Säsongen 2025/26: Återkomsten
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Undra om vi någonsin kommer ha 3 så framstående juniorer i laget samtidigt?
Det är 3 världsspelare vi får bevittna. Ta chansen och njut, dom är något utöver det vanliga, alla 3.
Och hur bra Viggo blir i slutändan blir oerhört spännande att se. Han är mina ögon redan nu vår bästa forward.
Hans ansvar över pucken är unikt, i stort sett varje pass, skott, rensning ser ut att vara kalkylerad och beräknad i minsta detalj.
Spelförståelse deluxe. Tuff, stark och rejäl i närkamper och till råga på allt, en förbannat bra målskytt.
Han är som Holtz, Josefsson, Kruger i ett.
Rättvis seger igår för övrigt. Det är ett utbrett grinkuksprat om att vi inte är värda våra poäng.
De personerna grinar nog vidare över att vi hade tur igår också.
Men som nykomling kanske man ska spela ännu frejdigare på bortaplan mot Färjestad?
Hursom, det var länge sedan jag blev så glad över 3 poäng. Mycket länge.
Det är 3 världsspelare vi får bevittna. Ta chansen och njut, dom är något utöver det vanliga, alla 3.
Och hur bra Viggo blir i slutändan blir oerhört spännande att se. Han är mina ögon redan nu vår bästa forward.
Hans ansvar över pucken är unikt, i stort sett varje pass, skott, rensning ser ut att vara kalkylerad och beräknad i minsta detalj.
Spelförståelse deluxe. Tuff, stark och rejäl i närkamper och till råga på allt, en förbannat bra målskytt.
Rättvis seger igår för övrigt. Det är ett utbrett grinkuksprat om att vi inte är värda våra poäng.
Men som nykomling kanske man ska spela ännu frejdigare på bortaplan mot Färjestad?
Förläng med Holm. Vår klart bästa back.
Ja lite skillnad kanske när vi spelar med våra 3 bästa FW jämfört med utan. Har mycket att jobba på för coacherna ändå såklart, men att spela grabbarna mest av alla framöver hoppas jag är en no-brainer?BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-01-11 09:02:02 Undra om vi någonsin kommer ha 3 så framstående juniorer i laget samtidigt?
Sen är det väl helt självklart att Viggo ska lira PP1 och sätta upp Hudon om den senare inte nu är allvarligt skadad?
-
Fragglepot
Sanny-”missnöjet” grundar sig väl mest i att han är gnagare?Janzoo skrev: ↑2026-01-11 02:58:08 I matchtråden var det någon som började spy galla över Sanny, vilket jag inte förstod då, även om jag förstår att man kan vara tappad som barn och tro att han runkar åt FBK i en match där vi möter dem. Nu när jag kollar om sekvenser i matchen förstår jag det ännu mindre. Sanny sitter ju och är helt i extas över vad våra spelare levererar. Finns ingen bias öht där. Samma sak när han kommenterade oss i HA, snubben är enkom hockeyintresserad i både första och andra taget. Jag tar Sanny alla dagar i veckan. Äckligt att Djurgårdare drar på sig offerkoftan när de själva gör sig till offer. Usch!
Samtidigt har Petter suttit och hatat på DIF i typ tio-femton år, men det ska accepteras för att han bara överkompenserar för att han spelade i DIF i typ två år (typ 50 matcher totalt, majoriteten i ett annat årtusende). Sluta nu.
Jag upplevde honom dock som väldigt kritisk mot DIF förr i tiden, framförallt i sanny&svensson. I år har han ju mestadels varit positiv däremot.
Åker vi ut är det dock pga hans dunderjinx i podden.
Tredje raka bortasegern! Såg att vi har lite tur med spelschemat framöver. Brynäs-Frölunda har dubbelmöte i CHL. Vi möter båda under den perioden. Hoppas att det sätter sina spår i deras ben och hjärnor. Frölunda har dessutom varit lite mänskliga på slutet och Brynäs hackar fortfarande. Det finns en chans
. Först ska vi mota bort hemmaspöket och slå ytterligare ett lag med svag form: Växjö. Nu känns allt möjligt igen
. Det svänger fort.
-
jensa öhling #11
Vet att det är en trött jämförelse men tänk om hockeyn funkade som fotbollen. Vi sitter ju på 3 Lucas Bergvall samtidigt nu.
Björck är bland det finaste jag sett i en DIF-tröja. Tänk er honom nästa säsong. Tror inte det är omöjligt att mini-fimpen är kvar då heller.
