Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:DIF har börjat sända J20-matcherna via livearena. Jonathan Davidsson med hattrick i första matchen i topp 10-serien. Fem bästa från norr och syd serierna. Åh vad irriterande det är att vi har så många spelare där som skulle förtjäna en RIKTIG chans men inte kommer få det.
Fast helt sant är det ju inte. Englund och AOM får ju massa minuter för att vara 96:or och vi har nyss signat med två av juniorerna.
Sen skulle jag gärna sett juniorer turas om att spela som trettonde forward. Men känns som Stoppel är medveten om det. Lät bland annat så i podden.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:DIF har börjat sända J20-matcherna via livearena. Jonathan Davidsson med hattrick i första matchen i topp 10-serien. Fem bästa från norr och syd serierna. Åh vad irriterande det är att vi har så många spelare där som skulle förtjäna en RIKTIG chans men inte kommer få det.
Fast helt sant är det ju inte. Englund och AOM får ju massa minuter för att vara 96:or och vi har nyss signat med två av juniorerna.
Sen skulle jag gärna sett juniorer turas om att spela som trettonde forward. Men känns som Stoppel är medveten om det. Lät bland annat så i podden.
Ja, man tvingades ju lyfta fram AOM och Englund ifjol när vi hade typ två A-lagsbackar friska under en period. Och ja, dom spelade bra nog för att bli kvar. Det skulle nog bli samma sak om fler fick chansen.

Vi har en handfull riktigt vassa forwards där nu. Det här är en generation vi inte får slarva bort. För det som kommer underifrån dom ser tyvärr inte jättebra ut i dagsläget. Har i alla fall varit en del tugg om att rekryteringen varit svag.
Expert.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Har inte J20 visats på Live Arena ganska länge? Man fick gratiskonto där ett år och jag såg ett par matcher.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jonathan Davidsson kommer ju bli grym. Tror tyvärr det har lite med nykomlingsåret att göra när det gäller att dom ej fått chansen. Och att vi dubbelvärvade för HA/SHL. Hoppas på skärpning till nästa säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Match mot LHC idag på Hovet kl 15.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Tråkig torsk med 3-4. Finns dock en del ljusglimtar i det här laget som jag hoppas DIF lyckas förvalta väl.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vi har en uppsjö spännande forwards. LHC vann sydserien och var det laget som släppte till minst skott (Hej Montén) men vi var ändå bättre laget och hade skottövertaget.
Expert.
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

LHC (med ett äldre lag än oss) fick lite enkla mål medan DIF spelade för svårt när de jagade kvittering. Jag blev imponerad över hur rakt spelet såg ut i mittzon första halvan av matchen. I tredje var det utbytt mot passningar med dålig adressat eller på stillastående spelare som fick vända hem igen.

Det är för övrigt en fröjd att se Vejdemo åka igenom mittzon, påminner väldigt mycket om Sörensen i det momentet.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

SirDIFalot skrev:Vi har en uppsjö spännande forwards. LHC vann sydserien och var det laget som släppte till minst skott (Hej Montén) men vi var ändå bättre laget och hade skottövertaget.
Jag imponeras en del av våra backar också. Trots att vi har fyra juniorbackar som spelar a-lagshockey. Vi tappade ju även Martin och Gustav Ahnelöv inför säsongen. Jag tycker att i princip samtliga är duktiga på att vända spelet snabbt och hitta blad på forwards som kommer med fart. Väldigt imponerad av utvecklingen Bernhardt den äldre har haft.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Fyra mål och nio skott av Davidsson idag.

Bernhardt med fem poäng igår.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:Fyra mål och nio skott av Davidsson idag.

Davidsson 4+1
Vejdemo 1+2
Bernhardt 1+1
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jepe skrev:

Davidsson 4+1
Vejdemo 1+2
Bernhardt 1+1
Snabb du var. Menade att Bernhardt gjorde igår. Ändrade nu.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:
Jepe skrev:

Davidsson 4+1
Vejdemo 1+2
Bernhardt 1+1
Snabb du var. Menade att Bernhardt gjorde igår. Ändrade nu.
Hugger som en kobra ;)
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

android skrev:
SirDIFalot skrev:Vi har en uppsjö spännande forwards. LHC vann sydserien och var det laget som släppte till minst skott (Hej Montén) men vi var ändå bättre laget och hade skottövertaget.
Jag imponeras en del av våra backar också. Trots att vi har fyra juniorbackar som spelar a-lagshockey. Vi tappade ju även Martin och Gustav Ahnelöv inför säsongen. Jag tycker att i princip samtliga är duktiga på att vända spelet snabbt och hitta blad på forwards som kommer med fart. Väldigt imponerad av utvecklingen Bernhardt den äldre har haft.
Vilka fyra? David Bernhardt, Erik Palm. Vilka i övrigt?
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Jerka skrev:
android skrev:
Vilka fyra? David Bernhardt, Erik Palm. Vilka i övrigt?
Norell, Englund, AOM och Wille wessla.
Född till sportchef.
Skriv svar