Jag tror faktist att Fällström är plockad in som ersättare till sebbe..Mattebo skrev:Haha, det är ju humoristiskt. Han kunde sälja sig bra i alla fall. Ge upp på karln och värva en ny ytterforward (utöver centern som ska in).SirDIFalot skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -till-jul/
– Jag siktar på att vara tillbaka den 26 december, säger Lauritzen.
"Fernholm kan möjligen vara tillbaka om två till tre veckor."
Skadetråden
Re: Skadetråden
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Som sagt, det såg verkligen ut som ljumsken fick sig en rejäl omgång i matchen borta mot Luleå. Sån jävla otur måste jag säga...SirDIFalot skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -till-jul/
– Jag siktar på att vara tillbaka den 26 december, säger Lauritzen.

-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Man får verkligen hoppas att Lauritzen har ett kontrakt som gäller per spelad match. Börjar bli smått komiskt det här. Känns ännu mer angeläget att plocka in ett nyförvärv
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
- Doyle
Tycker faktiskt lite synd om Sebbe. Gillar inte dom hånfulla kommentarerna om hans skadebenägenhet. Hoppas nu o tror vi får tillbaka en Sebbe som är fullproppad med entusiasm o spelglädje efter jul o motbevisar klagolåtsentusiasterna på detta forum.
"May the force be with you Sebbe";
"May the force be with you Sebbe";

- Jim Morrison
Lauritzen-värvningen börjar man ju nästan skämmas för nu. Dom andra klubbarna måste ju fan garva åt oss. Jag vet inte om Basse+agent ljugit riktigt bra eller om Basse verkligen trodde han var frisk nu. Oavsett så har vi åkt på en rejäl nitlott. Hade ju mycket hellre haft kvar Johner till exempel.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Doyle
DIF är numer inte i den positionen att vi kan välja o vraka bland godsakerna som erbjuds i form av stjärnstatus så visst måste vi chansa o hoppas på turen. Jag har inte gett upp hoppet om Sebbe utan hoppas på ketchupeffekt. Sebbe lär iaf vara jävligt revanschsugen..Därom råder inga tvivel 

Haha Doyle! Imiterar du Rocky nu?
Tror förövrigt ingen annan klubb överhuvudtaget bryr sig om Lauritzen värvningen. Varför skulle dom?

