Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Så vi har försökt göra oss av med Schilling, Hedström och Falk hela sommaren, misslyckats med att hitta ny adresser åt dom. Nu står vi inför en premiär med tre backar som eventuellt saknas, och vi har arbetsbefriat Hedström och Falk istället för att hålla dessa i träning. Why?
Har tyvärr goda uppgifter på att en sån som Hedström har gott om intresserade klubbar, bra ålder, hyggliga meriter, men sitter på för hög lön för att klubbar på hans "riktiga nivå" ska kunna ta över honom utan att göra honom bäst betald i laget. Då måste antingen Djurgården äta en del av kakan eller Hedström själv gå med på att gå ner rätt kraftigt i lön.
Har tyvärr goda uppgifter på att en sån som Hedström har gott om intresserade klubbar, bra ålder, hyggliga meriter, men sitter på för hög lön för att klubbar på hans "riktiga nivå" ska kunna ta över honom utan att göra honom bäst betald i laget. Då måste antingen Djurgården äta en del av kakan eller Hedström själv gå med på att gå ner rätt kraftigt i lön.
Expert.
-
Bara hoppas att det löser sig. Negativ publicitet är ju aldrig bra.SirDIFalot skrev: ↑2023-09-19 17:08:31 Så vi har försökt göra oss av med Schilling, Hedström och Falk hela sommaren, misslyckats med att hitta ny adresser åt dom. Nu står vi inför en premiär med tre backar som eventuellt saknas, och vi har arbetsbefriat Hedström och Falk istället för att hålla dessa i träning. Why?
Falk o Cam kommer ju aldrig mer skriva så här bra kontrakt. Tror aldrig Hedström sänker sin lön (med tanke på behandling , bara gå till sig själv). Så samtliga 3 kommer avlönas på ett eller annat sätt denna säsong av DIF hockey.
-
Uselt skött från början till slut.SirDIFalot skrev: ↑2023-09-19 17:08:31 Så vi har försökt göra oss av med Schilling, Hedström och Falk hela sommaren, misslyckats med att hitta ny adresser åt dom. Nu står vi inför en premiär med tre backar som eventuellt saknas, och vi har arbetsbefriat Hedström och Falk istället för att hålla dessa i träning. Why?
Man borde givetvis haft kvar Hedström åtminstone för att testa honom på försäsong/början på säsongen för att se vart han står. Som du nämner ovan: bra ålder och hyggliga meriter, gjorde aldrig bort sig helt heller.
Överlag tycker jag det är skönt att vi har en sportchef som vågar säga precis vad han tycker och inte pratar som en politiker. Men ibland måste man kunna sköta saker och ting betydligt smidigare.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Helt rätt att göra sig av med Hedström och Falk
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag hade mer än gärna haft en hetsig Alexander Falk på isen i en hemmapremiär mot Weigel och co, han är begränsad, men på Fredag och i derbyn hade han funkat
Jag gillar Carnebo och Lundin men att ha båda två ordinarie och eventuellt en junior i en hemmapremiär känns inte rätt. Framförallt för deras egen skull. Hoppas inte deras psyken krossas totalt. Lär bli nervigt. Dåligt skött av sportchefen.

Jag gillar Carnebo och Lundin men att ha båda två ordinarie och eventuellt en junior i en hemmapremiär känns inte rätt. Framförallt för deras egen skull. Hoppas inte deras psyken krossas totalt. Lär bli nervigt. Dåligt skött av sportchefen.
Spela fult
Du kände dig tvungen att förstöra min fridfulla tisdagSirDIFalot skrev: ↑2023-09-19 17:08:31 Så vi har försökt göra oss av med Schilling, Hedström och Falk hela sommaren, misslyckats med att hitta ny adresser åt dom. Nu står vi inför en premiär med tre backar som eventuellt saknas, och vi har arbetsbefriat Hedström och Falk istället för att hålla dessa i träning. Why?

-
Håller med. Klart dom ska iväg. Men nu betalar vi deras lön. 3 ordinarie backar borta. Bara onödigt att försätta sig i detta läge på fredag:Nattuggla_ skrev: ↑2023-09-19 17:39:54Uselt skött från början till slut.SirDIFalot skrev: ↑2023-09-19 17:08:31 Så vi har försökt göra oss av med Schilling, Hedström och Falk hela sommaren, misslyckats med att hitta ny adresser åt dom. Nu står vi inför en premiär med tre backar som eventuellt saknas, och vi har arbetsbefriat Hedström och Falk istället för att hålla dessa i träning. Why?
