Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
På tal om ingenting.
Åberg har sex poäng på fem matcher sedan JVM-petningen. Och på tal om JVM lär Arnesson få betydligt mer speltid än det var tänkt nu med tanke på skadesituationen.
Åberg har sex poäng på fem matcher sedan JVM-petningen. Och på tal om JVM lär Arnesson få betydligt mer speltid än det var tänkt nu med tanke på skadesituationen.
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag har klagat en hel del på Åberg i höst.SirDIFalot skrev:På tal om ingenting.
Nu på slutet har han spelat upp sig vilket är kul att se. Hade han spelat så här hade han nog tagit sig med i JVM.
Tror petningen var nyttig. Har blivit ett uppvaknande, går liksom inte att åka omkring och leva på gamla meriter.
Menar inte att Åberg med vilja glidit runt och lekt stjärna. Men i hans ålder är det inte ovanligt att se hur spelare efter genombrottet går ned sig. Tror det sätter sig saker i det undermedvetna.
Därmed kan petningen ha varit det som ruskade om Åberg och fick honom att bita ihop och ge järnet. Helt plötsligt var han tvungen att bevisa något i likhet med förra säsongen när han kom upp till A-laget.
Hursom, kul att han är på G i allafall, vilket även Ölvestad verkar vara.
Vi behöver fler som är med och producerar. Linkan, Timmy, Lidström och Johner får gärna komma med mer i poänggörandet också.
Vi har ett sparkapital där som förhoppningsvis kommer hjälpa oss längre fram.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Spelarlöner enligt Sportbladet!!
I gårdagens sportbladet så listades nästan alla allsvenska spelares löner.
Enligt sportbladet tjänade Otto mest i DIF med en årslön på över 1,3 miljoner kronor.
En intressant sak var även att Honken, som alla trott vara sjukt billig, drar in närmare 900k enligt Sportbladet.
Ölvestad - ca 995k
Reideborn - 25k
Gustavsson - ca 59k
Lidström - ca 210~ k
Fimpen - Nästan 800k
Linkan - 700k~ (om jag inte minns fel)
Turbo - ~700k (om jag inte minns fel)
Kommer inte ihåg fler just nu, kan kolla imorn (om intresse finns) då jag inte har tillgång till gårdagens sportblad just nu.
1. Hur sanningsenligt är detta egentligen?
2. Om detta är sant, hur väl förhandlade är kontrakten egentligen?
Jag blev förvånad över att Fimpen tjänade så pass mycket. Även att Otto drog in överlägset mest pengar (Ölvestad var 2a på lönelistan) med tanke på cirkusen under sommaren.
Och Reideborn lär ju inte vältra sig i lyx om lönen på ca 2k i månaden stämmer ;P
Och största överraskningen var väl Honken..
Enligt sportbladet tjänade Otto mest i DIF med en årslön på över 1,3 miljoner kronor.
En intressant sak var även att Honken, som alla trott vara sjukt billig, drar in närmare 900k enligt Sportbladet.
Ölvestad - ca 995k
Reideborn - 25k
Gustavsson - ca 59k
Lidström - ca 210~ k
Fimpen - Nästan 800k
Kommer inte ihåg fler just nu, kan kolla imorn (om intresse finns) då jag inte har tillgång till gårdagens sportblad just nu.
Jag blev förvånad över att Fimpen tjänade så pass mycket. Även att Otto drog in överlägset mest pengar (Ölvestad var 2a på lönelistan) med tanke på cirkusen under sommaren.
Och Reideborn lär ju inte vältra sig i lyx om lönen på ca 2k i månaden stämmer ;P
Äh det där kan inte stämma! Fimpen tjänar inte mer än Linkan! Lidström tjänar mer, Gustafsson mer osv!Alberget4A skrev:Spelarlöner enligt Sportbladet!!
Ölvestad - ca 995k
Reideborn - 25k
Gustavsson - ca 59k
Lidström - ca 210~ k
Fimpen - Nästan 800k
Var det vad de hade skattat för förra året kanske? Då kan det ju stämma med reideborn och gustafsson tex!
- SirDIFalot
Det är väl förmodligen lönen de dragit in under förra året?
Expert.
Tycker linkans låter lite men är väl mer med olika pensioner osv så de här siffrorna behöver inte vara så verkliga om man jämför med en vanlig knegares lön!SirDIFalot skrev:Det är väl förmodligen lönen de dragit in under förra året?
Det måste vara siffror som avser 2011 (sista delen av säsongen 10/11 och första 11/12). Deklarationen för 2012 ska in i mars...
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Precis, knappast aktuella siffror.
-
mm så måste det ju vara. Det känns väldigt mycket mer logiskt.
Det är från 2011, det kan ju vilken snubbe som helst plocka fram, bara att läsa taxeringskalendern för aktuellt år, dom kan inte veta nåt om 2012 eftersom ingen deklarerat för detta år än.
Fan vad tunt med backar vi har, nån som vet hur det är med Granath och Kim?
Fan vad tunt med backar vi har, nån som vet hur det är med Granath och Kim?
Även om det nu intr stämmer, så är det givetvis helt i sin ordning att Otto tjänar mest i laget. Vår överlägset bästa och viktigaste spelare. Tror inte att folk inser hur bra han är den här säsongen. Helt klart en av Allsvenskans absout bästa spelare. Så otroligt komplett. Vår bästa spelare så väl offensivt som defensivt.
Tack för RäddaOtto-kampanjen!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Ja min bäst spenderade tusenlapp under mitt drygt trettioåriga liv!Mäklaren skrev:Även om det nu intr stämmer, så är det givetvis helt i sin ordning att Otto tjänar mest i laget. Vår överlägset bästa och viktigaste spelare. Tror inte att folk inser hur bra han är den här säsongen. Helt klart en av Allsvenskans absout bästa spelare. Så otroligt komplett. Vår bästa spelare så väl offensivt som defensivt.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Har inte alls ångrat de tusenlappar jag bidrog med. Otto är kung!Mäklaren skrev:Även om det nu intr stämmer, så är det givetvis helt i sin ordning att Otto tjänar mest i laget. Vår överlägset bästa och viktigaste spelare. Tror inte att folk inser hur bra han är den här säsongen. Helt klart en av Allsvenskans absout bästa spelare. Så otroligt komplett. Vår bästa spelare så väl offensivt som defensivt.
Wennberg ser riktigt het ut nu mot Finland, ska bli riktigt skönt när han kommer hem!
- Jim Morrison
Ser man till Arnessons spel i JVM - så ska han garanterat få Timmys plats när han kommer tillbaka.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.