HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 11/1

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Att hålla på och byta runt i kedjorna hux flux så här sent på säsongen skriker desperation.
Per-Allan
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Per-Allan »

Förbannade min chef idag som hade lagt in ett möte så jag missade matchen på Hovet.
Kom hem lagom när period 2 började och blev glad att vi hade en 3-0 ledning.
Förbannar nu styrelse och ansvariga bakom sämsta lagbygget genom tiderna.

Snälla! Kan någon ge mig hopp inför slutfasen av denna säsong som gick i sank i och med junior VM och dubbelmötena mot aik där orken tog slut i match 2.
Bryr mig inte att vissa spelare klev nästan direkt i första perioden. En ledning ska ha detta med i sin beräkning att bärande spelare blir sjuka men att värva in äldre spelare som är i slutet av sin karriär samtidigt som de bästa juniorerna spelar landslagshockey och spela dubbelmöte mot aik är en gåta för mig.

period 2 och 3 i kväll får betyget 1 pissig ljum Hovet öl.
Gör om gör rätt.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Man försöker vara "blåögd" ta Rensfeldt O Norman. Man tror/hoppas det är dom som kommer göra "det". Gått 31 omg och man hoppas/tror det fortfarande. Snacka om att man är naiv!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Per-Allan skrev: 2023-01-11 21:47:40 Förbannade min chef idag som hade lagt in ett möte så jag missade matchen på Hovet.
Kom hem lagom när period 2 började och blev glad att vi hade en 3-0 ledning.
Förbannar nu styrelse och ansvariga bakom sämsta lagbygget genom tiderna.

Snälla! Kan någon ge mig hopp inför slutfasen av denna säsong som gick i sank i och med junior VM och dubbelmötena mot aik där orken tog slut i match 2.
Bryr mig inte att vissa spelare klev nästan direkt i första perioden. En ledning ska ha detta med i sin beräkning att bärande spelare blir sjuka men att värva in äldre spelare som är i slutet av sin karriär samtidigt som de bästa juniorerna spelar landslagshockey och spela dubbelmöte mot aik är en gåta för mig.

period 2 och 3 i kväll får betyget 1 pissig ljum Hovet öl.
Gör om gör rätt.
Ansvaret ligger helt och hållet på fem spelare som lät sitt ego gå före laget. Öhgren, Östlund, Lekkerimäki, Odelius och Lindbom är nu på egen hand ansvariga för föreningens totala förfall. Grattis killar, hoppas det går riktigt åt helvete med era NHL-drömmar.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Äh. Kan lika gärna lägga ner det här skitlaget för säsongen. Vi går aldrig upp.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

DIF_Soldier skrev: 2023-01-11 21:50:44

Ansvaret ligger helt och hållet på fem spelare som lät sitt ego gå före laget. Öhgren, Östlund, Lekkerimäki, Odelius och Lindbom är nu på egen hand ansvariga för föreningens totala förfall. Grattis killar, hoppas det går riktigt åt helvete med era NHL-drömmar.
Svårt att bli överdrivet förbannad på ett gäng 18-åringar när vi har en hel drös grovt överbetalda spelare som inte presterar ett dugg bättre. Satan vad vi har kastat bort pengarna på de här lönnfeta föredettingarna.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2023-01-11 21:44:59
Manijock skrev: 2023-01-11 21:40:06 Det är väl otur att vi förlorar fortsatt eller? Orolig över att Morrison är så upprörd. Betyder det att det är en match vi förlorar för att vi är dåliga? Inte för att slumpen har något överjävligt agg mot just DIF hela tiden?

Vi kommer inte att komma topp 6 med det här vedervärdigt hopplösa laget. Lägg till en tränare som aldrig ens vunnit en träningsmatch ens en gång. En sportchef som uppträder som en dement gubbe.

Vi kommer att vara sämst i stan om ett par år. Sanna mina ord!

Skammen är total.
Ikväll blev jag lite orolig på riktigt. Vi hade en helt ok trend i december men nu spelar vi som i början med Fagervall. En bra period varav en helt katastrofal och sen en ok period. Match efter match. 19 matcher kvar känns som alldeles för kort om tid.

