Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
dutti
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av dutti »

Vill som några andra varit inne på också lyfta den här sillyns i särklass viktigaste och mest självklara fråga - Vart i helvete är vår sportchef? Just nu har vi alltså återigen någon som bygger laget "åt någon annan". Förra året var det Challe, i år är det KG. Detta innebär väl då att vi återigen hamnar i ett läge där ingen vill komma in och ta över någon annans lag, vilket då kommer sätta oss ytterligare en säsong med KG som kapten på skutan. Känns det tryggt? Njae.

(Här skulle jag vilja raljera över att det fanimej åligger styrelsen att lösa detta, men jag väljer att lämna det denna gång...)

I övrigt - En förlängning av MN kan ju omöjligen försvaras ens av godnoken denna gång. Som någon sa kan man inte förneka fakta i att vi i svallvågorna av värvningen kastades ner i vår värsta hemmaförlust-svit på 20(?) år. Detta blir dock sekundärt när man tittar på hans sportsliga facit de senaste säsongerna, hans utgångna bäst före-datum samt hans uppenbart jävligt bristande ledaregenskaper (som bör kombineras med vårt behov av ledargestalter i omklädningsrummet). En nyhet på hemsidan att man inte förlänger med MN hade gjort mig lugnare.

Saviano känns såklart lite småtråkigt (vem fan ogillar Saviano, liksom) men inte helt oväntat. Han gör definitivt nytta med sina ben, men inte tillräckligt sett till poängproduktion och fysisk förmåga med tanke på den bredd vi har i truppen i nuläget. I det skede vi är just nu (där vi ska bygga en ny stomme) känns det mer prio att hålla kvar kulturbärare så som Ahlén (och Hank för den delen, även om han redan har kontrakt), vars attityd till att göra jobbet är vad vi behöver.
Du är med oss överallt, Stefan.
mb81

Inlägg av mb81 »

Kall-El skrev:Aulin känns väl som en klar uppgradering av vår centersida om han är tänkt att ansluta tillsammans med Sallinen.
Som andra/tredje tillsammans med Ljungh så tycker jag det är bra. Absolut inte som första!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

mb81 skrev:
Kall-El skrev:Aulin känns väl som en klar uppgradering av vår centersida om han är tänkt att ansluta tillsammans med Sallinen.
Som andra/tredje tillsammans med Ljungh så tycker jag det är bra. Absolut inte som första!

Nu menade jag alltså Sallinen, Ljungh, Aulin som tre centrar och sedan låta Hage/Rundqvist dela på jobbet som 4e center.
mb81

Inlägg av mb81 »

Kall-El skrev:
mb81 skrev:

Nu menade jag alltså Sallinen, Ljungh, Aulin som tre centrar och sedan låta Hage/Rundqvist dela på jobbet som 4e center.
Jag förstod det. Blir bara livrädd att det blir Aulin som blir vår centervärvning till slut. Han kan också spela som högerforward vilket är bra.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Jag hoppas verkligen vi behåller Alvarez, han är bättre än Saviano på exakt allt. Enligt Jocke Eriksson (som utan att dissa någon på detta forum antagligen kan mer hockey än någon här inne) så va Alvarez en av dom som utvecklats mest i år. OBS Jockes ord inte mina! Men jag hoppas vi behåller Alvarez, killen har talang!

Sportchef??
ciirree

Inlägg av ciirree »

Sallinen, Aulin som två centrar in känns iaf mer realistiskt än Sallinen, Regin.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Aulin är jag inte sugen på. Hoppas på bättre.
Expert.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Sallinen/Ljungh/Aulin som centrar i varsin producerande kedja köper jag absolut, men då behövs det ytterligare någon vettig forward in. Aulin känns inte som en center som lyfter en kedja på samma sätt som Regin eller Sallinen.

Känns sådär att Vejdemo ska ha både Hage och Runken framför sig. Kanske bud på att låna ut Rundqvist?
Avgå Jocke.
ciirree

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:Aulin är jag inte sugen på. Hoppas på bättre.
Självklart jag med. Men du vet ju själv hur vi är här på forumet kontra verkligheten.
Men jag tar mer än gärna Regin. Känns dock mer troligt med Aulin.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:
Självklart jag med. Men du vet ju själv hur vi är här på forumet kontra verkligheten.
En värvningen av den kalibern? Ja. Om det ens blir någon mer center. Men ryktet i sig känns inte så trovärdigt. Källan alltså.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Hur länge ska DIF lalla runt utan en sportchef på plats? Dags att agera snart eller gå ut med att kg kör vidare. Vad som helst!

Och, nej tack till Aulin!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Samtidigt va fan. Garpenlöv sitter och käbblar om KGs inkompetens samtidigt som han själv har vilka tunga meriter? Jag minns en blek insats som ass. till Wikegård där han blev så ovän med främsta målskytten, Stefan Pettersson, så att den sistnämnde lämnade klubben. Och nu sitter han med begåvningsreserven i Aftonbladet och käbblar ytterligare.

Om KG nu redan stängt Brodin, Press, Hultström, Sallinen och Hedman så kan han gott sitta still och ta ansvar för säsongen.
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:
En värvningen av den kalibern? Ja. Om det ens blir någon mer center. Men ryktet i sig känns inte så trovärdigt. Källan alltså.
Aulinkällan ska vi väl kanske inte ta med för stort allvar. Är väl en ok värvning om så skulle vara fallet. Varken katastrof eller någon man skulle jubla jättemycket över.
ciirree

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:
Precis vad jag menade. Inte nödvändigtvis Aulin men en liknande.
Exakt. Man kanske nöjer sig med Sallinen, om han nu är klar.
Jag tycker det viktigaste är, som så många andra redan noterat, att gå ut med info angående sportchefsrollen. Även om det nu skulle vara så att KG kör själv. Ut med språket bara.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Någon som sett Riley Holzapfel mer än de matcherna mot oss? Hur är han annars?
Utgående kontrakt med HV.
Låst