Kristofer Ottosson-Insamling
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Kristofer Ottosson-Insamling
Vore klädsamt med nån form av uppdatering på hur mycket det finns i kassan och även nån siffra som garanterar Ottos signatur, 500k verkar enligt vissa inte stämma helt? Kanske borde ett slutdatum för insamlingen bestämmas så det blir en slut-spurt, känns väldigt avvaktande av förklariga skäl men det skulle nog lösas om vi fick ovannämnda info.
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling
En specifik summa kan nog inte ge av förhandlingsskäl. Ett slutdatum borde nog kunna sättas dock.BaronVonDif skrev:Vore klädsamt med nån form av uppdatering på hur mycket det finns i kassan och även nån siffra som garanterar Ottos signatur, 500k verkar enligt vissa inte stämma helt? Kanske borde ett slutdatum för insamlingen bestämmas så det blir en slut-spurt, känns väldigt avvaktande av förklariga skäl men det skulle nog lösas om vi fick ovannämnda info.
Expert.
- BaronVonDif
Sv: Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling
Ottos lön kommer garanterat läcka ut i media oavsett med tanke på den uppmärksamhet som redan uppstått så enklast är väl att han säger vad han vill ha och Challe hur mycket DIF avsätter så får vi ett slut på detta nån gång.SirDIFalot skrev:En specifik summa kan nog inte ge av förhandlingsskäl. Ett slutdatum borde nog kunna sättas dock.BaronVonDif skrev:Vore klädsamt med nån form av uppdatering på hur mycket det finns i kassan och även nån siffra som garanterar Ottos signatur, 500k verkar enligt vissa inte stämma helt? Kanske borde ett slutdatum för insamlingen bestämmas så det blir en slut-spurt, känns väldigt avvaktande av förklariga skäl men det skulle nog lösas om vi fick ovannämnda info.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
- -daniel-
Re: Sv: Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling
Helt enig, för att ta död på alla rykten (och felaktiga sådana som hävdas fram och tillbaka) måste man nog vara helt öppen här... Finns liksom inget sätt att undvika det när soppan redan fått sån stor uppmärksamhet.BaronVonDif skrev:Ottos lön kommer garanterat läcka ut i media oavsett med tanke på den uppmärksamhet som redan uppstått så enklast är väl att han säger vad han vill ha och Challe hur mycket DIF avsätter så får vi ett slut på detta nån gång.SirDIFalot skrev:En specifik summa kan nog inte ge av förhandlingsskäl. Ett slutdatum borde nog kunna sättas dock.BaronVonDif skrev:Vore klädsamt med nån form av uppdatering på hur mycket det finns i kassan och även nån siffra som garanterar Ottos signatur, 500k verkar enligt vissa inte stämma helt? Kanske borde ett slutdatum för insamlingen bestämmas så det blir en slut-spurt, känns väldigt avvaktande av förklariga skäl men det skulle nog lösas om vi fick ovannämnda info.
Det är i så fall någon som spekulerar, om det skulle läcka ut. Har avföljt Ros på twitter, slutat att besöka aftonbl. och tillhörande sportbl. Expressen likaså. De är substanslösa skvallerblaskor med varken nyhetsvärde eller någon som helst trovärdighet. När de börjar rapportera riktiga saker och när deras anställda alla tvingar och vill skriva sanningar kommer jag att (om än högst tveksamt) återvända och läsa dem. Håller inte andan tills det inträffar.BaronVonDif skrev:Ottos lön kommer garanterat läcka ut i media oavsett med tanke på den uppmärksamhet som redan uppstått så enklast är väl att han säger vad han vill ha och Challe hur mycket DIF avsätter så får vi ett slut på detta nån gång.SirDIFalot skrev:En specifik summa kan nog inte ge av förhandlingsskäl. Ett slutdatum borde nog kunna sättas dock.BaronVonDif skrev:Vore klädsamt med nån form av uppdatering på hur mycket det finns i kassan och även nån siffra som garanterar Ottos signatur, 500k verkar enligt vissa inte stämma helt? Kanske borde ett slutdatum för insamlingen bestämmas så det blir en slut-spurt, känns väldigt avvaktande av förklariga skäl men det skulle nog lösas om vi fick ovannämnda info.
