Säsongen 2026/27
Säsongen 2026/27
Måste faktiskt säga att våra PP linor känns riktigt brutala, båda två. Detta kan bli riktigt nice!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Säsongen 2026/27
Ja precis, det är lite detta jag menar. Tror vi kommer ha 2 producerande PPs och det kommer göra oss livsfarliga för kommer alltid ha 2mins av bra tryck.
Nu har man väl jinxat vårt PP åt helvete och tillbaka men jag börjar bli för gammal för att tro på skrock måste jag erkänna.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Säsongen 2026/27
Och sen bara acceptera att ett producerande PP är en färskvara när det går åt helvete...captcash skrev: ↑2026-08-11 10:51:02Ja precis, det är lite detta jag menar. Tror vi kommer ha 2 producerande PPs och det kommer göra oss livsfarliga för kommer alltid ha 2mins av bra tryck.
Nu har man väl jinxat vårt PP åt helvete och tillbaka men jag börjar bli för gammal för att tro på skrock måste jag erkänna.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2026/27
Jag också egentligen. Lyxproblemet är att Josefson är så brutalt bra att styra spelet från höger tek att det vore synd att sumpa det, och då blir Snively över på högersidan, men visade samtidigt att han gör väldigt mycket nytta på vänster.mb81 skrev: ↑2026-08-11 08:18:49Vill ändå ha rättvända forwards. Hoppas på detta.DIF_Soldier skrev: ↑2026-08-10 21:18:10Flyttar diskussionen till rätt tråd.mb81 skrev: ↑2026-08-10 19:23:29Det är rimligt. Tycker det är vettigt att sära på de. Sen rightare på vänstersidan.
Kanske. Det kan också bli så att PP1 kommer vara snarlikt ifjol. Hartmann och Broulliard ut, Åman ned som bumper och Snively off wing.
Vejdemo
Åman
Snively-Hudon
LC
Lyxproblemet med PP2 är att Josef givetvis ska stå till höger med sitt fina spelsinne, vilket gör att Snively hamnar med klubban felvänd i PP1.
Salsten/Krüger
Hartmann/Ny
Gunler-Josefson
Brouillard
Vejdemo
Åman
Ny(om rightare)-Hudon
LC
Hartmann/Kryckan
Josef
Gunler-Snively
Brouillard/Sissons
Jag drömmer väl om att Josefson ska hitta samma kemi med Gunler som han gjorde med Bemström. Det PP:t gick inte att stoppa.
Säg den glädje som varar
-
Knickedick
Säsongen 2026/27
Sätt Stockselius på Kryckans plats i PP2 så är jag nöjd. Han har stått mycket bakom förlängda i J20 PP och har playmaking skills som behöver få komma fram.DIF_Soldier skrev: ↑2026-08-11 12:27:05Jag också egentligen. Lyxproblemet är att Josefson är så brutalt bra att styra spelet från höger tek att det vore synd att sumpa det, och då blir Snively över på högersidan, men visade samtidigt att han gör väldigt mycket nytta på vänster.mb81 skrev: ↑2026-08-11 08:18:49Vill ändå ha rättvända forwards. Hoppas på detta.DIF_Soldier skrev: ↑2026-08-10 21:18:10Flyttar diskussionen till rätt tråd.
Kanske. Det kan också bli så att PP1 kommer vara snarlikt ifjol. Hartmann och Broulliard ut, Åman ned som bumper och Snively off wing.
Vejdemo
Åman
Snively-Hudon
LC
Lyxproblemet med PP2 är att Josef givetvis ska stå till höger med sitt fina spelsinne, vilket gör att Snively hamnar med klubban felvänd i PP1.
Salsten/Krüger
Hartmann/Ny
Gunler-Josefson
Brouillard
Vejdemo
Åman
Ny(om rightare)-Hudon
LC
Hartmann/Kryckan
Josef
Gunler-Snively
Brouillard/Sissons
Jag drömmer väl om att Josefson ska hitta samma kemi med Gunler som han gjorde med Bemström. Det PP:t gick inte att stoppa.
