Säsongen 2011/2012
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Säsongen 2011/2012
Några tankar kring kvällen...
Hoppas verkligen man utnyttjar denna Weigel och det han ska vara bra på.
Placera han i en bra kedja och låt han få spela ut sina kort i PP.
Åberg - Weigel - Kempe i 5 mot 5 ?
Åberg - Tjärnqvist - Weigel/Ottosson i PP ?
Skulle vara oerhört trist att inte få se denna spelare i PP.
"The End is Near!" Kvällens match måste ses. Jag hoppas att få se de unga som får täcka upp för de äldre kliva fram och visa varfan skåpet ska stå.Harold Camping skrev:Några tankar kring kvällen...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Modo är brutalt mycket bättre än oss. LHC är på gång och har ett mycket bättre lag. Växjö har en helt annan spets än vi. Aik åker betydligt mer skridskor. Det är DIF och Timrå som spelar i Kvalserien till våren.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Alldeles för naivt Mäklaren. Det här är laget som på någon underlig räkmacka kommer klara sig precis undan kvalserien. Det kommer i sin tur innebära att nästa säsong får vi se följande förändringar av laget....inga. JJ tycker att laget gjort en strålande säsong och tänker ge dom en chans till. Vi åkte trots allt på en del skador på viktiga spelare i säsongsinledningen (läs, Brodin och Cehlin) som påverkat lagbygget.Mäklaren skrev:Modo är brutalt mycket bättre än oss. LHC är på gång och har ett mycket bättre lag. Växjö har en helt annan spets än vi. Aik åker betydligt mer skridskor. Det är DIF och Timrå som spelar i Kvalserien till våren.
Om vi mot all förmodan hamnar i kvalserien har vi en herre i laget men så mycket rutin därifrån att det fyller en hel trupp, herr Carlsson har 7 kvalserier bakom sig så jag är inte det minsta orolig.
Så jävla tragiskt. Kom ihåg att jag efter premiären mot HV faktist fick bra förhoppningar om det här laget. Vi har fortfarande inte gjort en bra match sen dess. Tragiska jävla skit. 

Losing all hope was freedom.
- SkönaDjurgårn
Det är nästan det som är problemet, vi greppar liksom alltid det siiista halmstrået innan praktfiaskot. Hade vi förlorat med 0-3 idag (som det faktiskt kunde blivit) så hade det nästan varit obligatoriskt huvudrull imorgon. Nu vann man istället med uselt spel och endast tack vare några fina individuella prestationer och vips så är allt frid och fröjd igen (i ledningen vill säga).
Jaja, bara vi klarar oss kvar så får vi bygga nytt nästa år, utan Hardy och helst verkligen supergärna utan Järlan också.
Jaja, bara vi klarar oss kvar så får vi bygga nytt nästa år, utan Hardy och helst verkligen supergärna utan Järlan också.
Ja, och på detta vis har det varit i två säsonger. Jag tror att föreningen, laget, fansen skulle BEHÖVA en riktig spik i kistan och huvudrullning.SkönaDjurgårn skrev:Det är nästan det som är problemet, vi greppar liksom alltid det siiista halmstrået innan praktfiaskot. Hade vi förlorat med 0-3 idag (som det faktiskt kunde blivit) så hade det nästan varit obligatoriskt huvudrull imorgon. Nu vann man istället med uselt spel och endast tack vare några fina individuella prestationer och vips så är allt frid och fröjd igen (i ledningen vill säga).
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SkönaDjurgårn
I hear you! Håller med till en miljon procent.Mäklaren skrev:Ja, och på detta vis har det varit i två säsonger. Jag tror att föreningen, laget, fansen skulle BEHÖVA en riktig spik i kistan och huvudrullning.SkönaDjurgårn skrev:Det är nästan det som är problemet, vi greppar liksom alltid det siiista halmstrået innan praktfiaskot. Hade vi förlorat med 0-3 idag (som det faktiskt kunde blivit) så hade det nästan varit obligatoriskt huvudrull imorgon. Nu vann man istället med uselt spel och endast tack vare några fina individuella prestationer och vips så är allt frid och fröjd igen (i ledningen vill säga).
