???Stentuff skrev:Ursäkta om jag bara sticker in här men Kristofer och Otto är väl ändå samma person?-daniel- skrev:Nu är det ändå 4 års skillnad på Kristofer och Otto så förstår inte riktigt vad du menar...Kall-El skrev:Personligen är jag rätt övertygad om att Otto kommer göra mer poäng och ha ett bättre plus mionus än Ölvestad kommande säsong om de spelas i någorlunda jämförbara kedjor kanske skall tilläggas. ( Och om nu Otto skriver på kanske också skall tilläggas. )
I övrigt är jag nog mer oroad över Ölvestads prestationsförmåga då han har ett spelsätt som i alla fall enligt mig kräver och sliter mycket mer på kroppen än vad Otto har. Kort sagt Otto kan antagligen fortsätta att spela på samma sätt som han alltid gjort även när åldern börjar ta ut sin rätt utan att tappa idiotmycket av sin kvalité som hockeyspelare. Har oftantligt svårt att se en spelare av t ex Ölvestads typ klara detta.
Kristofer Ottosson-Insamling
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Kristofer Ottosson-Insamling
Haha jag ber om ursäkt så blir det ibland när man är på semester och försöker skriva från mobilen.Stentuff skrev:Ursäkta om jag bara sticker in här men Kristofer och Otto är väl ändå samma person?-daniel- skrev:Nu är det ändå 4 års skillnad på Kristofer och Otto så förstår inte riktigt vad du menar...Kall-El skrev:Personligen är jag rätt övertygad om att Otto kommer göra mer poäng och ha ett bättre plus mionus än Ölvestad kommande säsong om de spelas i någorlunda jämförbara kedjor kanske skall tilläggas. ( Och om nu Otto skriver på kanske också skall tilläggas. )
I övrigt är jag nog mer oroad över Ölvestads prestationsförmåga då han har ett spelsätt som i alla fall enligt mig kräver och sliter mycket mer på kroppen än vad Otto har. Kort sagt Otto kan antagligen fortsätta att spela på samma sätt som han alltid gjort även när åldern börjar ta ut sin rätt utan tappa idiotmycket av sin kvalité som hockeyspelare. Har oftantligt svårt att se en spelare av t ex Ölvestads typ klara detta.

- minalman
Kanske DIF har skickat kontraktsförslag till Kristofer hela tiden och det är därför Otto inte fått deras erbjudanden?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Hmmm. Say again?minalman skrev:Kanske DIF har skickat kontraktsförslag till Kristofer hela tiden och det är därför Otto inte fått deras erbjudanden?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
Men läs posten / posterna innan så klarnar nog det hela.Magnutz skrev:Hmmm. Say again?minalman skrev:Kanske DIF har skickat kontraktsförslag till Kristofer hela tiden och det är därför Otto inte fått deras erbjudanden?

- minalman
Det var en twist på -daniels- misstag ovan. Men det kanske var för långsökt.Magnutz skrev:Hmmm. Say again?minalman skrev:Kanske DIF har skickat kontraktsförslag till Kristofer hela tiden och det är därför Otto inte fått deras erbjudanden?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
hehe, lite, men jag är med..minalman skrev:Det var en twist på -daniels- misstag ovan. Men det kanske var för långsökt.Magnutz skrev:Hmmm. Say again?minalman skrev:Kanske DIF har skickat kontraktsförslag till Kristofer hela tiden och det är därför Otto inte fått deras erbjudanden?

Sorry det skall självfallet stå Ölvestad på något av ställen, för stressad och inte helt vaken när jag var på väg till kneget helt enkelt.
- -daniel-
Haha, nu vart det här än roligare. Det var jag som skrev fel, inte du.Kall-El skrev:Sorry det skall självfallet stå Ölvestad på något av ställen, för stressad och inte helt vaken när jag var på väg till kneget helt enkelt.

hahahha... A Monty Python Morning and I absolutely LOVE IT!-daniel- skrev:Haha, nu vart det här än roligare. Det var jag som skrev fel, inte du.Kall-El skrev:Sorry det skall självfallet stå Ölvestad på något av ställen, för stressad och inte helt vaken när jag var på väg till kneget helt enkelt.

Hur mycket mer behöver vi få in? Jag tänkte slänga in lite till efter jobbet. Men hur långt ifrån är vi nu?
-
Känns som det börjar bli dags att få Otto signad, fan vilken skön helg det skulle bli om han vart klar idag!!
- Jim Morrison
Mja... Oavsett vad som händer kommer det lämna en bitterljuv smak i munnen. Var inte alls så här jag ville ha in honom i laget.Hockeyhjärta skrev:Känns som det börjar bli dags att få Otto signad, fan vilken skön helg det skulle bli om han vart klar idag!!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Jag ska sticka ut hakan och hävda att det inte alls är så viktigt att få in Otto i laget. Vi har Dustin, Ljung, Fimpen och Honken/Hank/Weigel, som kan centra redan. Det är en riktigt stark centeruppsättning på AS-nivå, även om man aspirerar på en ES-plats. Jag är mer orolig över målvaktssituationen...
- SirDIFalot
Håller nog med dig. Får gärna in en bra center dock. Men det är knappast så viktigt som många här vill få det till.Metal Machine skrev:Jag ska sticka ut hakan och hävda att det inte alls är så viktigt att få in Otto i laget. Vi har Dustin, Ljung, Fimpen och Honken/Hank/Weigel, som kan centra redan. Det är en riktigt stark centeruppsättning på AS-nivå, även om man aspirerar på en ES-plats. Jag är mer orolig över målvaktssituationen...
Expert.