Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Jag gillar Dustin som spelare. Men han ryktades ju komma med en tung prislapp, och frågan är om han lever upp till DEN nivån nu när vi får en mindre budget.

Nåja, jag har inget emot att behålla honom om det blir så.
Expert.
VäsbyMental
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av VäsbyMental »

Om Johner nu signade innan han åkte hem så kan man ju undra varför DIF Hockey är så extremt slöa på att lägga ut info. Hur svårt kan det vara
pieceofcrap

Inlägg av pieceofcrap »

Som ett intressant tillägg till Dustins sign så vet jag av en säker källa att Steve Saviano vill till DIF nästa säsong och hoppas på ett kontrakt med Djurgården då han och Dustin samt deras respektive hängde mycket i Växjö. Detta har Steve själv uppgett till personen som berättade detta för mig.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

VäsbyMental skrev:Om Johner nu signade innan han åkte hem så kan man ju undra varför DIF Hockey är så extremt slöa på att lägga ut info. Hur svårt kan det vara
Behöver han inte nödvändigtvis ha gjort. Man kan signa med folk som inte sitter i rummet nu för tiden. #välkommentillframtiden
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

pieceofcrap skrev:Som ett intressant tillägg till Dustins sign så vet jag av en säker källa att Steve Saviano vill till DIF nästa säsong och hoppas på ett kontrakt med Djurgården då han och Dustin samt deras respektive hängde mycket i Växjö. Detta har Steve själv uppgett till personen som berättade detta för mig.
Spännande ändå, om han kan leverera som han gjort tidigare säsonger i allsvenskan. Skulle han dessutom klicka fantastiskt bra med Johner (enligt eliteprospects gillade han ju assists) kan det blir riktigt farligt..

Någon som sitter på mer info om denne Saviano? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8467
Du är med oss överallt, Stefan.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Saviano känns som en mindre trubbig variant av Tim Eriksson. Det jag har sett i alla fall.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Skulle gärna satsa på någon yngre och mer up and coming än Saviano. Vet att han är Dustins bästa polare och så vidare. Men ändå.. Framför allt bör fokus ligga på backsidan nu, vilket den säkert kan göra, men forwardssidan känns mer eller mindre rätt spikad i topp 6. Om vi kan förlänga med dom vi vill ha kvar givetvis.
Expert.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Riktigt kul om det stämmer med Dustin. DIFs kräftgång i början på säsongen gjorde ju att ingen spelare stack ut allt för mycket. Kan nästa säsongen bara börja som den bör så kan nog Dustin bli riktigt jävla bra.
Jag är inte arg, och inte besviken.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

dutti skrev:
pieceofcrap skrev:Som ett intressant tillägg till Dustins sign så vet jag av en säker källa att Steve Saviano vill till DIF nästa säsong och hoppas på ett kontrakt med Djurgården då han och Dustin samt deras respektive hängde mycket i Växjö. Detta har Steve själv uppgett till personen som berättade detta för mig.
Spännande ändå, om han kan leverera som han gjort tidigare säsonger i allsvenskan. Skulle han dessutom klicka fantastiskt bra med Johner (enligt eliteprospects gillade han ju assists) kan det blir riktigt farligt..

Någon som sitter på mer info om denne Saviano? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8467
Mycket liten och mycket snabb spelare. Fungerar bra med en sniper. Kan absolut vara en toppspelare i allsvenskan trots ett par dåliga säsonger i elitserien. Håller dock med SirDIFalots resonemang. Vet inte hur jag ställer mig till Saviano.
Avgå Jocke.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Borde inte DIF kosta på en liten scoutresa för Challe och Zabel för att titta lite NCAA? Där kan man nog hitta ett par billiga riktiga fynd. Typ som Broc Little
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Glory1 skrev:Borde inte DIF kosta på en liten scoutresa för Challe och Zabel för att titta lite NCAA? Där kan man nog hitta ett par billiga riktiga fynd. Typ som Broc Little
Jo, lätt. Broc var ju inte ens topp 10 där när han gick till VIK. Han var en bra spelare, men inte en av de absolut bästa.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag vill fortfarande att vi ska ringa John Norman.

På backsidan tycker jag att vi borde höra av oss till Fredrik Styrman.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:Jag vill fortfarande att vi ska ringa John Norman.

Vem ska Norman ersätta då? Honken eller johner? Jag ser gärna Norman tillbaka i DIF, tyckte han var duktig och kändes som han hade mer i sig
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Rix skrev:
SirDIFalot skrev:Jag vill fortfarande att vi ska ringa John Norman.

Vem ska Norman ersätta då? Honken eller johner? Jag ser gärna Norman tillbaka i DIF, tyckte han var duktig och kändes som han hade mer i sig
Tycker inte han måste ersätta någon center. Alltid bra att ha en trupp där flera spelare kan centra.

Skulle väl se honom som ersättare till Wennberg.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Norman skall inte ringas upp.

..såvida jag inte har helt fel av allt jag har sett av honom, och han i verkligheten är en utpräglad vinnarskalle som ger allt för att vinna mot sin motståndare.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Låst