Vi närmar oss ett definitivt slut på detta och när måndagen är över bör vi ha svaret. Tills des är det bara att fortsätta tjinga in cash.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
Sedan kan jag tycka att man bör få veta vad Ottosson kräver för lön om studenter och annat ska ta av sina pengar. Jag menar, om DIF erbjudit honom en fullt acceptabel lön och det är han som är girig så finns ju ingen anledning att fans ska betala för honom.-daniel- skrev:Helt enig, för att ta död på alla rykten (och felaktiga sådana som hävdas fram och tillbaka) måste man nog vara helt öppen här... Finns liksom inget sätt att undvika det när soppan redan fått sån stor uppmärksamhet.BaronVonDif skrev:Ottos lön kommer garanterat läcka ut i media oavsett med tanke på den uppmärksamhet som redan uppstått så enklast är väl att han säger vad han vill ha och Challe hur mycket DIF avsätter så får vi ett slut på detta nån gång.SirDIFalot skrev:En specifik summa kan nog inte ge av förhandlingsskäl. Ett slutdatum borde nog kunna sättas dock.BaronVonDif skrev:Vore klädsamt med nån form av uppdatering på hur mycket det finns i kassan och även nån siffra som garanterar Ottos signatur, 500k verkar enligt vissa inte stämma helt? Kanske borde ett slutdatum för insamlingen bestämmas så det blir en slut-spurt, känns väldigt avvaktande av förklariga skäl men det skulle nog lösas om vi fick ovannämnda info.
Expert.
Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling
Jag hade fått uppfattningen att du tyckte vi hade en tunn centeruppsättning, men jag håller med er två. Det är inte jättekatastrof om Ottosson inte signar men det vore skönt med honom i laget. Tänk att vi med relativt dålig reklam och information, samt att hälften är emot insamlingen, lyckats få in snudd på 500k. Silly Season ftw!SirDIFalot skrev:Håller nog med dig. Får gärna in en bra center dock. Men det är knappast så viktigt som många här vill få det till.Metal Machine skrev:Jag ska sticka ut hakan och hävda att det inte alls är så viktigt att få in Otto i laget. Vi har Dustin, Ljung, Fimpen och Honken/Hank/Weigel, som kan centra redan. Det är en riktigt stark centeruppsättning på AS-nivå, även om man aspirerar på en ES-plats. Jag är mer orolig över målvaktssituationen...
Skänker gör man för att man vill se Otto i klubben. Är man orolig för att Otto vill ha mycket betalt skänker man inte. Hade Otto nu varit girig skulle han inte suttit väntat på motbudet från DIF utan tagit kontrakt med en ES-klubb. Det saknas 2vägscentrar av Ottos kaliber i svensk elithockey så han hade nog kunnat få mer pengar i annan tröja. Nu är det inte Ottos melodi.SirDIFalot skrev:Sedan kan jag tycka att man bör få veta vad Ottosson kräver för lön om studenter och annat ska ta av sina pengar. Jag menar, om DIF erbjudit honom en fullt acceptabel lön och det är han som är girig så finns ju ingen anledning att fans ska betala för honom.-daniel- skrev:Helt enig, för att ta död på alla rykten (och felaktiga sådana som hävdas fram och tillbaka) måste man nog vara helt öppen här... Finns liksom inget sätt att undvika det när soppan redan fått sån stor uppmärksamhet.BaronVonDif skrev:Ottos lön kommer garanterat läcka ut i media oavsett med tanke på den uppmärksamhet som redan uppstått så enklast är väl att han säger vad han vill ha och Challe hur mycket DIF avsätter så får vi ett slut på detta nån gång.SirDIFalot skrev:En specifik summa kan nog inte ge av förhandlingsskäl. Ett slutdatum borde nog kunna sättas dock.BaronVonDif skrev:Vore klädsamt med nån form av uppdatering på hur mycket det finns i kassan och även nån siffra som garanterar Ottos signatur, 500k verkar enligt vissa inte stämma helt? Kanske borde ett slutdatum för insamlingen bestämmas så det blir en slut-spurt, känns väldigt avvaktande av förklariga skäl men det skulle nog lösas om vi fick ovannämnda info.
Jag ser ingen som helst anledning till att de ska redovisa vilken summa de tillslut kommit fram till - det är inte viktigt. Det viktiga i mina ögon är egentligen två saker:
1. Laget får in rutin i en trupp med 14 nya spelare och en stabil, smart tvåvägscenter
2. Otto får, om det är hans sista säsong dvs, avsluta som spelande i Djurgården Hockey. Han får stå på Hovets is och ta emot de enorma hyllningar han och hans otroliga karriär i Djurgårdens Hockey förtjänar.
Vad han i slutänden får i lönekuvertet är mig fullständigt och totalt ointressant - Alla får tycka vad de vill men så tänker och tycker jag.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
Re: Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling
Ja, jag ser gärna en bra center. Men är lite fram och tillbaka... Tror inte Otto är så superduperübermegaviktig som många här vill få det till. Särskilt inte eftersom man börjar ställa en del frågetecken kring hans motivation.pulverapa skrev:Jag hade fått uppfattningen att du tyckte vi hade en tunn centeruppsättning, men jag håller med er två. Det är inte jättekatastrof om Ottosson inte signar men det vore skönt med honom i laget. Tänk att vi med relativt dålig reklam och information, samt att hälften är emot insamlingen, lyckats få in snudd på 500k. Silly Season ftw!SirDIFalot skrev:Håller nog med dig. Får gärna in en bra center dock. Men det är knappast så viktigt som många här vill få det till.Metal Machine skrev:Jag ska sticka ut hakan och hävda att det inte alls är så viktigt att få in Otto i laget. Vi har Dustin, Ljung, Fimpen och Honken/Hank/Weigel, som kan centra redan. Det är en riktigt stark centeruppsättning på AS-nivå, även om man aspirerar på en ES-plats. Jag är mer orolig över målvaktssituationen...
