Ja den känns riktigt urvattnad nu! Kör den efter gnagetmatcherna även fast vi kanske får vänta 8 år. Spelarna verkar också rätt trötta på den nu. Nån som hoppade lite halvhjärtat efter hvmatchen. Vi ska fan visa hur mycket vi älskar laget efter en seger! Sen under match kan vi köra den men inte som nu typ 3 ggr/period!Edin skrev:Precis så. Det är en ramsa som vattnas ur otroligt snabbt.AMMC skrev:Eftersom en del verkar ha missuppfattat detta. "Den som inte hoppar han är gnagarsvin" sjunger vi till spelarna efter att de spöat AIK i derbyn. Inte efter segrar mot HV71 på hovet eller i andra liknande matcher.
Kom igen nu...
Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- DIF_Soldier
Känns som att "Framåt kämpa Djurgården" har ersatt den på nåt konstigt sätt...Jockmaniac skrev:Vad har hänt med "Nu ska det bli gung-ramsan"?
Säg den glädje som varar
skulle vilja höra mer ljudmattor där inte texten är det primära utan just ljudet. Typ "Ååååååååååååååååååh Djurgården Ååååååååh Djurgården" och andra som ligger som en våt handduk över Hovet... Inte "Kämpa Djurgården" så mycket utan en manskör (med inslag av quinna) som dånar fram vårt lags namn. Det är grymt. Sen kan lite mer textavancerade låtar vara roliga men de skapar inte känslan och inte heller skapar de någon som helst ljudmatta. Tyvärr. Så, enkla dånande låtar tack! Ikväll missar jag matchen. 

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- alltidoavs1
- Säsongskort: Ja
Ingenting har hänt med den ramsan. Ingenting har hänt med någon ramsa.DIF_Soldier skrev:Känns som att "Framåt kämpa Djurgården" har ersatt den på nåt konstigt sätt...Jockmaniac skrev:Vad har hänt med "Nu ska det bli gung-ramsan"?
Sjung på ba.
Hur ser ni på om man som privatperson har med sig lite konfetti att kasta? Fjantigt? Häftigt? Förstör det? Är det snyggt?

Djurgården
Väldigt bra.degen skrev:Hur ser ni på om man som privatperson har med sig lite konfetti att kasta? Fjantigt? Häftigt? Förstör det? Är det snyggt?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Kör på! Bara bra att matchprogrammen återvinns.degen skrev:Hur ser ni på om man som privatperson har med sig lite konfetti att kasta? Fjantigt? Häftigt? Förstör det? Är det snyggt?
BB var på hugget ikväll! Fick mig ett gott skratt när dom körde en luring på "Vad tycker vi om Djurgårn?".
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Hahaha, juste!Edin skrev:Kör på! Bara bra att matchprogrammen återvinns.degen skrev:Hur ser ni på om man som privatperson har med sig lite konfetti att kasta? Fjantigt? Häftigt? Förstör det? Är det snyggt?
BB var på hugget ikväll! Fick mig ett gott skratt när dom körde en luring på "Vad tycker vi om Djurgårn?".
"ILL.. vaa? Nääeööejj!"

De jävlarnaKentta skrev:Hahaha, juste!Edin skrev:Kör på! Bara bra att matchprogrammen återvinns.degen skrev:Hur ser ni på om man som privatperson har med sig lite konfetti att kasta? Fjantigt? Häftigt? Förstör det? Är det snyggt?
"ILL.. vaa? Nääeööejj!"

Helt ok stämning idag jämfört med matcherna innan.
Edit: Dock pinsamt när BB drog igång "alla röstar rött i göteborg" jag röstar inte rött själv men politik hör inte hemma på våra läktare.
We can be Heroes http://www.youtube.com/watch?v=PTEj-uuLUw0
Bra drag idag.
Två punkter dock.
* Ge fan i att sjunga om politik, likt föregående talare nämner. Om Blue Brigade nu är gamla "klackrävar" som de påstår bör de ha koll på detta sen länge. Lägg ner, oacceptabelt.
* Gnagarsvin-ramsan igen, låt bli den efter vinster förutom mot gnaget. Påpeka gärna detta för läktargrannen om denne inte insett detta.
Så, vidare mot slutspel och tokdrag nu!
Två punkter dock.
* Ge fan i att sjunga om politik, likt föregående talare nämner. Om Blue Brigade nu är gamla "klackrävar" som de påstår bör de ha koll på detta sen länge. Lägg ner, oacceptabelt.
* Gnagarsvin-ramsan igen, låt bli den efter vinster förutom mot gnaget. Påpeka gärna detta för läktargrannen om denne inte insett detta.
Såg att Ohly tog i som fan på den ramsan!AMMC skrev: * Ge fan i att sjunga om politik, likt föregående talare nämner. Om Blue Brigade nu är gamla "klackrävar" som de påstår bör de ha koll på detta sen länge. Lägg ner, oacceptabelt.

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- SirDIFalot
Och lägg ner "tjockis-fetto" ramsan.AMMC skrev:Bra drag idag.
Två punkter dock.
Expert.
- Daniel942
Håller med om allt.SirDIFalot skrev:Och lägg ner "tjockis-fetto" ramsan.AMMC skrev:Bra drag idag.
Två punkter dock.
Politik hör inte hemma på våran läktare, ta bara "Vår bästa tid är nu" avsnittet när Janne frågar om Ohly får hålla på DIF. Pinsamt värre.
Den som inte hoppar.. ramsan börjar bli så otroligt tjatig. Försökte så länge det gick med "17-år ja han är 17-år!" för att förhindra den ramsan, men ändå är det nån som drar igång den.
Tjockis-fetto kan vara lite småkul ibland, men den är överanvänd och därför blir den bara otroligt pinsam.
DIF!
Tackar Blue Brigade för deras bluff mot oss ikväll,
BB-''Vad tycker vi om Djurgår'n?!''
Klack- ''Ill....*faceplams*''
Haha, fick mig ett gott skratt. Härligt insats idag, dock så märktes det när det blev 1-1 att tempot drogs ner rejält. Det är väl in så vi ska hålla på i klacken? Sjung i ur och skur!
BB-''Vad tycker vi om Djurgår'n?!''
Klack- ''Ill....*faceplams*''
Haha, fick mig ett gott skratt. Härligt insats idag, dock så märktes det när det blev 1-1 att tempot drogs ner rejält. Det är väl in så vi ska hålla på i klacken? Sjung i ur och skur!