Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:Det finns faktiskt en teoretisk chans att Wikegård går in som tränare. Men ja, mycket talar emot det.
Han delar inte direkt hockeysyn med Tjomme, Jocke och KG. Sen har han ju sagt att det var omöjligt för han att överväga sportchefsjobbet eftersom han hade kontrakt med TV4, samma gäller väl nu.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev:Det finns faktiskt en teoretisk chans att Wikegård går in som tränare. Men ja, mycket talar emot det.
Han delar inte direkt hockeysyn med Tjomme, Jocke och KG. Sen har han ju sagt att det var omöjligt för han att överväga sportchefsjobbet eftersom han hade kontrakt med TV4, samma gäller väl nu.
True that, men på något sätt så tror jag att Wikegård fungerar bättre som tränare med mer direktkontakt med spelarna. Han har en bra ledarkaraktär och de egenskaperna som iaf jag skulle gilla hos en chef (eller ledare kanske man ska säga).
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

Tjomme, Jocke E och sen Forsberg in hade ju varit jäkligt spännande!
Användarvisningsbild
DRC

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av DRC »

SirDIFalot skrev: Jag tycker det kändes som Säcken stjälpte oftare än han hjälpte laget under SHL-säsongen.

Uppflyttning ska han såklart ha cred för, även om jag tycker vi blev spelmässigt sämre när han kom in.
Du får snart släppa att Säcken ägde dig på MN-mötet.
robinDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av robinDIF »

Sitter folk på riktigt och vill ha Anders Forsberg?
Killen höll på åka ur shl men fick sparken.
Då kan vi ju likabra ta tillbaka hardy, challe som tränare om ambitionen är så låg.
Manijock

Inlägg av Manijock »

robinDIF skrev:Sitter folk på riktigt och vill ha Anders Forsberg?
Då kan vi ju likabra ta tillbaka hardy, challe som tränare om ambitionen är så låg.
En motiverad Hardy tar jag alla dagar i veckan... Beskyller enbart Järlan för den säsongen, som inte plockade bort honom när han inte ens ville vara kvar.

Hardy Nilsson är fortfarande en DIF-legend i mina ögon!
ciirree

Inlägg av ciirree »

robinDIF skrev:Sitter folk på riktigt och vill ha Anders Forsberg?
Ja, för det var ju hans fel att Modos superbygge inte hamnade på en bättre placering.
Du glömmer all framgång med Skellefteå? Det är alltid enklast att sparka en tränare - även om det inte alltid är denne som är största anledningen.
Användarvisningsbild
sparwen
Kontakt:

Inlägg av sparwen »

Det skulle inte finnas så många tränare kvar om de var värdelösa efter att ha tränat ett lag en misslyckad säsong
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kall-El skrev: Säcken var nog det bästa Challe gjorde som sportchef.
Glöm inte Jocke.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DRC skrev:
SirDIFalot skrev: Jag tycker det kändes som Säcken stjälpte oftare än han hjälpte laget under SHL-säsongen.

Uppflyttning ska han såklart ha cred för, även om jag tycker vi blev spelmässigt sämre när han kom in.
Du får snart släppa att Säcken ägde dig på MN-mötet.
Min åsikt om honom ändrades nog mer till det positiva än negativa efter mötet så.
Expert.
Donkels

Inlägg av Donkels »

pulverapa skrev:Harald Lückner och Leif Strömberg är ju två tränare med osäker framtid som TV-experter. Harald Lückner tror jag faktiskt skulle kunna lyckas ganska bra som tränare hos oss.
Ingen av dessa herrar passar och Lückner för alla som kan sin historia är persona non grata efter vad han gjorde mot DIF en gång i tiden - både osportsligt och oförlåtligt
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Donkels skrev:
pulverapa skrev:Harald Lückner och Leif Strömberg är ju två tränare med osäker framtid som TV-experter. Harald Lückner tror jag faktiskt skulle kunna lyckas ganska bra som tränare hos oss.
Ingen av dessa herrar passar och Lückner för alla som kan sin historia är persona non grata efter vad han gjorde mot DIF en gång i tiden - både osportsligt och oförlåtligt
Vad syftar du på?

Har sett personer här hävda att Anton Hedman skulle vara persona non grata efter att ha tacklat Lill-Honken, så nyfiken på om det är något på riktigt eller på liknande nivå.
Expert.
Donkels

Inlägg av Donkels »

SirDIFalot skrev:
Donkels skrev:
Vad syftar du på?

Har sett personer här hävda att Anton Hedman skulle vara persona non grata efter att ha tacklat Lill-Honken, så nyfiken på om det är något på riktigt eller på liknande nivå.
Jag syftar på hur det vidriga FBK rejectet när han var tränare för MoDo la sig i matchen mot Mora som gjorde att vi missade slutspelet det året därför är han persona non grata för mig - as simple as that!!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Donkels skrev:
SirDIFalot skrev:
Donkels skrev:
Vad syftar du på?

Jag syftar på hur det vidriga FBK rejectet när han var tränare för MoDo la sig i matchen mot Mora som gjorde att vi missade slutspelet det året därför är han persona non grata för mig - as simple as that!!!
Bild
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Jag tror Säcken var otroligt viktig första säsongen i SHL, med betoning på otroligt och viktig. Det här laget hade inte orkar trampa på med en ny offensiv coach. Många tungt skadade och sjuka, att då inpränta ett nytt spelsystem hade inte varit lyckat, tror jag. Men när vi nu ska ta steget framåt i DIF så ser Jah gärna en ny röst. Jag är inte överlycklig att TJ kommer in, gillade honom inte riktigt som varken spelare eller expert. Men hoppas självklart att han kommer göra bra ifrån sig. Men när det gäller tränare så ser jag gärna något nytt mtp det vi har tagit in också.
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar