Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Detta känns väl ändå lite bra ang. Daniel Tjärnqvist!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2489592.ab
"En säsong till i Ryssland är inte aktuellt. Blir det inget NHL-spel är Tjärnqvist inställd på att återvända till elitserien. Fem klubbar har redan anmält intresse.
– Djurgården har jag haft kontinuerlig kontakt med under säsongen och vi vet var vi har varandra. "
//M
"En säsong till i Ryssland är inte aktuellt. Blir det inget NHL-spel är Tjärnqvist inställd på att återvända till elitserien. Fem klubbar har redan anmält intresse.
– Djurgården har jag haft kontinuerlig kontakt med under säsongen och vi vet var vi har varandra. "
//M
Vore ganska besviken med Tjärna om han spelade för någon annan elitserieklubb iaf, han tränade ju för fan med vårt lagmade0714 skrev:Detta känns väl ändå lite bra ang. Daniel Tjärnqvist!
//M

Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
-
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Borde inte Ossi ligga ganska bra till att hamna i DIF även nästa sesse då han ju gjorde ett högst mediokert VM? Bara att hoppas att han inte blir erbjuden nåt kontrakt därborta och därför kommer tillbaka hit.
Jag tycker definitivt att han uppfyller de krav som vi har på en klassback:
Defensiven vet vi att han är grym i. Men han är dessutom väldigt säker med puck och med ännu större förtroende och ansvar så borde han klara av att också ta hand om uppspelen i större utsträckning. I annat fall: sätt honom med Falken som får sköta uppspelen så kan Ossi med råge täcka upp för de brister som Falken ev har som back.
Defensiven vet vi att han är grym i. Men han är dessutom väldigt säker med puck och med ännu större förtroende och ansvar så borde han klara av att också ta hand om uppspelen i större utsträckning. I annat fall: sätt honom med Falken som får sköta uppspelen så kan Ossi med råge täcka upp för de brister som Falken ev har som back.
Blue Brigade Sthlm
MEN, vad är det som har hänt med Ossi?? Hans avslutning i elitserien var inte bra, han var så kass att jag misstänkte att han var skadad men så var tydligen inte fallet. Och i VM har Ossi varit högst medioker, mjuk.spiik skrev:Borde inte Ossi ligga ganska bra till att hamna i DIF även nästa sesse då han ju gjorde ett högst mediokert VM? Bara att hoppas att han inte blir erbjuden nåt kontrakt därborta och därför kommer tillbaka hit.
Ossi som var så dominant när han kom till DIF..
Senaste nytt från almtunas hemsida:
"Almtuna har nu kommit överrens med Djurgården om att få låna en målvakt av dem, vem det blir vet man inte ännu eftersom Djurgården kommer att välja förste målis innan dem skickar en av sina till oss. Klart är att DIFs tredje keeper, Mark Owuya kommer hit i början av augusti medan Wesslau och Riddervall gör upp om förstespaden i DIF. En av de sistnämnde kommer sedan till Almtuna och Owuya återgår till DIFs organisation."
"Almtuna har nu kommit överrens med Djurgården om att få låna en målvakt av dem, vem det blir vet man inte ännu eftersom Djurgården kommer att välja förste målis innan dem skickar en av sina till oss. Klart är att DIFs tredje keeper, Mark Owuya kommer hit i början av augusti medan Wesslau och Riddervall gör upp om förstespaden i DIF. En av de sistnämnde kommer sedan till Almtuna och Owuya återgår till DIFs organisation."
-
Ge Mark in tha park en liten chans iallafall. Sluta klanka ner på honom innan han fått visa upp sig. Känns som bara för att en kille på forumet inte tror på Mark så faller alla in på samma linje.
Han har en hel sommar på sig att utvecklas, JA han är mitt uppe i utvecklingsfas och den som säger att han inget kan bli får nog ta och tänka till. Jag ser honom som ett klockrent komplement till Riddarn/Wesslau...Men som sagt, tagga ner människor, det är en lång sommar kvar.
Han har en hel sommar på sig att utvecklas, JA han är mitt uppe i utvecklingsfas och den som säger att han inget kan bli får nog ta och tänka till. Jag ser honom som ett klockrent komplement till Riddarn/Wesslau...Men som sagt, tagga ner människor, det är en lång sommar kvar.
"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road
så sant så, bra sagtAdam Blomster skrev:Ge Mark in tha park en liten chans iallafall. Sluta klanka ner på honom innan han fått visa upp sig. Känns som bara för att en kille på forumet inte tror på Mark så faller alla in på samma linje.