Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Violator77
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av Violator77 »

Angående Ferholm... Historien upprepar sig?
Berglund säger också att det finns anledning att vara självkritisk, framförallt när det gäller rekryteringen av yngre spelare. Ett exempel var att när backen Nils Andersson drog av korsbandet i spetember. Då valde Djurgården att inte ta in någon ny direkt - utan satte sitt hopp till att andra backar skulle utvecklas.

– I efterhand känner jag att där gjorde jag fel. Vi valde att spara de pengar som Nils kostade för att förstärka i januari. Men det gjorde vi inte, i januari hittade vi inga backar som kunde ersätta. Man kanske skulle agerat på en gång, istället för att vänta. Jag är oerhört självkritisk och det är sådana saker som jag i efterhand tänker att, fan att jag inte gjorde så. Man har gjort rätt och man har gjort fel, problemet är att felet var för stort.
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Bluebrigade08

Inlägg av Bluebrigade08 »

Låter ju som Fernholm blir borta länge, eventuellt hela säsongen. Då måste vi plocka in en etablerad back snarast. Borde frigjort rätt mycket löneutrymme då jag kan tro att Fernholm var bra betald
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Alltså hur perfekt vore det inte med Murray? Den perfekta ersättaren till Fernholm. En bättre spelare till råga på allt. Börja med ett korttidskontrakt med möjlighet att bryta vid NHL-kontrakt. Det sporrar Dogge än mer också. Om inte annat skriv säsongen ut.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Bluebrigade08 skrev:Låter ju som Fernholm blir borta länge, eventuellt hela säsongen. Då måste vi plocka in en etablerad back snarast. Borde frigjort rätt mycket löneutrymme då jag kan tro att Fernholm var bra betald
Beror lite på. Det är ju först om vissa klausuler eller försäkringsbitar faller igenom som det skulle bli löneutrymme och det förutsätter ju en faktisk långtidsskada.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
johan_80

Inlägg av johan_80 »

Manijock skrev:Alltså hur perfekt vore det inte med Murray? Den perfekta ersättaren till Fernholm. En bättre spelare till råga på allt. Börja med ett korttidskontrakt med möjlighet att bryta vid NHL-kontrakt. Det sporrar Dogge än mer också. Om inte annat skriv säsongen ut.
Får ej skriva korttids kontrakt i SHL
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

johan_80 skrev:
Manijock skrev:Alltså hur perfekt vore det inte med Murray? Den perfekta ersättaren till Fernholm. En bättre spelare till råga på allt. Börja med ett korttidskontrakt med möjlighet att bryta vid NHL-kontrakt. Det sporrar Dogge än mer också. Om inte annat skriv säsongen ut.
Jo, för att ersätta skador.
Avgå Jocke.
Manijock

Inlägg av Manijock »

B.I.B.A skrev:
johan_80 skrev:
Jo, för att ersätta skador.
Precis, detta har jag hört också. Detta är ett drömläge i min värld! Perfekt för oss att se att Murray håller måttet här borta. Perfekt för Dogge att få lira lite matcher och visa upp sig. Perfekt för att sälja lite extra biljetter. Höja intresset kring DIF i media osv. Framförallt så är han en spelartyp som kommer höja vårt lag fler än ett snäpp.

Agera
Tobbe350

Inlägg av Tobbe350 »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9860184.ab
Står lite om Fernholm. Låter absolut inget vidare..
7/4-2014
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Tobbe350 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9860184.ab
Står lite om Fernholm. Låter absolut inget vidare..
Ferna var med och tränade 40 minuter på is idag

http://www.difhockey.se/artikel/4875/

Jag hoppas verkligen att han lyckas komma tillbaka. Det skulle vara bra att ha honom tillbaka i laget, men framförallt så hoppas man ju att människan Daniel Fernholm ska kunna återvända till ett vanligt liv igen, hockeyn känns liksom inte så viktig i en sån här situation.

Kämpa Ferna!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Det försvårar ju klart situationen att Fernholm är vecka-till-vecka skadad. Värvar vi in en ersättare för resten av säsongen och Fernholm sedan blir kry så sitter vi på "dubbla" löneposter på den positionen.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

B.I.B.A skrev:Det försvårar ju klart situationen att Fernholm är vecka-till-vecka skadad. Värvar vi in en ersättare för resten av säsongen och Fernholm sedan blir kry så sitter vi på "dubbla" löneposter på den positionen.

Fäst även 2 Rutinerade Backar framför Tellan när Slutspel närmar sej !
Inteno

Inlägg av Inteno »

Guter skadad? Han "vilade" ju sist sa dom och var inte skadad?!
Jim Morrison - "Järlan borde betala ett nyförvärv ur egen jävla ficka. Ta ett jävla SMS-lån eller något."
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Inteno skrev:Guter skadad? Han "vilade" ju sist sa dom och var inte skadad?!
Tror snarare det är brist på kommunikation från DIFs sida och spekulation från kommentatorernas sida.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Skada på Arnesson?
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Örebroarn skrev:Skada på Arnesson?
Senast sades det "sjuk". Kan vara samma fortfarande.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar