går han inte med på det måste man gå vidare. Vad annat kan man göra? Varför skulle det vara "ovärdigt" på något sätt..?Magnutz skrev:Vidga vyerna nu. Jag tar det långsamt.
Insamlingen är till för att hjälpa vår klubb. Att föra diskusioner om vad Otto får eller inte får är inte intressant för de flesta som skänkt pengar. De flesta som satt in pengar är bara intresserade av Djurgården Hockeys bästa och det bästa heter just nu Otto.
Det finns en handfull individer som hårdnackat strider för att driva diskussionen om Ottos lön och hans hypotetiska girighet. Samma personer vill att det ställs ultimatum och att det nog är tid för #9 att gå vidare om han inte går med på det ultimatum man vill ska ställas. Jag anser det lågt och ovärdigt att hålla på så och rent anti-DIF att ens tänka tanken att skicka Otto till historieböckerna på ett sånt vidrigt sätt.
Jag satt och snackade med Tony Zabel igår. Han kunde inte gå ut med några detaljer men sa bestämt att han och klubben vill ha Otto och att Otto förtjänar att få spela.
Det är en stilla önskan jag har att alla Djurgårdare sluter samman kring vår #9 och gör allt vi kan för att detta ska funka. Om Otto avslutar sin karriär med att bli förnedrad i aftonbladet och kontraktslös är det ett mörkare kapitel i vår klubbs historia än jag anser degraderingen var/är.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
Detsamma. Jag säger att OM Djurgården ger ett bud på ALLT DE HAR. Och ändå får ett nej. Då måste man gå vidare. Man kan inte trolla fram pengar för att de handlar om Otto.Magnutz skrev:Gör ett försök att förstå. Det är inte svårt.SirDIFalot skrev:Det är väl fortfarande upp till Otto att tacka nej eller ja? En strandad förhandling behöver väl inte vara DIFs fel. Ska man erbjuda honom mer pengar än föreningen klarar av bara för att Otto inte ska få ett sånt här avsked? Förstår inte alls vart du vill komma. Och håller med "#87" här ovan. Det var också mitt budskap hela tiden.Magnutz skrev:För att Otto kan inte bara "gå vidare" det är det som blir ovärdigt. En spelare som vigt hela sin aktiva karriär åt vår klubb kan inte bara "gå vidare". Mattias Carlsson och Almtorp kan gå och gick vidare. Ser du skillnaden? Att ens tänka tanken att otto ska "gå sin väg" efter en strandad förhandling för att aldrig igen synas på hovets is är misär och ger mitt DIFhjärta en rejäl törn. Han ska spela sin sista säsong (vilken det nu blir) och hyllas under sista hemma-matchen som den Djurgårdshjälte han är. Om han "går vidare" tappar åtminstone jag lite tron på klubbhjärta.SirDIFalot skrev:Det "ultimatumet" du refererar till innebar att ge Otto ett bud på ALLT MAN HAR och går han inte med på det måste man gå vidare. Vad annat kan man göra? Varför skulle det vara "ovärdigt" på något sätt..?Magnutz skrev:Vidga vyerna nu. Jag tar det långsamt.
Expert.
Re: Kristofer Ottosson-Insamling
Inte det tråden handlar om , men jag gör ett försök till.
Otto är en stor del av Djurgården Hockeys moderna historia och förtjänar denna insamling. Helt jävla ointressant är löneanspråk och annat relaterat till krassa kronor. Vi (de flesta) vill ha Otto kvar av ca 2 anledningar. Se tidigare post. Han förtjänar inte ett "gå vidare" och han förtjänar tamejfan inte ett "ultimatum" heller. Han är Djurgårdsandan - oerhört viktig.
Sidnoterinig: Det samma gäller Fimpen. Han ska också tas om hand lite extra för det han gjort och gör för Djurgården Hockey är underbart.
Vi får inte slarva med dessa. De ska ha special treatment. Nu kan det vara så att de av er som är födda runt 1996 +/- nått år - Ni har inte följt Otto i de 16 säsonger han spelat i klubben och fattar kanske inte hur stor han är i mångas ögon. Det påverkar er säkert i hur ni tänker.
