Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

EspenK skrev: 2022-02-07 22:44:18
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-02-07 22:26:38 Viktig Timråförlust.

Pratats en del om att möjligen kunna undvika kval, men det tror jag vi kan glömma i och med vår och Malmös senaste matcher. Vi ligger på tok för långt efter.

Men, nu när Timrå fortsätter förlora kan vi ha en liten chans att gå förbi dem i tabellen. Kan bli extremt viktigt med hemmaplansfördel i kvalet.
Sedan kan väl folk snacka om vårt nuvarande hemmafacit, men jag vill då inte starta med bortamatch i Timrå , hellre börjar jag hemma.
Klart man vill ha hemmaplansfördel. Snacka om tryck vi ska bygga upp till den serien. Nåt annat är otänkbart.
Det trycket kan vi börja med på onsdag och resten av säsongen
Användarvisningsbild
supreme
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av supreme »

Timrå är ju hittills seriens sämsta bortalag med bara 10 poäng på 19 matcher (vi har 15p på 18m). Ett gungande, sjungande Hovet bör ju inte minska våra chanser direkt.
Foppas78

Säsongen 21/22

Inlägg av Foppas78 »

Av matcherna jag sett med Timrå och Malmö i år så måste jag säga att vi ser, utan tvekan, klart sämst ut spelmässigt. Både Malmö och Timrå har rätt vasst PP och snabba effektiva omställningar vilket vi absolut inte har. Till skillnad från oss tycker jag dessutom att de har mycket jämnare femmor än oss. Bara att börja be till högre makter att vi lyckas med de sista förstärkningarna och får till ett starkare spel lagom till kvalet.
Nattuggla_

Säsongen 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

Foppas78 skrev: 2022-02-08 12:20:05 Av matcherna jag sett med Timrå och Malmö i år så måste jag säga att vi ser, utan tvekan, klart sämst ut spelmässigt. Både Malmö och Timrå har rätt vasst PP och snabba effektiva omställningar vilket vi absolut inte har. Till skillnad från oss tycker jag dessutom att de har mycket jämnare femmor än oss. Bara att börja be till högre makter att vi lyckas med de sista förstärkningarna och får till ett starkare spel lagom till kvalet.
Jag skulle säga att publiken på Hovet kan göra oss snäppet vassare. Definitivt. Speciellt om vi står i avgörande kvalmatcher.
Sörensen lever för det där draget, även spelare som Mantas, Axelsson och Eklund.
Även nyförvärven som alltid drömt om det, Berglund och Söderlund.

Man ska inte överskatta det men man ska absolut inte underskatta det heller. Det är en viktig del i det hela.
Det gäller ju verkligen att publiken sluter upp, läste på Twitter att kurvan nästan var slutsåld tills imorgon, vilket är kanon. Men vi måste ta oss över 6k iallafall.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av -daniel- »

Personligen tror jag vi skulle ha större chans i ett kval med corona-regler och 750 pers på läktarna. Tror det tunga oket att bära och den totala flopprisk som råder stjälper mer än det hjälper. Tyvärr alltså. Idrott i dessa sammanhang är ju så ofantligt mycket psykologi.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 21/22

Inlägg av klintan85 »

Foppas78 skrev: 2022-02-08 12:20:05 Av matcherna jag sett med Timrå och Malmö i år så måste jag säga att vi ser, utan tvekan, klart sämst ut spelmässigt. Både Malmö och Timrå har rätt vasst PP och snabba effektiva omställningar vilket vi absolut inte har. Till skillnad från oss tycker jag dessutom att de har mycket jämnare femmor än oss. Bara att börja be till högre makter att vi lyckas med de sista förstärkningarna och får till ett starkare spel lagom till kvalet.
DIF har ju bra powerplay på senare tid och har ju bättre powerplay statistik än Malmö.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

-daniel- skrev: 2022-02-08 13:00:05 Personligen tror jag vi skulle ha större chans i ett kval med corona-regler och 750 pers på läktarna. Tror det tunga oket att bära och den totala flopprisk som råder stjälper mer än det hjälper. Tyvärr alltså. Idrott i dessa sammanhang är ju så ofantligt mycket psykologi.
Under en normal säsong med ett välspelande lag som koncentrerar sig stenhårt på sitt i sin "bubbla" så vetefasiken hur mycket publiken kan fälla det extra avgörandet (sett över flera matcher). Men för spelare med lite skadeskjutna självförtroenden och brist på gnista och glädje för spelet så tror jag att publiken verkligen kan lyfta laget ett snäpp eller två.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Säsongen 21/22

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

supreme skrev: 2022-02-08 10:13:02 Timrå är ju hittills seriens sämsta bortalag med bara 10 poäng på 19 matcher (vi har 15p på 18m). Ett gungande, sjungande Hovet bör ju inte minska våra chanser direkt.

