Äh jag bommade ju ett frågetecken men är vl kanske lite väl glad i utropstecken!?! HahaJohn Terry skrev:Stort att du bröt mönstret med ett frågetecken iafmb81 skrev:Ja på allsvensk nivå tror jag verkligen han kan ösa in poäng eller åtminstone ligga på ca 0,7-0,8 p/match!android skrev:Intressant med Janos Hari. Tror att det är en spelare med tillräckligt mycket attityd och kunnande för att kunna leverera direkt.
Men bara till 28 dec? JVM håller väl på längre? Har det siskuterats förlängningar med Hari och söder! Två målskyttar iaf och det behöver vi! Sen har de ju inte lyckats än på högsta nivå men de har det iaf i sig!
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
- John Terry
- Djurgården Hockey
mb81 skrev:Äh jag bommade ju ett frågetecken men är vl kanske lite väl glad i utropstecken!?! HahaJohn Terry skrev:Stort att du bröt mönstret med ett frågetecken iafmb81 skrev:Ja på allsvensk nivå tror jag verkligen han kan ösa in poäng eller åtminstone ligga på ca 0,7-0,8 p/match!android skrev:Intressant med Janos Hari. Tror att det är en spelare med tillräckligt mycket attityd och kunnande för att kunna leverera direkt.
Men bara till 28 dec? JVM håller väl på längre? Har det siskuterats förlängningar med Hari och söder! Två målskyttar iaf och det behöver vi! Sen har de ju inte lyckats än på högsta nivå men de har det iaf i sig!

- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Går ni dit så skulle det vara super om man kunde få svar på en väldigt enkel fråga:Sjöwall skrev:Perfekt, vi bokar in det!BaronVonDif skrev:Jag går nog igen, vi kan träffas upp som sist.Sjöwall skrev:Äsch, kör det i denna tråden...
Medlemsmöte på tisdag igen.. Jag drar dit. Vilka kommer? Ska jag twittra igen?
Skickat från min GT-I9305N
Vad har DIF budgeterat med för publiksnitt den här säsongen?
Tackar & bockar.
Tycker vi borde ligga över eller af inte under det! Isf har de varit jävla positiva! Så kanske finns det lite stålar över! Om de nu inte varit så idiotiska och budgeterat med att vi ska gå till kvalserien!-daniel- skrev:Går ni dit så skulle det vara super om man kunde få svar på en väldigt enkel fråga:Sjöwall skrev:Perfekt, vi bokar in det!BaronVonDif skrev:Jag går nog igen, vi kan träffas upp som sist.Sjöwall skrev:Äsch, kör det i denna tråden...
Tackar & bockar.
- minalman
Sv: Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter m
Där är förklaringen! Budgeten bygger på plats 4-7 och sedan kvalserien. Som jag funderat över varför de spelar som de gör.mb81 skrev:Tycker vi borde ligga över eller af inte under det! Isf har de varit jävla positiva! Så kanske finns det lite stålar över! Om de nu inte varit så idiotiska och budgeterat med att vi ska gå till kvalserien!-daniel- skrev:Går ni dit så skulle det vara super om man kunde få svar på en väldigt enkel fråga:Sjöwall skrev:Perfekt, vi bokar in det!BaronVonDif skrev:Jag går nog igen, vi kan träffas upp som sist.Sjöwall skrev:Äsch, kör det i denna tråden...
Tackar & bockar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Medlem på Flashback have this to say:
Ok jag har följt Modo sen jag var 7 och nu råkar Dif ha värvat 2 spelare jag råkar gilla som aldrig riktigt fått chansen,
Hari: mycket bra teknik, han har dock inte fått riktig chans i en vass kedja. Han kan snurra på bra i anfallszon och pp. Jag undrar dock hur det är med motivation och arbetsmoral när han inte får chansen. Jag har ibland fått intrycket att han "kräver" att gå spela i 1a eller 2a line. Men slutsats en spelare som kan göra det extra om han vill.
