Helt rätt, den vridningen vid bytet var galen. Men han spelade vidare ett par byten senare. Kan ha varit det som gjorde det värre dessutom. Jag tror att han kan bli rätt hel efter det här och kan då bli en tillgång till sluttampen av säsongen alternativt nästa säsong också.-daniel- skrev:Visst finns det spelare som är skadebenägna men jag kan lova dig att SAMTLIGA spelare i Djurgårdens hockeylag hade dragit på sig en liknande skada som Sebastian gjorde vid den där incidenten. Jävligt drygt att påstå något annat. Sen att vi skulle satsat våra hårt ansatta pengar på någon annan är en helt separat fråga.Jim Morrison skrev:Otur... Vissa spelare har mycket otur genom sin karriär. Dom kallas skadebenägna. Sen vet jag inte vad du menar med dryg, allt jag säger är att när en spelare varit extremt skadad under senare halvan av karriären och misslyckats med en läkarundersökning med en klubb innan oss så hade mina varningsklockor ringt. Då hade jag kunnat ge Johner chansen som ändå spelat upp oss. Lär vara liknande pengar, prestationsbaserat kontrakt eller ej.-daniel- skrev:Men är det verkligen INGEN som såg när han vred till ljumsken i matchen mot Luleå? Det är ju ren & skär jävla otur, sluta vara så dryga.Jim Morrison skrev:Lauritzen-värvningen börjar man ju nästan skämmas för nu. Dom andra klubbarna måste ju fan garva åt oss. Jag vet inte om Basse+agent ljugit riktigt bra eller om Basse verkligen trodde han var frisk nu. Oavsett så har vi åkt på en rejäl nitlott. Hade ju mycket hellre haft kvar Johner till exempel.
Skadetråden
Re: Skadetråden
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Skadetråden
Det kan nog många gånger finnas samband med att vissa är mer skadebenägna då de kanske är mindre tränade och lättare råkar ut för skador.
Kan tänkas Lauritzen tillhör den gruppen, kan även tänkas han tillhör skaran människor som ofta har en jävla otur.
Hur som helst, det är ibland hårfint mellan fiasko och succé. Låt säga han inte haft otur eller varit skadebenägen och inte dragit på sig den där skadan. Kanske han i dag hade hyllats på detta forum?
Så, varför skämmas för en värvning? Spelar man (alltså chansar) inte kan man inte heller vinna. Ibland förlorar man men ibland vinner man.
Kan tänkas Lauritzen tillhör den gruppen, kan även tänkas han tillhör skaran människor som ofta har en jävla otur.
Hur som helst, det är ibland hårfint mellan fiasko och succé. Låt säga han inte haft otur eller varit skadebenägen och inte dragit på sig den där skadan. Kanske han i dag hade hyllats på detta forum?
Så, varför skämmas för en värvning? Spelar man (alltså chansar) inte kan man inte heller vinna. Ibland förlorar man men ibland vinner man.
Using Tapatalk
- Jim Morrison
Absolut, man måste gambla ibland. Men att värva honom som tilltänkt spets trots all skadebakgrund och trots hans misslyckade läkarundersökning hos Örebro precis innan oss ser jag som ett litet misslyckande bara. Sen är det bara att hoppas att han slutar ha otur då och börjar göra det klubben betalar honom för, leda laget med poäng i förstakedjan.sparwen skrev:Det kan nog många gånger finnas samband med att vissa är mer skadebenägna då de kanske är mindre tränade och lättare råkar ut för skador.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Klart jag såg den, trodde ju det var kört eftersom han knappt kunde gå, men sen spelade ju han efter det och då tänkte jag att det inte var så illa.-daniel- skrev:Men är det verkligen INGEN som såg när han vred till ljumsken i matchen mot Luleå? Det är ju ren & skär jävla otur, sluta vara så dryga.Jim Morrison skrev:Lauritzen-värvningen börjar man ju nästan skämmas för nu. Dom andra klubbarna måste ju fan garva åt oss. Jag vet inte om Basse+agent ljugit riktigt bra eller om Basse verkligen trodde han var frisk nu. Oavsett så har vi åkt på en rejäl nitlott. Hade ju mycket hellre haft kvar Johner till exempel.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är väl en helt annan skada det rör sig om nu, alltså inte den del av kroppen som gjorde honom riskfylld nä han kom hit.Jim Morrison skrev:Absolut, man måste gambla ibland. Men att värva honom som tilltänkt spets trots all skadebakgrund och trots hans misslyckade läkarundersökning hos Örebro precis innan oss ser jag som ett litet misslyckande bara. Sen är det bara att hoppas att han slutar ha otur då och börjar göra det klubben betalar honom för, leda laget med poäng i förstakedjan.sparwen skrev:Det kan nog många gånger finnas samband med att vissa är mer skadebenägna då de kanske är mindre tränade och lättare råkar ut för skador.