DIF är seriens överlägset sämsta hemmalag, hittills 15p av 51 möjliga.
Jag är nog också lite inne på att i ett Play Out, för ett lag som DIF, då vänds kanske hemmaplansfördelen till en nackdel
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Säsongen 21/22

Inlägg av -daniel- »

Praetori skrev: 2022-02-08 13:45:11
-daniel- skrev: 2022-02-08 13:00:05 Personligen tror jag vi skulle ha större chans i ett kval med corona-regler och 750 pers på läktarna. Tror det tunga oket att bära och den totala flopprisk som råder stjälper mer än det hjälper. Tyvärr alltså. Idrott i dessa sammanhang är ju så ofantligt mycket psykologi.
Under en normal säsong med ett välspelande lag som koncentrerar sig stenhårt på sitt i sin "bubbla" så vetefasiken hur mycket publiken kan fälla det extra avgörandet (sett över flera matcher). Men för spelare med lite skadeskjutna självförtroenden och brist på gnista och glädje för spelet så tror jag att publiken verkligen kan lyfta laget ett snäpp eller två.
Även om man ligger under med 1-0 i matcher och har 0-2 i baken...? Tror det riskerar att bli riktigt jävla jobbigt faktiskt om det börjar dåligt.
AlltidoavsettDIF

Säsongen 21/22

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

-daniel- skrev: 2022-02-08 16:12:56
Även om man ligger under med 1-0 i matcher och har 0-2 i baken...? Tror det riskerar att bli riktigt jävla jobbigt faktiskt om det börjar dåligt.
Märkligt resonemang, så du menar att vi ska undvika att gå på matcherna?
Användarvisningsbild
-daniel-

Säsongen 21/22

Inlägg av -daniel- »

AlltidoavsettDIF skrev: 2022-02-08 16:51:23
-daniel- skrev: 2022-02-08 16:12:56
Märkligt resonemang, så du menar att vi ska undvika att gå på matcherna?
Paradoxalt nog så tror jag det skulle vara bättre. Är livrädd för ett fullsatt Hovet i ett livsviktigt kval (nu tror jag iofs inte att det blir några fullsatta matcher den här säsongen men ändå)...

Aja nu har vi satt oss i den här sitsen så det är bara att reda ut det. Finns ju fortfarande en hyggligt rimlig chans att undvika det där vidriga kvalet.
Wishes

Säsongen 21/22

Inlägg av Wishes »

Mycket teoritiserande i forumet just nu! Ska vi gå på matcherna eller inte? Bästa att spela alla matcher borta eller hemma? Tomt eller fullt på läktarna? Borta och fullt på matcherna, eller hemma och tomt på läktarna? Eller tvärtom? Är det bäst med, eller utan, coronarestriktioner?

Röstar på att vi gör det som vi brukar och är bäst på, fylla Hovet och sjunga fram vårt lag, och att spelarna gör det de är bäst på med optimal förberedelse och ett gott ledarskap i ryggen! Business as usual! It ain't over ’till the fat lady sings!

Vet ni vad det är för dag idag? Den sista dagen på två j*vla år med de här förbannade coronarestriktionerna! Så… nu skickar vi upp konfetti i luften och börjar med att fylla Hovet imorgon!!!
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
Stocky

Säsongen 21/22

Inlägg av Stocky »

Jag tycker det är viktigt med bra drag så fort det går och mycket folk på läktaren. För när kvalet kommer lär det bli lapp på luckan. Har då inte spelarna fått känt på trycket innan då kommer det bli nervigt och dumma utvisningar första perioden. Så gå på matcherna så dom vet vad som väntas!
Användarvisningsbild
Harmageddon

Säsongen 21/22

Inlägg av Harmageddon »

Såhär såg publik siffrorna under kvalserien sist på hemmaplan.

6 244(Rögle) = Förlust
8 094(Leksand) = Vinst
7 651(Timrå) = Förlust
6 032(Örebro) = Vinst
3 150(BK Karlskoga) = Vinst

Ska man prata om någon form av psykologi så vann Timrå mot oss i båda matcherna med uddamålet i denna kvalserie. Så det vore bra om vi kunde vinna mot Timrå i de två sista matcherna mot dem och sätta respekt.

Men nu när det blir rak serie mot samma motstånd så borde publik siffran bli högre. Speciellt när restriktionerna släpps också. Förväntar mig minst 6500 snitt per match och självklart ska Hovet fyllas.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Användarvisningsbild
jsson

Säsongen 21/22

Inlägg av jsson »

Rögle - Timrå 2-2 inför tredje. Minst lika spännande att följa Malmö/Timrå som DIF nu i slutspurten.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Skriv svar