SHL 20/21: Hv71 - Djurgårdens IF 3/12 - 2020
Re: SHL 20/21: Hv71 - Djurgårdens IF 3/12 - 2020
Brännstam spelar, nån bänkad?
- Harmageddon
Ja, det fanns vid flera tillfällen under andra perioden som man kunde tagit timeout.tomten skrev:Jag hade tagit time out när vi slog icing i pp vid 0-2. Robban tar time out vid 0-5
EDIT. Man kunde även bytt ut Svedberg mot Mantas när man fick PP och ställningen var 0-2 el. 0-3, vaskat om i kedjorna och bänkat någon spelare för att visa nånting, etc.
Sen om det hade hjälpt är en annan femma men någon typ av signaler måste tränarna skicka till spelarna ist för att hoppas det ska bli bättre. Men men... det är ju 2020
Förväntar mig att man är bättre förberedd på lördag
Senast redigerad av Harmageddon den 2020-12-03 21:36:48, redigerad totalt 2 gång.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Lika bra med ett rejält bottennapp kanske. Hoppas Högga är tillbaks på lördag. Viktig match! Brännstam spelade mer än Simon idag. Nardella och JP bäst, övriga usla.
Senast redigerad av kaminor den 2020-12-03 21:16:20, redigerad totalt 1 gånger.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Sopor, Simon Johansson vill jag inte se igen. Och Mantas måste stå på Lördag.
DIF!
-
Ja Simon J är verkligen inte SHL materialDaniel942 skrev:Sopor, Simon Johansson vill jag inte se igen. Och Mantas måste stå på Lördag.
Ceterum censeo Solna esse delendam
Nä, det järvar en dålig start på helgen.
Simon Johansson bäst corsi av alla backar i DIF idag.
Försvarar såklart inte misstagen han gjorde idag. Men han har bra siffror match efter match och hade det även förra säsongen. Så vore tråkigt om han ska bli forumets hackkyckling. Han är en ung back med stor uppsida som vi ska tillvara på!
Försvarar såklart inte misstagen han gjorde idag. Men han har bra siffror match efter match och hade det även förra säsongen. Så vore tråkigt om han ska bli forumets hackkyckling. Han är en ung back med stor uppsida som vi ska tillvara på!
-
Corsi hit och dit han agerar ju som bambi i egen zonmb81 skrev:Simon Johansson bäst corsi av alla backar i DIF idag.
Mot Malmö måste vi vinna annars är vi tillbaka i träsket igen...
När någonsin har vi sett handlingskraft i båset de senaste åren? Skönt med F1 imorgon, där händer det iallafall saker i båset när situationen kräver det.Harmageddon skrev:Ja, det fanns vid flera tillfällen under andra perioden som man kunde tagit timeout.tomten skrev:Jag hade tagit time out när vi slog icing i pp vid 0-2. Robban tar time out vid 0-5
EDIT. Man kunde även bytt ut Svedberg mot Mantas när man fick PP och ställningen var 0-2 el. 0-3, vaskat om i kedjorna och bänkat någon spelare för att visa nånting, etc.
Sen om det hade hjälpt är en annan femma men någon typ av signaler måste tränarna skicka till spelarna ist för att hoppas det ska bli bättre. Men men... det är ju 2020
Stolt, men aldrig nöjd
Han gör mycket bra men som sagt det försvarar inte hans misstag. Det vet både du, jag, Robban och Simon. Men vore dumt att få en ung lovande back att bli hackkyckling för några misstag. Slipar han bort det men samtidigt vågar spela hans spel kommer han bli en toppback i SHL.Donkels-2.0 skrev:Corsi hit och dit han agerar ju som bambi i egen zonmb81 skrev:Simon Johansson bäst corsi av alla backar i DIF idag.
-
OK jag tror inte han blir en toppbackmb81 skrev:Han gör mycket bra men som sagt det försvarar inte hans misstag. Det vet både du, jag, Robban och Simon. Men vore dumt att få en ung lovande back att bli hackkyckling för några misstag. Slipar han bort det men samtidigt vågar spela hans spel kommer han bli en toppback i SHL.Donkels-2.0 skrev:Corsi hit och dit han agerar ju som bambi i egen zonmb81 skrev:Simon Johansson bäst corsi av alla backar i DIF idag.
I SHL kommer han nog bli det iaf. Han är bara 21 och har många år av utveckling kvar. Många toppbackar i SHL var långt efter honom i samma ålder. Inte så som Hultström eller Högström var stjärnor när de var 21 till exempel.Donkels-2.0 skrev:OK jag tror inte han blir en toppbackmb81 skrev:Han gör mycket bra men som sagt det försvarar inte hans misstag. Det vet både du, jag, Robban och Simon. Men vore dumt att få en ung lovande back att bli hackkyckling för några misstag. Slipar han bort det men samtidigt vågar spela hans spel kommer han bli en toppback i SHL.Donkels-2.0 skrev:Corsi hit och dit han agerar ju som bambi i egen zonmb81 skrev:Simon Johansson bäst corsi av alla backar i DIF idag.
- Harmageddon
Mot Brynäs tog Robban en nödvändig timeout.Wishes skrev:När någonsin har vi sett handlingskraft i båset de senaste åren? Skönt med F1 imorgon, där händer det iallafall saker i båset när situationen kräver det.Harmageddon skrev:Ja, det fanns vid flera tillfällen under andra perioden som man kunde tagit timeout.tomten skrev:Jag hade tagit time out när vi slog icing i pp vid 0-2. Robban tar time out vid 0-5
Han tog timeout när det var två sekunder kvar av BP och i samband med Mantas monster/stiliga räddning i första perioden. Det var då DIF kunde lyfta upp spelet(inte för att spela bra) så man inte blev lika tillbaka tryckta som inledningen av första perioden. Sen skedde den magiska minuten(tre mål) av slutet av första perioden. Resten är historia och innan kvällens möte hade man några vinster i ryggen
Med den erfarenheten så trodde jag att Robban kunde unyttja det ikväll och skicka någon typ av signal till laget under andra perioden speciellt. Naturligtvis finns det mer att önska vid matchcoacningen och göra det vid rätt läge. Ikväll skulle han agerat annorlunda(tycker jag) så man får hoppas att han inser att det inte funkar att vara alltför passiv i båset.
Edit. Jag tycker att när ställningen är 0-3, man får PP i slutet av andra perioden är perfekt tillfälle att ta TO. Fatta om man kunde haft en 1-3 resultat inför sista perioden och ett psykologiskt mål. Kanske prövat Rhett då dem tidigare PP inte såg så bra ut. Det gjorde inte PP:et i slutet av andra heller. Ist kommer fyran och femman som brev på posten i baken.
Det enda vi kan göra är att ledarna och laget lär sig av detta och blickar framåt.
Sen är det viktigt att någon nämner dessa detaljer till Robban.
Skulle vara intressant att veta varför Robban inte tog en timeout el. gjorde andra aktiva förändringar under andra perioden?
Varför han först väntade till tredje och ställningen var 0-5? Var det främst för att stoppa blödningen
Det är bara bryta ihop, dra lärdom och vara redo på lördag!
Senast redigerad av Harmageddon den 2020-12-03 23:56:22, redigerad totalt 3 gång.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."