I told you so faller därför väldigt platt i sammanhanget.
Säg den glädje som varar
Han har tidigare haft problem med ljumskarna och nu har han opererat ljumskarna, har jag missat något? Det är väl exakt samma problem som tidigare.DIF_Soldier skrev:Det är väl en helt annan skada det rör sig om nu, alltså inte den del av kroppen som gjorde honom riskfylld nä han kom hit.Jim Morrison skrev:Absolut, man måste gambla ibland. Men att värva honom som tilltänkt spets trots all skadebakgrund och trots hans misslyckade läkarundersökning hos Örebro precis innan oss ser jag som ett litet misslyckande bara. Sen är det bara att hoppas att han slutar ha otur då och börjar göra det klubben betalar honom för, leda laget med poäng i förstakedjan.sparwen skrev:Det kan nog många gånger finnas samband med att vissa är mer skadebenägna då de kanske är mindre tränade och lättare råkar ut för skador.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Buken har väl varit problemet tidigare vad jag förstår. Mycket möjligt att det är både och förvisso.Rix skrev:Han har tidigare haft problem med ljumskarna och nu har han opererat ljumskarna, har jag missat något? Det är väl exakt samma problem som tidigare.DIF_Soldier skrev:Det är väl en helt annan skada det rör sig om nu, alltså inte den del av kroppen som gjorde honom riskfylld nä han kom hit.Jim Morrison skrev:Absolut, man måste gambla ibland. Men att värva honom som tilltänkt spets trots all skadebakgrund och trots hans misslyckade läkarundersökning hos Örebro precis innan oss ser jag som ett litet misslyckande bara. Sen är det bara att hoppas att han slutar ha otur då och börjar göra det klubben betalar honom för, leda laget med poäng i förstakedjan.sparwen skrev:Det kan nog många gånger finnas samband med att vissa är mer skadebenägna då de kanske är mindre tränade och lättare råkar ut för skador.
Säg den glädje som varar
Jag har förstått det som tidigare ljumskproblem. Men kan ha helt fel, oavsett så är det trist att han missar så mycket, vi hade behövt han hel och frisk.
Jag har för mig att han hade problem med en ljumske samt buken förut men att de efter han senast blev skadad sa att det inte var samma ljumske som innan!
Osäker dock, så svär inte på att det är rätt.
I vilket fall så har han ett prestationsbaserat kontrakt men lär få en låg grundlön, men ifall han inte spelar förrän i januari så kommer ju försäkringen täcka kostnaderna!
Är han skadefri vid eventuellt kval alternativt slutspel och presterar där så är det ändå värt att att ha kvar honom.
Osäker dock, så svär inte på att det är rätt.
I vilket fall så har han ett prestationsbaserat kontrakt men lär få en låg grundlön, men ifall han inte spelar förrän i januari så kommer ju försäkringen täcka kostnaderna!
Är han skadefri vid eventuellt kval alternativt slutspel och presterar där så är det ändå värt att att ha kvar honom.
Haken med den skadan är ju dock att vi nu egentligen behöver ha in en forward och en center av klass. Eller var det så att Fällström signades för att "ersätta" Lauritzen?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
http://www.svt.se/sport/ishockey/fernho ... juskanslig
Här låter det ju mycket värre med Fernholm än under Ek's intervju.
Expert.
Fernholm lär inte spela mer i år.SirDIFalot skrev:http://www.svt.se/sport/ishockey/fernho ... juskanslig
Disciplinnämnden borde skämmas som hundar för straffet de delade ut.
- Jim Morrison
Jag tror inte han spelar någonting mer. Någonsin.SirDIFalot skrev:http://www.svt.se/sport/ishockey/fernho ... juskanslig
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Är det nån som ska skämmas så är det Forsberg för det överfallet han gjorde! Disciplinnämndens flathet och de konstiga regler de dömer efter är redan ett välkänt faktum.Vikas skrev:Fernholm lär inte spela mer i år.SirDIFalot skrev:http://www.svt.se/sport/ishockey/fernho ... juskanslig
Disciplinnämnden borde skämmas som hundar för straffet de delade ut.
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
30 december så möter vi Luleå igen. 29 januari kommer dom till Hovet. Det blir intressant att se om Forsberg dyker upp...
Expert.