Hjälper ju inte att Garpen börjar bänka eller röra om i kedjorna vid minst lilla motgång. Typ ett insläppt mål.
Men det är ju en exakt likadan tränare? Men med sämre CV. Förstår fortfarande inte att folk tror att allting ska lösa sig med ett sådant tränarbyte.

Måste vara enda gången jag varit med om att man sparkar en tränare och ersätter med en som är sämre. Hade förstått om man prövat något lite modernt och nytänkande, men det är som att vi skulle sparka Danielsson i fotbollen och ersätta med Lyyski. Samma spelartyp men med sämre CV.

Men klart ett problem att JVM fortsätter att göra våra spelare brutalt mycket sämre år efter år. Måste börja bygga bredare trupper så att vi inte har lika många platser upptagna av "talanger". Kostar för mycket.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vikas skrev: 2023-01-11 21:53:16

Svårt att bli överdrivet förbannad på ett gäng 18-åringar när vi har en hel drös grovt överbetalda spelare som inte presterar ett dugg bättre. Satan vad vi har kastat bort pengarna på de här lönnfeta föredettingarna.
Håller med helt

Våra "kulturbärare" är ju totalt slut, DIF har gett dom kontrakt för gamla meriter.
Dagens lag för 4 år sedan, oj, det hade varit intressant

Nej, detta är Historiskt DIF, en total felnavigering på så många plan, precis efter att vi gått på grund förra säsongen.
HA-Cementen håller på att stelna, vi kommer fastna här.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

De är slut för att de har fått slita hund medan ovan nämnda rumlar runt på JVM.Skulden ligger på de som lämnar en grupp i behov av hjälp, vilket de här fem gjorde.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Vill man leva i förnekelse ett tag till så kan man väl komma ihåg att Lyxfällan låg sist vid nyår året de gick upp. Om jag inte minns helt galet.

Nu tror jag själv inte att det här laget blir ett dugg bättre. Men andra kanske behöver ett halmstrå.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Vikas skrev: 2023-01-11 22:04:06 Vill man leva i förnekelse ett tag till så kan man väl komma ihåg att Lyxfällan låg sist vid nyår året de gick upp. Om jag inte minns helt galet.

Nu tror jag själv inte att det här laget blir ett dugg bättre. Men andra kanske behöver ett halmstrå.
Serien är bara glömma. Men om man vill leva i förnekelse!? Så Färjestad kom väll 6:a i Shl förra året= vann🏆
Per-Allan

Inlägg av Per-Allan »

Lee Harvey Oswald skrev: 2023-01-11 21:57:29

Håller med helt

Våra "kulturbärare" är ju totalt slut, DIF har gett dom kontrakt för gamla meriter.
Dagens lag för 4 år sedan, oj, det hade varit intressant

Nej, detta är Historiskt DIF, en total felnavigering på så många plan, precis efter att vi gått på grund förra säsongen.
HA-Cementen håller på att stelna, vi kommer fastna här.
Påminner om när isråtta degraderades, hur länge kommer vår publik orka med 1000 seriematcher innan ev. kvalspel börjar i framtida säsonger i denna undervegetation i hockeyn.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Wishes

Inlägg av Wishes »

DIF_Soldier skrev: 2023-01-11 22:00:37

De är slut för att de har fått slita hund medan ovan nämnda rumlar runt på JVM.Skulden ligger på de som lämnar en grupp i behov av hjälp, vilket de här fem gjorde.
JVM är bara en enda stor egotripp. Totalt ointressant ur ett lagperspektiv. Och, hockey är ett lagspel.
Stolt, men aldrig nöjd
BigJ

Inlägg av BigJ »

En usel andraperiod men i övrigt var ju matchen helt ok oftast, spelet i egen zon var väl iofs halvdant även i tredje.
Märks att självförtroendet är naggat och med facit i hand kanske Galajda skulle stått, men det är samtidigt lätt att vara efterklok.

Liss är fantastisk, kan ju försvinna ibland och göra ngt misstag men är ju ett unikum offensivt. Högt betyg idag!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Andra perioden fick man känna på hur en golden shower känns. Lindbom kastar några enkla puckar bakom sig och detta var nog hans sämsta match i DIF.

Ses i Karlskoga på fredag…..
DIF!
Skriv svar