DIF Hockey har slarvat med Otto. Så ser jag det. kanske inte helt medvetet men han ska inte sitta i förhandlingar 2 dagar innan säsongen startar.
Nu tar jag kväll för imorgn börjar grabbens hockeysäsong.
Otto är en stor del av Djurgården Hockeys moderna historia och förtjänar denna insamling. Helt jävla ointressant är löneanspråk och annat relaterat till krassa kronor. Vi (de flesta) vill ha Otto kvar av ca 2 anledningar. Se tidigare post. Han förtjänar inte ett "gå vidare" och han förtjänar tamejfan inte ett "ultimatum" heller. Han är Djurgårdsandan - oerhört viktig.
Sidnoterinig: Det samma gäller Fimpen. Han ska också tas om hand lite extra för det han gjort och gör för Djurgården Hockey är underbart.
Vi får inte slarva med dessa. De ska ha special treatment. Nu kan det vara så att de av er som är födda runt 1996 +/- nått år - Ni har inte följt Otto i de 16 säsonger han spelat i klubben och fattar kanske inte hur stor han är i mångas ögon. Det påverkar er säkert i hur ni tänker.
DIF Hockey har slarvat med Otto. Så ser jag det. kanske inte helt medvetet men han ska inte sitta i förhandlingar 2 dagar innan säsongen startar.
Nu tar jag kväll för imorgn börjar grabbens hockeysäsong.
Sv: Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling
Det ser jag som en självklarhet att alla håller med om. Annat vore korkat.SirDIFalot skrev:Detsamma. Jag säger att OM Djurgården ger ett bud på ALLT DE HAR. Och ändå får ett nej. Då måste man gå vidare. Man kan inte trolla fram pengar för att de handlar om Otto.Magnutz skrev:Gör ett försök att förstå. Det är inte svårt.SirDIFalot skrev:Det är väl fortfarande upp till Otto att tacka nej eller ja? En strandad förhandling behöver väl inte vara DIFs fel. Ska man erbjuda honom mer pengar än föreningen klarar av bara för att Otto inte ska få ett sånt här avsked? Förstår inte alls vart du vill komma. Och håller med "#87" här ovan. Det var också mitt budskap hela tiden.Magnutz skrev:För att Otto kan inte bara "gå vidare" det är det som blir ovärdigt. En spelare som vigt hela sin aktiva karriär åt vår klubb kan inte bara "gå vidare". Mattias Carlsson och Almtorp kan gå och gick vidare. Ser du skillnaden? Att ens tänka tanken att otto ska "gå sin väg" efter en strandad förhandling för att aldrig igen synas på hovets is är misär och ger mitt DIFhjärta en rejäl törn. Han ska spela sin sista säsong (vilken det nu blir) och hyllas under sista hemma-matchen som den Djurgårdshjälte han är. Om han "går vidare" tappar åtminstone jag lite tron på klubbhjärta.SirDIFalot skrev: Det "ultimatumet" du refererar till innebar att ge Otto ett bud på ALLT MAN HAR och går han inte med på det måste man gå vidare. Vad annat kan man göra? Varför skulle det vara "ovärdigt" på något sätt..?
Detta är större än pengar. Vi går djupare.
Jag tror inte vår klubb överlever om vi tappar klubbhjärtat. Varför ska vi ödsla pengar på något som inte har en själ - där inget är heligt? Varför köper vi säsongskort och prylar om laget är plast?
Om vi inte gör vårt yttersta för klubbens största hjärtan vad gör vi då vårt yttersta för? Vem vill stå och sjunga i klacken för ett plastlag utan hjärta? Tror ni det är en slump att Frölunda leds av speakern eller att Cluben har plastklappor? Nope. De saknar själ. Det gör inte vi. Så ser jag det. Vi har alltid haft spelare med det där extra stora Djurgårdshjärtat. Det är värt så mycket att det är svårt att beskriva. Att ett storstadslag klarar att få såna spelare är stort. De som stannar, år efter år och gör ett fint jobb.