Björck är bland det finaste jag sett i en DIF-tröja. Tänk er honom nästa säsong. Tror inte det är omöjligt att mini-fimpen är kvar då heller.
Sanny känns ju ändå som att han kan blanda och ge med ris och ros till alla lag. Petter är väl mest gubbgrinig hela tiden mot alla lag, så tror alla lags supportrar kan få en känsla av att han bars gnäller. Men det är väl lite hans roll/sätt att vara kritisk mot allt och alla.Fragglepot skrev: ↑2026-01-11 09:30:05Sanny-”missnöjet” grundar sig väl mest i att han är gnagare?Janzoo skrev: ↑2026-01-11 02:58:08 I matchtråden var det någon som började spy galla över Sanny, vilket jag inte förstod då, även om jag förstår att man kan vara tappad som barn och tro att han runkar åt FBK i en match där vi möter dem. Nu när jag kollar om sekvenser i matchen förstår jag det ännu mindre. Sanny sitter ju och är helt i extas över vad våra spelare levererar. Finns ingen bias öht där. Samma sak när han kommenterade oss i HA, snubben är enkom hockeyintresserad i både första och andra taget. Jag tar Sanny alla dagar i veckan. Äckligt att Djurgårdare drar på sig offerkoftan när de själva gör sig till offer. Usch!
Samtidigt har Petter suttit och hatat på DIF i typ tio-femton år, men det ska accepteras för att han bara överkompenserar för att han spelade i DIF i typ två år (typ 50 matcher totalt, majoriteten i ett annat årtusende). Sluta nu.
Jag upplevde honom dock som väldigt kritisk mot DIF förr i tiden, framförallt i sanny&svensson. I år har han ju mestadels varit positiv däremot.
Åker vi ut är det dock pga hans dunderjinx i podden.![]()
In Wikegård we trust!
-
Osten östlund
Vore grymt. Men gällande mini fimpen. Hela bytet han gör innan Frondells mål. Är nog det vackraste ja sett denna säsongen ( samma känsla när Grewe täckte 2 skott i sista matchen ). Fortsätter han så där? Så lär han få chansen i Nhl i höst.jensa öhling #11 skrev: ↑2026-01-11 09:52:53 Vet att det är en trött jämförelse men tänk om hockeyn funkade som fotbollen. Vi sitter ju på 3 Lucas Bergvall samtidigt nu.
- Jim Morrison
Jag tycker att Björck är alldeles för bra för att stanna nästa säsong men samtidigt ser jag det som relativt troligt ändå. Mycket på grund av hans storlek och att jag TROR en del NHL-klubbar vill att han ska utveckla sin senioritet innan han kommer över.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-01-11 09:02:02 Undra om vi någonsin kommer ha 3 så framstående juniorer i laget samtidigt?
Jag menar, Frondell draftades som trea och var/är mycket mer fysiskt redo än Björck och han stannade en säsong till. Kanske var det ett personligt val men om Chicago verkligen hade velat ha över honom hade det nog skett. Vi får se.
Hur som helst tror jag att Björck och Nordmark kommer komma rätt nära till vad vi får se denna säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ja för fan, kom på mig själv att jubla som om det vore sm-guld när blomman hängde 3-1:an i tom kasse. Säger ju väldigt mycket...
CHL fortsätter alltså? Haha vad är det för jävla skitrikkard skrev: ↑2026-01-11 09:47:56 Tredje raka bortasegern! Såg att vi har lite tur med spelschemat framöver. Brynäs-Frölunda har dubbelmöte i CHL. Vi möter båda under den perioden. Hoppas att det sätter sina spår i deras ben och hjärnor. Frölunda har dessutom varit lite mänskliga på slutet och Brynäs hackar fortfarande. Det finns en chans. Först ska vi mota bort hemmaspöket och slå ytterligare ett lag med svag form: Växjö. Nu känns allt möjligt igen
. Det svänger fort.
Lite mini-uppehåll igen. Äntligen, som man längtat efter uppehåll. Det är tur att man inte behöver vänta så mycket på uppehållen denna säsong!
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kemi betyder mycket. Junisarna har spelat ihop sitt PP i många år nu och känner varandra.dr111DIF skrev: ↑2026-01-11 09:08:42Ja lite skillnad kanske när vi spelar med våra 3 bästa FW jämfört med utan. Har mycket att jobba på för coacherna ändå såklart, men att spela grabbarna mest av alla framöver hoppas jag är en no-brainer?BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-01-11 09:02:02 Undra om vi någonsin kommer ha 3 så framstående juniorer i laget samtidigt?
Sen är det väl helt självklart att Viggo ska lira PP1 och sätta upp Hudon om den senare inte nu är allvarligt skadad?