Expert.
- BaronVonDif
Sv: Kristofer Ottosson-Insamling
Så länge DIF tiger för fansen lämnas ju utrymme för Ros och Co att göra det dom har betalt för, väcka uppmärksamhet och skapa debatter, med korten på bordet från DIF hade Ros inte haft nåt att skriva om. Är inget fan av skvallerpressen heller men dom skriver iaf nåt i ämnet och uppmärksammar händelsen vilket DIF inte behagar göra.
- minalman
Kristofer Ottosson-Insamling
Själv undrar jag vilka alternativ Otto har som skulle vara mer lönsamma för hans "livskarriär" än att lira hockey ett år till och med det bud som gäller. Allt annat borde väl kunna vänta ett år, plus att han kan ge sig själv en hedersam avslutning i DIF.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Kristofer Ottosson-Insamling
Nu är det ju så att Otto inte själv krävt att vi fans ska samla in pengar. Så studenterna som du säger där jag är en vi sätter ju in pengar för att vi vill ha Otto kvar inte för att Otto tvingar oss.SirDIFalot skrev:Sedan kan jag tycka att man bör få veta vad Ottosson kräver för lön om studenter och annat ska ta av sina pengar. Jag menar, om DIF erbjudit honom en fullt acceptabel lön och det är han som är girig så finns ju ingen anledning att fans ska betala för honom.-daniel- skrev:Helt enig, för att ta död på alla rykten (och felaktiga sådana som hävdas fram och tillbaka) måste man nog vara helt öppen här... Finns liksom inget sätt att undvika det när soppan redan fått sån stor uppmärksamhet.BaronVonDif skrev:Ottos lön kommer garanterat läcka ut i media oavsett med tanke på den uppmärksamhet som redan uppstått så enklast är väl att han säger vad han vill ha och Challe hur mycket DIF avsätter så får vi ett slut på detta nån gång.SirDIFalot skrev:En specifik summa kan nog inte ge av förhandlingsskäl. Ett slutdatum borde nog kunna sättas dock.BaronVonDif skrev:Vore klädsamt med nån form av uppdatering på hur mycket det finns i kassan och även nån siffra som garanterar Ottos signatur, 500k verkar enligt vissa inte stämma helt? Kanske borde ett slutdatum för insamlingen bestämmas så det blir en slut-spurt, känns väldigt avvaktande av förklariga skäl men det skulle nog lösas om vi fick ovannämnda info.
Det är ju helt frivilligt att donera till kampanjen. Det är det som är så vackert. Alla som vill ha Otto pröjsar. De som inte vill ha Otto gnäller...tydligen.SirDIFalot skrev: Sedan kan jag tycka att man bör få veta vad Ottosson kräver för lön om studenter och annat ska ta av sina pengar. Jag menar, om DIF erbjudit honom en fullt acceptabel lön och det är han som är girig så finns ju ingen anledning att fans ska betala för honom.
- SirDIFalot
Extra vackert att det är nordkorea över hela grejjen och så fort någon lyfter fram ett problem som måste lösas eller att något inte är helt hundra så blir de anklagade för att gnälla.gurra skrev:Det är ju helt frivilligt att donera till kampanjen. Det är det som är så vackert. Alla som vill ha Otto pröjsar. De som inte vill ha Otto gnäller...tydligen.SirDIFalot skrev: Sedan kan jag tycka att man bör få veta vad Ottosson kräver för lön om studenter och annat ska ta av sina pengar. Jag menar, om DIF erbjudit honom en fullt acceptabel lön och det är han som är girig så finns ju ingen anledning att fans ska betala för honom.
Expert.
- Daniel942
Gulligt. Nästan lika fint som din favoritbild faktiskt.SirDIFalot skrev:Extra vackert att det är nordkorea över hela grejjen och så fort någon lyfter fram ett problem som måste lösas eller att något inte är helt hundra så blir de anklagade för att gnälla.gurra skrev:Det är ju helt frivilligt att donera till kampanjen. Det är det som är så vackert. Alla som vill ha Otto pröjsar. De som inte vill ha Otto gnäller...tydligen.SirDIFalot skrev: Sedan kan jag tycka att man bör få veta vad Ottosson kräver för lön om studenter och annat ska ta av sina pengar. Jag menar, om DIF erbjudit honom en fullt acceptabel lön och det är han som är girig så finns ju ingen anledning att fans ska betala för honom.
DIF!