Nu ska jag skriva att jag håller med om det ni "Gå vidare"-supportrar skriver, i teorin. Om en spelare tackar nej till det sista budet - ja då är det ju bara för den spelaren att gå vidare. I teorin. Ottosson är inte normalfallet och era åsikter passar inte, tycker jag. Klubben har ett särskilt ansvar gentemot spelare som Otto. Hans sort är viktig för klubben för han skapar en lyster som inte pengar kan köpa. Folk känner till Djurgården Hockey och Fimpen och Otto och Ölvestad. Det lockar och skapar klubben.
Om Otto lämnar DIF Hockey nu, utan att ha fått fansens matchlånga hyll i sista hemma-matchen kommer jag allvarligt att förlora mycket känsla för klubben i mitt hjärta. Det får inte gå till så. Han förtjänar inte att "gå vidare" - lika lite som han förtjänar att ställas inför ett ultimatum ställt av den klubb han troget tjänat (framgångsrikt) i hela sin yrkesverksamma karriär.
Nu ska jag lira lite diablo III. Det är King.
Jag tror inte vår klubb överlever om vi tappar klubbhjärtat. Varför ska vi ödsla pengar på något som inte har en själ - där inget är heligt? Varför köper vi säsongskort och prylar om laget är plast?
Om vi inte gör vårt yttersta för klubbens största hjärtan vad gör vi då vårt yttersta för? Vem vill stå och sjunga i klacken för ett plastlag utan hjärta? Tror ni det är en slump att Frölunda leds av speakern eller att Cluben har plastklappor? Nope. De saknar själ. Det gör inte vi. Så ser jag det. Vi har alltid haft spelare med det där extra stora Djurgårdshjärtat. Det är värt så mycket att det är svårt att beskriva. Att ett storstadslag klarar att få såna spelare är stort. De som stannar, år efter år och gör ett fint jobb.
Nu ska jag skriva att jag håller med om det ni "Gå vidare"-supportrar skriver, i teorin. Om en spelare tackar nej till det sista budet - ja då är det ju bara för den spelaren att gå vidare. I teorin. Ottosson är inte normalfallet och era åsikter passar inte, tycker jag. Klubben har ett särskilt ansvar gentemot spelare som Otto. Hans sort är viktig för klubben för han skapar en lyster som inte pengar kan köpa. Folk känner till Djurgården Hockey och Fimpen och Otto och Ölvestad. Det lockar och skapar klubben.
Om Otto lämnar DIF Hockey nu, utan att ha fått fansens matchlånga hyll i sista hemma-matchen kommer jag allvarligt att förlora mycket känsla för klubben i mitt hjärta. Det får inte gå till så. Han förtjänar inte att "gå vidare" - lika lite som han förtjänar att ställas inför ett ultimatum ställt av den klubb han troget tjänat (framgångsrikt) i hela sin yrkesverksamma karriär.
Nu ska jag lira lite diablo III. Det är King.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
SirDIF förstår inte att insamlingen inte är slaviskt knuten till Otto. Man ger Otto allt man har, ja.
Men räcker inte det och han tackar nej går insamlingen till någon annan spelare, en spelare vars kaliber ÖKAR ju mer pengar vi samlar in.
Går det in?
Men räcker inte det och han tackar nej går insamlingen till någon annan spelare, en spelare vars kaliber ÖKAR ju mer pengar vi samlar in.
Går det in?
Säg den glädje som varar
Tveksamt.DIF_Soldier skrev:SirDIF förstår inte att insamlingen inte är slaviskt knuten till Otto. Man ger Otto allt man har, ja.
Går det in?

- BaronVonDif
Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling
Varför kallar man då insamlingen "rädda Otto", har själv bidragit ekonomiskt i just det syftet men den borde ju heta "rädda ett nyförvärv"?DIF_Soldier skrev:SirDIF förstår inte att insamlingen inte är slaviskt knuten till Otto. Man ger Otto allt man har, ja.