Man borde givetvis haft kvar Hedström åtminstone för att testa honom på försäsong/början på säsongen för att se vart han står. Som du nämner ovan: bra ålder och hyggliga meriter, gjorde aldrig bort sig helt heller.
Överlag tycker jag det är skönt att vi har en sportchef som vågar säga precis vad han tycker och inte pratar som en politiker. Men ibland måste man kunna sköta saker och ting betydligt smidigare.
Hammarlund- Karlsson
Glad- Bergström
Carnebo- Lundin
Snälla, låt det gå bra. Hade varit kul, om "reserverna" tar chansen!
-
Mycket märkligt förfarande med Falk och Hedström. De kunde ju fått krös försäsong med oss i alla fall. Då hade de kunnat spela nu i skadekrisen.
Som det ör nu hoppas jag vi lånar in en SHL-back som kan täcka upp till Odelius eller Ytterell är tillbaka.
Som det ör nu hoppas jag vi lånar in en SHL-back som kan täcka upp till Odelius eller Ytterell är tillbaka.
Here we go again.
En redan svag backsida drabbas av skador…
Lycka till!
En redan svag backsida drabbas av skador…
Lycka till!
-
Ja, men inte på det här sättet.
Nu sitter vi och betalar två löner (tre egentligen men Schilling skadad för tillfället), helt i onödan när Hedström kunde ha gått in och spelat.
Uselt skött, som sagt.
Ganska övertygad om att Stoppel letar en till back men han vill nog ha bort dessa tre först, eller åtminstone kanske 2 av dem, innan vi plockar in en ny.
Ja och nej. Spikad trupp, arbetsro i laget. Det finns fördelar att skala bort allt och skapa ett homogent lagbygge från början med minimalt med frågor.Nattuggla_ skrev: ↑2023-09-19 20:12:55Ja, men inte på det här sättet.
Nu sitter vi och betalar två löner (tre egentligen men Schilling skadad för tillfället), helt i onödan när Hedström kunde ha gått in och spelat.
Uselt skött, som sagt.
Ganska övertygad om att Stoppel letar en till back men han vill nog ha bort dessa tre först, eller åtminstone kanske 2 av dem, innan vi plockar in en ny.
Sen kan man alltid ha synpunkter på hur det hela skötts tidigare men jag kan tycka att det är bra med raka rör just nu.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Ungefär så ja. Dåliga kontrakt på Hedström och Falk som man försökt frysa bort utan framgång, pga lagharmoni inte aktuella nu. KG har troligen försökt bli av med hela kontrakten, blir vi allteftersom villiga att stå för en del av lönen kommer det nog röra på sig.Praetori skrev: ↑2023-09-19 22:40:35Ja och nej. Spikad trupp, arbetsro i laget. Det finns fördelar att skala bort allt och skapa ett homogent lagbygge från början med minimalt med frågor.Nattuggla_ skrev: ↑2023-09-19 20:12:55Ja, men inte på det här sättet.
Uselt skött, som sagt.
Sen kan man alltid ha synpunkter på hur det hela skötts tidigare men jag kan tycka att det är bra med raka rör just nu.
Schilling tror jag inte ens är intresserad heller. Misstänker att han för allas bästa kommer vara "skadad" i Kanada tills han går i pension framåt våren.
Starta sexigaste insamling någonsin: "fansens breddspelare"
-
Linus Arnesson 0 spelade min än så länge. Tveksamt om jag vill ha tillbaka honom. Om möjligt!?
Stefan Eliott däremot .
Stefan Eliott däremot .
Jaa för vår backsida känns ju oerhört mogen och stabil. Framförallt bred! *host*Osten östlund skrev: ↑2023-09-20 10:27:02 Linus Arnesson 0 spelade min än så länge. Tveksamt om jag vill ha tillbaka honom. Om möjligt!?
Stefan Eliott däremot .
Arnesson är typ exakt det vi skriker efter. Möjligtvis om jag fick välja helt fritt skulle jag föredra lite mer ledaregenskaper. Men spelartypsmässigt är han klippt och skuren.
Elliott tror jag Löven kommer nypa. Oändlig plånbok och riktigt Transatlants-kåta. En klassback naturligtvis!