Frondells skott är det heller inget fel på så jag ser nog hellre att det som var PP2 igår får mer PP-tid.
Viggo och Eklund har satt upp Frondell många gånger i PP.
Jag tycker dom såg fina ut igår tillsammans med Jacke
-
Art Vandelay
Måste bara fråga dig Mr Jim Morrison. Apropå ett av dina tidigare inlägg om att du trivs bättre med att glida runt som ett topplag i HA än att harva i SHL. Tycker du fortfarande att det är roligare att åka på en skridsko och slå Västervik med 7-2 borta i en ekande tom hall än att bärga en kämpaseger borta mot FBK och fortsätta bygga vidare på en rivalitet som funnits i generationer? För mig är svaret enkelt men du kanske fortfarande hänger fast vid detta och hoppas att SHL efter säsongen är "The End"?Jim Morrison skrev: ↑2026-01-11 10:55:19Jag tycker att Björck är alldeles för bra för att stanna nästa säsong men samtidigt ser jag det som relativt troligt ändå. Mycket på grund av hans storlek och att jag TROR en del NHL-klubbar vill att han ska utveckla sin senioritet innan han kommer över.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-01-11 09:02:02 Undra om vi någonsin kommer ha 3 så framstående juniorer i laget samtidigt?
Jag menar, Frondell draftades som trea och var/är mycket mer fysiskt redo än Björck och han stannade en säsong till. Kanske var det ett personligt val men om Chicago verkligen hade velat ha över honom hade det nog skett. Vi får se.
Hur som helst tror jag att Björck och Nordmark kommer komma rätt nära till vad vi får se denna säsong.
- Jim Morrison
Jag hoppas varken på det ena eller andra men jag ser fördelar med båda. Kanske är det en hanteringsmekanism men efter 25 år av eländigt spel i högstaligan (med två degraderingar) har jag ibland svårt att se ljusglimtar. Att vi tar segrar här och där kommer alltid vara glädjande men jag vill se en kontinuerlig nivå av utmanande och förbättrande.Art Vandelay skrev: ↑2026-01-11 14:44:31 Måste bara fråga dig Mr Jim Morrison. Apropå ett av dina tidigare inlägg om att du trivs bättre med att glida runt som ett topplag i HA än att harva i SHL. Tycker du fortfarande att det är roligare att åka på en skridsko och slå Västervik med 7-2 borta i en ekande tom hall än att bärga en kämpaseger borta mot FBK och fortsätta bygga vidare på en rivalitet som funnits i generationer? För mig är svaret enkelt men du kanske fortfarande hänger fast vid detta och hoppas att SHL efter säsongen är "The End"?
Just nu är vi inte där och jag är besviken över hur många saker har hanterats den här säsongen trots att jag förstår att vi är nykomlingar. Man vinner inga SM-guld i HockeyAllsvenskan men man kan utvecklas som organisation när man tvingas till rannsakning.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Art Vandelay
Tack för din utläggning. Kan vara värt att poängtera att vi under dessa 25 år varit i final två gånger med cirka tio års mellanrum vilket borgar för final runt 2030 om man vill tro på historik.Jim Morrison skrev: ↑2026-01-11 15:01:21Jag hoppas varken på det ena eller andra men jag ser fördelar med båda. Kanske är det en hanteringsmekanism men efter 25 år av eländigt spel i högstaligan (med två degraderingar) har jag ibland svårt att se ljusglimtar. Att vi tar segrar här och där kommer alltid vara glädjande men jag vill se en kontinuerlig nivå av utmanande och förbättrande.Art Vandelay skrev: ↑2026-01-11 14:44:31 Måste bara fråga dig Mr Jim Morrison. Apropå ett av dina tidigare inlägg om att du trivs bättre med att glida runt som ett topplag i HA än att harva i SHL. Tycker du fortfarande att det är roligare att åka på en skridsko och slå Västervik med 7-2 borta i en ekande tom hall än att bärga en kämpaseger borta mot FBK och fortsätta bygga vidare på en rivalitet som funnits i generationer? För mig är svaret enkelt men du kanske fortfarande hänger fast vid detta och hoppas att SHL efter säsongen är "The End"?
Just nu är vi inte där och jag är besviken över hur många saker har hanterats den här säsongen trots att jag förstår att vi är nykomlingar. Man vinner inga SM-guld i HockeyAllsvenskan men man kan utvecklas som organisation när man tvingas till rannsakning.
Edit: Vi var ju i final 2000 och 1990 så fyra gånger har historien upprepat sig.