Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Donkels »

SirDIFalot skrev:BIK Karlskogas Marcus Nilsson sägs vara klar för aik.

Fett tråkigt. Han är ju rätt bra.
Iofs. vill man aldrig se någon spelare av klass gå till råtta men om det är nu är sant så hoppas jag han går direkt så det försvagar Karlskogas lag ytterligare
Staten

Inlägg av Staten »

Det är väl strålande nyheter för oss just nu? Om han går direkt vill säga.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Staten skrev:

Det är väl strålande nyheter för oss just nu? Om han går direkt vill säga.
Givetvis handlar det om efter säsongen i så falll.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
kaminor skrev:
-daniel- skrev:Har totalt missat att BIK Karlskogas kanske viktigaste spelare (åtminstone många fans favorit om man läser runt på nätet) Kristofer Näslund skadade nyckelbenet igår mot Almtuna, kan bli borta en längre tid.

Man skall absolut inte bli glad av andra lags skador, känns rätt "bonde" över det beteendet, men i den prekära situation vi är i kan detta kanske öka på chansen för oss? Två av lagets viktigaste spelare borta, nu när serien går in i en kritisk fas. Mumma.
Ludde Blomstrand som tacklade sönder honom. Axel ur led och befarad fraktur. Varför lånade vi inte ut Ludde istället för att släppa honom... Sjukt vilken maskin han blivit i Almtuna. 20 matcher, 11 mål och 3 assists dessutom.

http://www.vf.se/sport/ishockey/dyrkopt ... und-skadad

Edit: Ingen fraktur enligt Karlskogas hemsida...
De som har läst mina inlägg (förutom Daniel och Brynäs sportchef) vet att jag har frågat mig samma sak också. Dåligt, dumt, ja kalla det vad du vill. Istället tar vi in Guter..
Ludde var ju upppenbarligen missnöjd med speltiden i DIF, och som läget var då kunde han inte erbjudas mer. Det var väl ändå inte DIF som ville bli av med kraken.
kaminor

Inlägg av kaminor »

-daniel- skrev:
sensei skrev:
kaminor skrev:
-daniel- skrev:Har totalt missat att BIK Karlskogas kanske viktigaste spelare (åtminstone många fans favorit om man läser runt på nätet) Kristofer Näslund skadade nyckelbenet igår mot Almtuna, kan bli borta en längre tid.

Man skall absolut inte bli glad av andra lags skador, känns rätt "bonde" över det beteendet, men i den prekära situation vi är i kan detta kanske öka på chansen för oss? Två av lagets viktigaste spelare borta, nu när serien går in i en kritisk fas. Mumma.
Ludde Blomstrand som tacklade sönder honom. Axel ur led och befarad fraktur. Varför lånade vi inte ut Ludde istället för att släppa honom... Sjukt vilken maskin han blivit i Almtuna. 20 matcher, 11 mål och 3 assists dessutom.

De som har läst mina inlägg (förutom Daniel och Brynäs sportchef) vet att jag har frågat mig samma sak också. Dåligt, dumt, ja kalla det vad du vill. Istället tar vi in Guter..
Ludde var ju upppenbarligen missnöjd med speltiden i DIF, och som läget var då kunde han inte erbjudas mer. Det var väl ändå inte DIF som ville bli av med kraken.
Visst var det så, men man hoppas ju ändå att vi i första hand försökte få honom utlånad. Om vi nu (ugh) skulle bli kvar i Allsvenskan hade han, som det känns, varit bra att ha i truppen nästa år. Han verkar ju inte göra ett sämre jobb än sig Hank heller.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

kaminor skrev:
-daniel- skrev:
sensei skrev:
kaminor skrev:

Visst var det så, men man hoppas ju ändå att vi i första hand försökte få honom utlånad. Om vi nu (ugh) skulle bli kvar i Allsvenskan hade han, som det känns, varit bra att ha i truppen nästa år. Han verkar ju inte göra ett sämre jobb än sig Hank heller.
Men inte så konstigt att han valde ett "riktigt" kontrakt med sin moderklubb istället för en utlåning.
kaminor

Inlägg av kaminor »

-daniel- skrev:Men inte så konstigt att han valde ett "riktigt" kontrakt med sin moderklubb istället för en utlåning.
Nej, jag förstår absolut Luddes val. Det är ju givet att han väljer det.

Det innebär ju dock inte att DIF inte kunde försökt få honom utlånad istället.

Men nu hade han ju i alla fall inte kontrakt över nästa säsong, så det är ju lite skitsamma.

Hans kontrakt med Almtuna går ju också ut. Om vi blir kvar här nere i skiten kanske han kan ses som en potentiellt nyförvärv till nästa säsong. Men visst, risken är ju att han blir en brunkare i fjärdekedjan i DIF och en "leading line player" i typ Almtuna. Det senare är ju roligare skulle jag tro.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Karlskoga tar en tvåmålsledning mot Troja direkt. Trist.

Bara hoppas SSK kan se till att spöa Västerås nu då.
Expert.
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

SirDIFalot skrev:Karlskoga tar en tvåmålsledning mot Troja direkt. Trist.

Bara hoppas SSK kan se till att spöa Västerås nu då.
har bara kollat 10min, men västerås har sett riktigt piggt ut såhärlänge. Snurrar bort SSK ordentligt, har gått från 1-1 till 3-1 på knappt 5min här.

Sånt här gillar vi inte, Timmy Pettersson skulle ju få en stroke i förkvalet.

EDIT: Helvete, Västerås får SSKs powerplay att se sämre ut än vårt..
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

piSSKillar VIKer ner sig.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vilka jävla kukresultat! Just nu är det sämsta möjliga i ALLA matcher.
Expert.
Användarvisningsbild
supreme

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av supreme »

Södertälje är klar sämre än senast. Inte alls samma press på motståndarna och även Nylander/Fleury känns svala.
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

supreme skrev:Södertälje är klar sämre än senast. Inte alls samma press på motståndarna och även Nylander/Fleury känns svala.
Det är ju inte bara SSK som fungerar så; hur många gånger har inte lag spelat över sin egna förmåga, som om de inte fanns en morgondag när de mött Djurgården, för att i nästa match vika ner sig totalt.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Henke95 skrev:
supreme skrev:Södertälje är klar sämre än senast. Inte alls samma press på motståndarna och även Nylander/Fleury känns svala.
... hur många gånger har inte lag spelat över sin egna förmåga, som om de inte fanns en morgondag när de mött Djurgården.
Tänk om vi kunnat göra samma sak i våra nyckelmatcher mot Troja, Tingsryd, Karlskrona...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:
Henke95 skrev:
... hur många gånger har inte lag spelat över sin egna förmåga, som om de inte fanns en morgondag när de mött Djurgården.
Tänk om vi kunnat göra samma sak i våra nyckelmatcher mot Troja, Tingsryd, Karlskrona...
Tänk om de andra lagen hade fått ändra på sina förlustmatcher också?
Expert.
Skriv svar