Tror förövrigt ingen annan klubb överhuvudtaget bryr sig om Lauritzen värvningen. Varför skulle dom?
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
- MarcusDaze
Det är väll inte ens samma ljumske som han haft problem med tidigare som bråkar denna gången?
Ifall så är fallet så är det ju bara en jävla oflyt. Kunde ha varit vem som helst.
Ifall så är fallet så är det ju bara en jävla oflyt. Kunde ha varit vem som helst.
- -daniel-
Men är det verkligen INGEN som såg när han vred till ljumsken i matchen mot Luleå? Det är ju ren & skär jävla otur, sluta vara så dryga.Jim Morrison skrev:Lauritzen-värvningen börjar man ju nästan skämmas för nu. Dom andra klubbarna måste ju fan garva åt oss. Jag vet inte om Basse+agent ljugit riktigt bra eller om Basse verkligen trodde han var frisk nu. Oavsett så har vi åkt på en rejäl nitlott. Hade ju mycket hellre haft kvar Johner till exempel.
-
Undrar vad Osten säger nudå? För hårt straff va? Fernholm kommer kanske aldrig kunna spela igen. Vidriga jävla pajas
Djurgårdens IF
- Jim Morrison
Otur... Vissa spelare har mycket otur genom sin karriär. Dom kallas skadebenägna. Sen vet jag inte vad du menar med dryg, allt jag säger är att när en spelare varit extremt skadad under senare halvan av karriären och misslyckats med en läkarundersökning med en klubb innan oss så hade mina varningsklockor ringt. Då hade jag kunnat ge Johner chansen som ändå spelat upp oss. Lär vara liknande pengar, prestationsbaserat kontrakt eller ej.-daniel- skrev:Men är det verkligen INGEN som såg när han vred till ljumsken i matchen mot Luleå? Det är ju ren & skär jävla otur, sluta vara så dryga.Jim Morrison skrev:Lauritzen-värvningen börjar man ju nästan skämmas för nu. Dom andra klubbarna måste ju fan garva åt oss. Jag vet inte om Basse+agent ljugit riktigt bra eller om Basse verkligen trodde han var frisk nu. Oavsett så har vi åkt på en rejäl nitlott. Hade ju mycket hellre haft kvar Johner till exempel.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2014-11-11 16:25:51, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Tydligen inte alla som vill inse det. Roligare att gnälla.-daniel- skrev:
Men är det verkligen INGEN som såg när han vred till ljumsken i matchen mot Luleå? Det är ju ren & skär jävla otur, sluta vara så dryga.
Using Tapatalk
- -daniel-
Visst finns det spelare som är skadebenägna men jag kan lova dig att SAMTLIGA spelare i Djurgårdens hockeylag hade dragit på sig en liknande skada som Sebastian gjorde vid den där incidenten. Jävligt drygt att påstå något annat. Sen att vi skulle satsat våra hårt ansatta pengar på någon annan är en helt separat fråga.Jim Morrison skrev:Otur... Vissa spelare har mycket otur genom sin karriär. Dom kallas skadebenägna. Sen vet jag inte vad du menar med dryg, allt jag säger är att när en spelare varit extremt skadad under senare halvan av karriären och misslyckats med en läkarundersökning med en klubb innan oss så hade mina varningsklockor ringt. Då hade jag kunnat ge Johner chansen som ändå spelat upp oss. Lär vara liknande pengar, prestationsbaserat kontrakt eller ej.-daniel- skrev:Men är det verkligen INGEN som såg när han vred till ljumsken i matchen mot Luleå? Det är ju ren & skär jävla otur, sluta vara så dryga.Jim Morrison skrev:Lauritzen-värvningen börjar man ju nästan skämmas för nu. Dom andra klubbarna måste ju fan garva åt oss. Jag vet inte om Basse+agent ljugit riktigt bra eller om Basse verkligen trodde han var frisk nu. Oavsett så har vi åkt på en rejäl nitlott. Hade ju mycket hellre haft kvar Johner till exempel.
- Doyle
Plus i kanten sparven...
- Jim Morrison
Alltså jag förstår din poäng, men samtidigt är det lite det jag menar. Det är just skadebenägna spelare som har otur om och om igen och drar på sig sådana här skador. Jag menar, ingen skada Basse dragit på sig har ju varit "bra" eller "inte otur" om du förstår vad jag menar. Jag tyckte risken var alldeles för stor redan när vi värvade honom och det har ju bara bevisat sig vara sant.-daniel- skrev:Visst finns det spelare som är skadebenägna men jag kan lova dig att SAMTLIGA spelare i Djurgårdens hockeylag hade dragit på sig en liknande skada som Sebastian gjorde vid den där incidenten. Jävligt drygt att påstå något annat. Sen att vi skulle satsat våra hårt ansatta pengar på någon annan är en helt separat fråga.Jim Morrison skrev:Otur... Vissa spelare har mycket otur genom sin karriär. Dom kallas skadebenägna. Sen vet jag inte vad du menar med dryg, allt jag säger är att när en spelare varit extremt skadad under senare halvan av karriären och misslyckats med en läkarundersökning med en klubb innan oss så hade mina varningsklockor ringt. Då hade jag kunnat ge Johner chansen som ändå spelat upp oss. Lär vara liknande pengar, prestationsbaserat kontrakt eller ej.-daniel- skrev:Men är det verkligen INGEN som såg när han vred till ljumsken i matchen mot Luleå? Det är ju ren & skär jävla otur, sluta vara så dryga.Jim Morrison skrev:Lauritzen-värvningen börjar man ju nästan skämmas för nu. Dom andra klubbarna måste ju fan garva åt oss. Jag vet inte om Basse+agent ljugit riktigt bra eller om Basse verkligen trodde han var frisk nu. Oavsett så har vi åkt på en rejäl nitlott. Hade ju mycket hellre haft kvar Johner till exempel.