Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Tessan »

Stentuff skrev:
-daniel- skrev:
Kall-El skrev:Personligen är jag rätt övertygad om att Otto kommer göra mer poäng och ha ett bättre plus mionus än Ölvestad kommande säsong om de spelas i någorlunda jämförbara kedjor kanske skall tilläggas. ( Och om nu Otto skriver på kanske också skall tilläggas. )

I övrigt är jag nog mer oroad över Ölvestads prestationsförmåga då han har ett spelsätt som i alla fall enligt mig kräver och sliter mycket mer på kroppen än vad Otto har. Kort sagt Otto kan antagligen fortsätta att spela på samma sätt som han alltid gjort även när åldern börjar ta ut sin rätt utan att tappa idiotmycket av sin kvalité som hockeyspelare. Har oftantligt svårt att se en spelare av t ex Ölvestads typ klara detta.
Nu är det ändå 4 års skillnad på Kristofer och Otto så förstår inte riktigt vad du menar...
Ursäkta om jag bara sticker in här men Kristofer och Otto är väl ändå samma person? :lol:
???
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av -daniel- »

Stentuff skrev:
-daniel- skrev:
Kall-El skrev:Personligen är jag rätt övertygad om att Otto kommer göra mer poäng och ha ett bättre plus mionus än Ölvestad kommande säsong om de spelas i någorlunda jämförbara kedjor kanske skall tilläggas. ( Och om nu Otto skriver på kanske också skall tilläggas. )

I övrigt är jag nog mer oroad över Ölvestads prestationsförmåga då han har ett spelsätt som i alla fall enligt mig kräver och sliter mycket mer på kroppen än vad Otto har. Kort sagt Otto kan antagligen fortsätta att spela på samma sätt som han alltid gjort även när åldern börjar ta ut sin rätt utan tappa idiotmycket av sin kvalité som hockeyspelare. Har oftantligt svårt att se en spelare av t ex Ölvestads typ klara detta.
Nu är det ändå 4 års skillnad på Kristofer och Otto så förstår inte riktigt vad du menar...
Ursäkta om jag bara sticker in här men Kristofer och Otto är väl ändå samma person? :lol:
Haha jag ber om ursäkt så blir det ibland när man är på semester och försöker skriva från mobilen.
:lol:
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Kanske DIF har skickat kontraktsförslag till Kristofer hela tiden och det är därför Otto inte fått deras erbjudanden?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

minalman skrev:Kanske DIF har skickat kontraktsförslag till Kristofer hela tiden och det är därför Otto inte fått deras erbjudanden?
Hmmm. Say again?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:
minalman skrev:Kanske DIF har skickat kontraktsförslag till Kristofer hela tiden och det är därför Otto inte fått deras erbjudanden?
Hmmm. Say again?
Men läs posten / posterna innan så klarnar nog det hela.

:wink:
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Magnutz skrev:
Hmmm. Say again?
Det var en twist på -daniels- misstag ovan. Men det kanske var för långsökt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

minalman skrev:
Magnutz skrev:
Hmmm. Say again?
Det var en twist på -daniels- misstag ovan. Men det kanske var för långsökt.
hehe, lite, men jag är med.. ;)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Sorry det skall självfallet stå Ölvestad på något av ställen, för stressad och inte helt vaken när jag var på väg till kneget helt enkelt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:Sorry det skall självfallet stå Ölvestad på något av ställen, för stressad och inte helt vaken när jag var på väg till kneget helt enkelt.
Haha, nu vart det här än roligare. Det var jag som skrev fel, inte du. :wink:
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Kall-El skrev:Sorry det skall självfallet stå Ölvestad på något av ställen, för stressad och inte helt vaken när jag var på väg till kneget helt enkelt.
Haha, nu vart det här än roligare. Det var jag som skrev fel, inte du. :wink:
hahahha... A Monty Python Morning and I absolutely LOVE IT! :D
Rix

Inlägg av Rix »

Hur mycket mer behöver vi få in? Jag tänkte slänga in lite till efter jobbet. Men hur långt ifrån är vi nu?
Hockeyhjärta

Inlägg av Hockeyhjärta »

Känns som det börjar bli dags att få Otto signad, fan vilken skön helg det skulle bli om han vart klar idag!!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Hockeyhjärta skrev:Känns som det börjar bli dags att få Otto signad, fan vilken skön helg det skulle bli om han vart klar idag!!
Mja... Oavsett vad som händer kommer det lämna en bitterljuv smak i munnen. Var inte alls så här jag ville ha in honom i laget.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jag ska sticka ut hakan och hävda att det inte alls är så viktigt att få in Otto i laget. Vi har Dustin, Ljung, Fimpen och Honken/Hank/Weigel, som kan centra redan. Det är en riktigt stark centeruppsättning på AS-nivå, även om man aspirerar på en ES-plats. Jag är mer orolig över målvaktssituationen...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:Jag ska sticka ut hakan och hävda att det inte alls är så viktigt att få in Otto i laget. Vi har Dustin, Ljung, Fimpen och Honken/Hank/Weigel, som kan centra redan. Det är en riktigt stark centeruppsättning på AS-nivå, även om man aspirerar på en ES-plats. Jag är mer orolig över målvaktssituationen...
Håller nog med dig. Får gärna in en bra center dock. Men det är knappast så viktigt som många här vill få det till.
Expert.
Skriv svar