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Problemet är bara att det knappast blivit några förändringar om vi förlorat i kväll... då hade det bara varit "Vi har många på frånvarolistan, snart ser det bättre ut när vi får lite folk tillbaka" osv osv. Man rättfärdigar ALLTID sina usla insatser i Djurgården.
Säsongen 2011/2012
Och hur gick det då? Tälje åkte ju ner senastcrike skrev:
Om vi mot all förmodan hamnar i kvalserien har vi en herre i laget men så mycket rutin därifrån att det fyller en hel trupp, herr Carlsson har 7 kvalserier bakom sig så jag är inte det minsta orolig.

- SkönaDjurgårn
Ja. Nu orkar inte jag gå tillbaka och rota, men jag/vi/alla krävde förändringar för minst 20 omgångar sedan. Nu har man ju typ släppt det där hoppet ju, det kommer inte hända något vad som än händer. Det är laget vi har som ska vända skutan...-daniel- skrev:Problemet är bara att det knappast blivit några förändringar om vi förlorat i kväll... då hade det bara varit "Vi har många på frånvarolistan, snart ser det bättre ut när vi får lite folk tillbaka" osv osv. Man rättfärdigar ALLTID sina usla insatser i Djurgården.
Ja om jag räknat rätt så är det 5 av 7 som slutat "olyckligt" för hans lag, betryggande.JohanPez skrev:Och hur gick det då? Tälje åkte ju ner senastcrike skrev:
Undra på att Lindmark sa "vi har värvat en massa losers" angående Malmös SSK-värvningar.
- -daniel-
Helt ärligt talat vad nervös jag är inför fortsättningen av den här säsongen...tidigare har jag varit mest orolig och förbannad, nu börjar jag få magsår på allvar. Känns så jäääävla onödigt...
Läskigt faktum är att vi har 10 bortamatcher och 7 hemmamatcher kvar. Vårt bortasnitt är 1.22 poäng / match (10x1.22 = 12.22 pinnar) och hemmasnittet är 1.7 (1.7x7 = 11,9). Snittar vi som vi gjort tidigare så hamnar vi på 80 pinnar. Jag tror faktiskt inte vi klarar slutspel, jag är ledsen... det är alldeles för många lag som är med där nere och slåss, så lagen som potentiellt kan göra "plattmatcher" (pga inställning) är lätträknade...
Läskigt faktum är att vi har 10 bortamatcher och 7 hemmamatcher kvar. Vårt bortasnitt är 1.22 poäng / match (10x1.22 = 12.22 pinnar) och hemmasnittet är 1.7 (1.7x7 = 11,9). Snittar vi som vi gjort tidigare så hamnar vi på 80 pinnar. Jag tror faktiskt inte vi klarar slutspel, jag är ledsen... det är alldeles för många lag som är med där nere och slåss, så lagen som potentiellt kan göra "plattmatcher" (pga inställning) är lätträknade...
- SirDIFalot
Alltså vi kan ju inte åka ur, det går ju bara inte..... Är ruskigt rädd för det nu.
Det är ju för övrigt ruskigt svårt att prata om lagbygget inför kommande säsong när vi inte ens vet om vi spelar i Elitserien eller inte. Eller om vi fått in Slutspel/Kvalserie-intäkter. Hamnar vi i ingemansland och får NOLL extramatcher ser budgeten får nästa år givetvis sämre ut.
Det är ju för övrigt ruskigt svårt att prata om lagbygget inför kommande säsong när vi inte ens vet om vi spelar i Elitserien eller inte. Eller om vi fått in Slutspel/Kvalserie-intäkter. Hamnar vi i ingemansland och får NOLL extramatcher ser budgeten får nästa år givetvis sämre ut.
Expert.
- -daniel-
Föredrar (naturligtvis) ingemansland framför en löjligt läskig kvalserie... men just nu ser det riktigt tungt ut. Jag räknar kallt med 0 pinnar imorgon (allt annat är fullständigt ologiskt) och då blir det liksom en sjukt äcklig nästa vecka...