Kalus; jag tyckte faktiskt Modo skulle behållit han förra året, han hade en bra inställning, gav allt varje match, en tyngd som Modo behöver. En kille för 3e eller 4e kedja Sen tycker jag han jobbade ihop till ett kontrakt. Inte så vass på skridskorna, bättre än väntat med klubban, dock ingen poänggörare, men Dif får en kille som kommer kämpa varje match, en riktig tuffing
Ok jag har följt Modo sen jag var 7 och nu råkar Dif ha värvat 2 spelare jag råkar gilla som aldrig riktigt fått chansen,
Hari: mycket bra teknik, han har dock inte fått riktig chans i en vass kedja. Han kan snurra på bra i anfallszon och pp. Jag undrar dock hur det är med motivation och arbetsmoral när han inte får chansen. Jag har ibland fått intrycket att han "kräver" att gå spela i 1a eller 2a line. Men slutsats en spelare som kan göra det extra om han vill.
Kalus; jag tyckte faktiskt Modo skulle behållit han förra året, han hade en bra inställning, gav allt varje match, en tyngd som Modo behöver. En kille för 3e eller 4e kedja Sen tycker jag han jobbade ihop till ett kontrakt. Inte så vass på skridskorna, bättre än väntat med klubban, dock ingen poänggörare, men Dif får en kille som kommer kämpa varje match, en riktig tuffing
-
Vad tror ni om kedjorna nu när nyförvärven anlänt?
Laget mot Mora:
Söder-Johner-Linkan
Kommentar: Ska Söder spela ska han göra det i en ledande kedja. Kanske kan han väcka Linkan & Johner och skyffla in någon puck.
Hari-Otto-Åberg
Kommentar: Farbror Otto tar hand om den offensivt lagda duon.
Sörensen-Ljungh-Kalus
Kommentar: Avige Sörensen får hjälp komma inpå mål av Kalus.
Henrik Eriksson-Holmqvist-Ölvestad
Kommentar: Köttarkedjan.
Extra: Tim Eriksson
Laget mot Mora:
Söder-Johner-Linkan
Kommentar: Ska Söder spela ska han göra det i en ledande kedja. Kanske kan han väcka Linkan & Johner och skyffla in någon puck.
Hari-Otto-Åberg
Sörensen-Ljungh-Kalus
Då skulle ja hellre se Tim än Honken faktiskt, eftersom den kedjan kan verkligen behöva någon som lägger öppna passningar gång på gång som t.ex mot SSKjensa öhling skrev:Vad tror ni om kedjorna nu när nyförvärven anlänt?
Laget mot Mora:
Söder-Johner-Linkan
Hari-Otto-Åberg
Sörensen-Ljungh-Kalus
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Känns lite väl o bänka Wennberg . Eller är det nåt vidrigt pre-camp för Jvm som jag missat?
Re: Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter m
Indeed, de har redan åkt iväg på nån camping inför JVM...Henkos skrev:Känns lite väl o bänka Wennberg . Eller är det nåt vidrigt pre-camp för Jvm som jag missat?
- -daniel-
Re: Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter m
Vikas skrev:Indeed, de har redan åkt iväg på nån camping inför JVM...Henkos skrev:Känns lite väl o bänka Wennberg . Eller är det nåt vidrigt pre-camp för Jvm som jag missat?

?
Kan det här innebära att Åberg kommer med som reserv eller? Jobbigt för oss isf!
För er som inte orkar läsa så är Görtz skadad
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5947946.ab
- Lakrisal
De har ju redan kallat in Filip Sandberg så Åberg lär ju knappast sticka.mb81 skrev:Kan det här innebära att Åberg kommer med som reserv eller? Jobbigt för oss isf!
Stressad som jag var såg jag det inte. Åberg står inte direkt lika högt i kurs hos förbundskapten som hos vissa här inneLakrisal skrev:De har ju redan kallat in Filip Sandberg så Åberg lär ju knappast sticka.mb81 skrev:Kan det här innebära att Åberg kommer med som reserv eller? Jobbigt för oss isf!
- Lakrisal
Tydligen inte. Det får vi väl tacka honom för. Hans matcher här på slutet har väl varit hans bästa på säsongen.