Säsongen 2026/27
Samtidigt så är Kryckan en utav våra allra bästa på att skymma målvakten i PP. Så jag håller nog honom högre.Knickedick skrev: ↑2026-08-11 12:42:51Sätt Stockselius på Kryckans plats i PP2 så är jag nöjd. Han har stått mycket bakom förlängda i J20 PP och har playmaking skills som behöver få komma fram.DIF_Soldier skrev: ↑2026-08-11 12:27:05Jag också egentligen. Lyxproblemet är att Josefson är så brutalt bra att styra spelet från höger tek att det vore synd att sumpa det, och då blir Snively över på högersidan, men visade samtidigt att han gör väldigt mycket nytta på vänster.mb81 skrev: ↑2026-08-11 08:18:49Vill ändå ha rättvända forwards. Hoppas på detta.DIF_Soldier skrev: ↑2026-08-10 21:18:10Flyttar diskussionen till rätt tråd.
Vejdemo
Åman
Snively-Hudon
LC
Salsten/Krüger
Hartmann/Ny
Gunler-Josefson
Brouillard
Vejdemo
Åman
Ny(om rightare)-Hudon
LC
Hartmann/Kryckan
Josef
Gunler-Snively
Brouillard/Sissons
-
Knickedick
Säsongen 2026/27
För mig handlar mycket med Kryckan om hur mycket han kan spela. Samt att jag gärna vill hålla honom hel. Hur mycket klarar hans kropp? Man får ganska mycket stryk om man står framför mål i PP. Ska vi lyckas hålla honom hel säsongen ut ser jag hellre att han bara behöver spela PK. Där tycker jag han gör som mest nytta. Samtidigt som jag tycker Playmaking skills är ett område där vi behöver förbättras, speciellt i PP.daaviid skrev: ↑2026-08-11 13:04:50Samtidigt så är Kryckan en utav våra allra bästa på att skymma målvakten i PP. Så jag håller nog honom högre.Knickedick skrev: ↑2026-08-11 12:42:51Sätt Stockselius på Kryckans plats i PP2 så är jag nöjd. Han har stått mycket bakom förlängda i J20 PP och har playmaking skills som behöver få komma fram.DIF_Soldier skrev: ↑2026-08-11 12:27:05Jag också egentligen. Lyxproblemet är att Josefson är så brutalt bra att styra spelet från höger tek att det vore synd att sumpa det, och då blir Snively över på högersidan, men visade samtidigt att han gör väldigt mycket nytta på vänster.mb81 skrev: ↑2026-08-11 08:18:49Vill ändå ha rättvända forwards. Hoppas på detta.DIF_Soldier skrev: ↑2026-08-10 21:18:10
Flyttar diskussionen till rätt tråd.
Vejdemo
Åman
Snively-Hudon
LC
Salsten/Krüger
Hartmann/Ny
Gunler-Josefson
Brouillard
Vejdemo
Åman
Ny(om rightare)-Hudon
LC
Hartmann/Kryckan
Josef
Gunler-Snively
Brouillard/Sissons
Säsongen 2026/27
^ Agree, kör Kryckan bara i BP så han slipper 2000 crosscheckings i ryggslutet per match.
Säsongen 2026/27
Där har du en poäng.Knickedick skrev: ↑2026-08-11 13:19:34För mig handlar mycket med Kryckan om hur mycket han kan spela. Samt att jag gärna vill hålla honom hel. Hur mycket klarar hans kropp? Man får ganska mycket stryk om man står framför mål i PP. Ska vi lyckas hålla honom hel säsongen ut ser jag hellre att han bara behöver spela PK. Där tycker jag han gör som mest nytta. Samtidigt som jag tycker Playmaking skills är ett område där vi behöver förbättras, speciellt i PP.daaviid skrev: ↑2026-08-11 13:04:50Samtidigt så är Kryckan en utav våra allra bästa på att skymma målvakten i PP. Så jag håller nog honom högre.Knickedick skrev: ↑2026-08-11 12:42:51Sätt Stockselius på Kryckans plats i PP2 så är jag nöjd. Han har stått mycket bakom förlängda i J20 PP och har playmaking skills som behöver få komma fram.DIF_Soldier skrev: ↑2026-08-11 12:27:05Jag också egentligen. Lyxproblemet är att Josefson är så brutalt bra att styra spelet från höger tek att det vore synd att sumpa det, och då blir Snively över på högersidan, men visade samtidigt att han gör väldigt mycket nytta på vänster.