Går det in?
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
- SirDIFalot
Det enda jag reagerade på var att när jag sa "Det är dags att ge Otto ett bud på allt vi kan nu och tackar han nej så får vi helt enkelt skiljas" som det var sagt. Men då reagerade vissa på detta och tycker det var helt otänkbart. Trots att det var det som var ursprungsplanen. Men antar att alla är överens om det på ett eller annat sätt. Beroende på hur man formulerar det.DIF_Soldier skrev:SirDIF förstår inte att insamlingen inte är slaviskt knuten till Otto. Man ger Otto allt man har, ja.
Går det in?
Expert.
- DIF_Soldier
Re: Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling
För att det är primärt till Otto, det startades för Otto och påbörjades väl innan cirkusen i media började. Att byta namn på insamlingen nu vore att likställa med att vinka med vit flagg och ge upp Otto.BaronVonDif skrev:Varför kallar man då insamlingen "rädda Otto", har själv bidragit ekonomiskt i just det syftet men den borde ju heta "rädda ett nyförvärv"?DIF_Soldier skrev:SirDIF förstår inte att insamlingen inte är slaviskt knuten till Otto. Man ger Otto allt man har, ja.
Går det in?
Point is: förtsätt skramla så får vi se var det bär hän.
Säg den glädje som varar
- BaronVonDif
Sv: Re: Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling
Vad den är primärt till för Challe & Co återstår att se men jag hoppas på Otto.DIF_Soldier skrev:För att det är primärt till Otto, det startades för Otto och påbörjades väl innan cirkusen i media började. Att byta namn på insamlingen nu vore att likställa med att vinka med vit flagg och ge upp Otto.BaronVonDif skrev:Varför kallar man då insamlingen "rädda Otto", har själv bidragit ekonomiskt i just det syftet men den borde ju heta "rädda ett nyförvärv"?DIF_Soldier skrev:SirDIF förstår inte att insamlingen inte är slaviskt knuten till Otto. Man ger Otto allt man har, ja.
Går det in?
Point is: förtsätt skramla så får vi se var det bär hän.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
Är en hel del andra som inte heller verkar ha förstått det heller, försökt förklara x antal gånger att pengarna kommer gå till eventuella förstärkningar om det inte blir något med Otto, därav att insamlingen faktiskt har en "backup plan". Står ju på samma sida som banknumret för insamlingen om jag inte missminner mig.DIF_Soldier skrev:SirDIF förstår inte att insamlingen inte är slaviskt knuten till Otto. Man ger Otto allt man har, ja.
Går det in?
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=9548
Nederst på sidan, precis innan kontonumret:
"Om pengarna inte räcker till att få Kristofer Ottosson att spela i Djurgården, så kommer de att användas för eventuella andra nyförvärv under säsongen."
Så.
Samt för er som hellre tror på AB och vad de skriver:
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/t ... 5072976.ab
Frågor på det?
Alltid Oavsett.
Kristofer Ottosson-Insamling
Tycker inte att det stämmer. Det är inte många år sedan vi hade någon liknande speaker + en gubbe som hoppade runt (pajas-någonting?) och försökte dra igång publiken.Magnutz skrev:Detta är större än pengar. Vi går djupare.
Vi kan slå oss för bröstet nu, men sanningen är att vi har varit skit. Glömmer man sin historia är man snart där igen. Uppsvinget kan enligt mig INTE tillskrivas fimpen, Otto mfl utan personer inom DIFhockey som såg problemet (främst Forsberg och även ednertz) och JK som har jobbat hårt för att locka tillbaka folk.
Sedan har man ju i samband med det tryckt en del på stockholmsanknytningen och DIF-hjärta, men sanningen är ju att det främst har saknats stålar.
Som sagt irrelevant i den här tråden, men det skrämmer mig att folk glömmer sin historia.
Med det sagt så är det självklart att DIF ska behålla sina trotjänare tills dom inte kan göra sitt jobb.
Född till sportchef.