Stefan Elliot har man väl helt avskrivit p.g.a.man tackade av honom.Manijock skrev: ↑2023-09-20 11:57:43Jaa för vår backsida känns ju oerhört mogen och stabil. Framförallt bred! *host*Osten östlund skrev: ↑2023-09-20 10:27:02 Linus Arnesson 0 spelade min än så länge. Tveksamt om jag vill ha tillbaka honom. Om möjligt!?
Stefan Eliott däremot .
Arnesson är typ exakt det vi skriker efter. Möjligtvis om jag fick välja helt fritt skulle jag föredra lite mer ledaregenskaper. Men spelartypsmässigt är han klippt och skuren.
Elliott tror jag Löven kommer nypa. Oändlig plånbok och riktigt Transatlants-kåta. En klassback naturligtvis!
Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
klintan85 skrev: ↑2023-09-20 18:13:44Stefan Elliot har man väl helt avskrivit p.g.a.man tackade av honom.Manijock skrev: ↑2023-09-20 11:57:43Jaa för vår backsida känns ju oerhört mogen och stabil. Framförallt bred! *host*Osten östlund skrev: ↑2023-09-20 10:27:02 Linus Arnesson 0 spelade min än så länge. Tveksamt om jag vill ha tillbaka honom. Om möjligt!?
Stefan Eliott däremot .
Arnesson är typ exakt det vi skriker efter. Möjligtvis om jag fick välja helt fritt skulle jag föredra lite mer ledaregenskaper. Men spelartypsmässigt är han klippt och skuren.
Elliott tror jag Löven kommer nypa. Oändlig plånbok och riktigt Transatlants-kåta. En klassback naturligtvis!
I en intervju nyligen. Så sa KG att det är en tvåvägsback han söker. Fick även frågan om Elliott. Svarade att sannolikhet ej var hög, pga ekonomi. Men han har väll ej sajnat ngt nytt!?
Lär väll finnas intresse från våra HA konkurrenter bl a.
Hur ser det ut med pengarna som gått till djurgårdshjärtat? Vad räcker dessa till?
-
Var 1.040.000 kr enligt deras tweet för nån vecka sen.Osten östlund skrev: ↑2023-09-20 18:43:28Var väll strax över 40K för ngr veckor sen. Alexander Falks lön+ skatt/arbetsgiv. avgifter, augusti månad!
https://x.com/dh_ishockey/status/170260 ... 21336?s=20
-
supreme skrev: ↑2023-09-20 18:54:53Var 1.040.000 kr enligt deras tweet för nån vecka sen.Osten östlund skrev: ↑2023-09-20 18:43:28Var väll strax över 40K för ngr veckor sen. Alexander Falks lön+ skatt/arbetsgiv. avgifter, augusti månad!
https://x.com/dh_ishockey/status/170260 ... 21336?s=20
Tummar på den. Blandade jag ihop med något helt annat!? Var ju skit bra. Sedan funderar man ju på Nhl pengarna med. Måste ju kommit in ngr miljoner.....
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tycker Eliott var väldigt bra förra säsong. Och viktigast av allt, han var som allra bäst i slutspelet.Osten östlund skrev: ↑2023-09-20 10:27:02 Linus Arnesson 0 spelade min än så länge. Tveksamt om jag vill ha tillbaka honom. Om möjligt!?
Stefan Eliott däremot .
Vi behöver i mina ögon in med en riktig klassback om vi ska hota om SHL. Däremot tycker inte jag att det gör något att vi startar serien med denna trupp och ser vilka roller alla tar för sig. Kan ha hänt en del i spelarnas utvecklingskurva.
Borde vara på just backsidan som några ska kunna steppa upp en del och slåss högre upp i hierarkin.
Odelius, Hammarlund, sedan ska Ytterell och Glad in jämfört avslutningen. Andersson?
Fortsätter Karlsson vara lysande?
Men gärna Eliott om ett par veckor då vi också förhoppningsvis blivit av med ett par backar från truppen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Vad jag minns var han helt osynlig i finalserien dock. Men visst, jag tar gärna in honom till en rimlig peng.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-09-21 06:17:16
Jag tycker Eliott var väldigt bra förra säsong. Och viktigast av allt, han var som allra bäst i slutspelet.
Vi behöver i mina ögon in med en riktig klassback om vi ska hota om SHL. Däremot tycker inte jag att det gör något att vi startar serien med denna trupp och ser vilka roller alla tar för sig. Kan ha hänt en del i spelarnas utvecklingskurva.
Borde vara på just backsidan som några ska kunna steppa upp en del och slåss högre upp i hierarkin.
Odelius, Hammarlund, sedan ska Ytterell och Glad in jämfört avslutningen. Andersson?
Men gärna Eliott om ett par veckor då vi också förhoppningsvis blivit av med ett par backar från truppen.
Boxplay är inte där han skiner...Henkos skrev: ↑2023-09-21 08:42:30Vad jag minns var han helt osynlig i finalserien dock. Men visst, jag tar gärna in honom till en rimlig peng.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-09-21 06:17:16
Jag tycker Eliott var väldigt bra förra säsong. Och viktigast av allt, han var som allra bäst i slutspelet.

Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Ja han var inte jättebra i finalen med bara en assist. Men Skönt att man har de bästa ifrån finalserien kvar. Krüger och Klasen är extremt viktiga. Hoppas man slipper skador på dem. Jag känner inte att brynäs har någon spelare som kan mäta sig med dem när de är på sin högsta nivå. Inget annat lags spelare heller.Henkos skrev: ↑2023-09-21 08:42:30Vad jag minns var han helt osynlig i finalserien dock. Men visst, jag tar gärna in honom till en rimlig peng.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-09-21 06:17:16
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Madhawk:
Jag tror mig dessutom redan ha namnet på exakt den pjäsen som klubben behöver ha in. Jag tänker på veteranen Jonas Ahnelöv. Kontraktet har gått ut med Leksand, han är Stockholmskille.
Jag tror mig dessutom redan ha namnet på exakt den pjäsen som klubben behöver ha in. Jag tänker på veteranen Jonas Ahnelöv. Kontraktet har gått ut med Leksand, han är Stockholmskille.
- Jim Morrison
Skadebenägen, ålderstigen, dyr defensiv back? Med en väldigt stram budget där sista värvningen förmodligen måste träffa exakt rätt inför slutspelet är det verkligen ingenting vi behöver ta in.Osten östlund skrev: ↑2023-09-22 06:26:30 Madhawk:
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Jakob Norén, vore det något för oss eller?
Kan behövas lånas ut då han ej får speltid i nuläget, enligt Modos sportchef.
K-G letar en tvåvägsback.
Har dålig koll själv men står såhär på EP, om Norén:
”A quick and agile two-way defenseman with a good hockey sense. Interrupts opponents plays with an active hockey stick and good defensive positioning.”
Någon som har insyn hur bra han är?
Kan behövas lånas ut då han ej får speltid i nuläget, enligt Modos sportchef.
K-G letar en tvåvägsback.
Har dålig koll själv men står såhär på EP, om Norén:
”A quick and agile two-way defenseman with a good hockey sense. Interrupts opponents plays with an active hockey stick and good defensive positioning.”
Någon som har insyn hur bra han är?
-
Ej koll på gårdagens match. Men fram till dess hade Linus Arneson 0 spelade min. Kanske är nöjd att sitta på bänken i Örebro? Kanske kommer tillbaka med "svansen mellan benen"?
Hoppas dock på ngt mer spännande, samt att han drog ....... tveksam på den.
Hoppas dock på ngt mer spännande, samt att han drog ....... tveksam på den.