SHL 20/21: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/10 2020

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: SHL 20/21: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/10 2020

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Bortslängda poäng i de två senaste matcherna, mot fel motstånd.
Bottentippade lag brukar sprattla till i början av serien, vi sjunker istället direkt mot botten

Detta blir knepigt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
sauron
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av sauron »

Praetori skrev:Detaljer förvisso men kan någon förklara varför domarna slår av två stycken icingpuckar från LHC på slutet? Trodde de att LHC spelade boxplay eller vad?
Den ena är helt obegriplig medans den andra var touch.
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Ni som ständigt och jämt skriker om degradering kanske åtminstone kan finna någon glädje i att ni äntligen kan vara rätt på't.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Vikas skrev:Då låg vi sist. Och där lär vi stanna.

Hur många omgångar tar det innan Jocke skickar den höga hästen till limfabriken?

Det funkar inte att ta ansvar när man är det enda laget i hela jävla ligan att göra det.

Att ha hedern i behåll kommer inte smaka särskilt bra när vi sitter i Hockeyallsvenskan nästa år.
Äh lugn och fin. Det är tre vinster till en andraplats med en match mindre spelad. Det är detaljer som felas mot LHC ikväll och ett par utvisningar. Tycker det ser bättre och bättre ut för varje match. Förutom mot Frölunda i premiären har vi trots motgångarna kunnat vara med och tävla på riktigt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tobbe350

Inlägg av Tobbe350 »

Rudi skrev:Ni som ständigt och jämt skriker om degradering kanske åtminstone kan finna någon glädje i att ni äntligen kan vara rätt på't.
Haha instämmer i den. Skönt att man kunde få ett litet leende i det här.
7/4-2014
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tobbe350 skrev:
Rudi skrev:Ni som ständigt och jämt skriker om degradering kanske åtminstone kan finna någon glädje i att ni äntligen kan vara rätt på't.
Haha instämmer i den. Skönt att man kunde få ett litet leende i det här.
Ja, det gäller att hålla sin linje, till slut får man rätt :D
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jag upplever årets SHL som tudelad.
Vi mot resten.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
rikkard

Inlägg av rikkard »

Vi är sist i SHL.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Praetori skrev:

Hur många omgångar tar det innan Jocke skickar den höga hästen till limfabriken?

Det funkar inte att ta ansvar när man är det enda laget i hela jävla ligan att göra det.

Att ha hedern i behåll kommer inte smaka särskilt bra när vi sitter i Hockeyallsvenskan nästa år.
Äh lugn och fin. Det är tre vinster till en andraplats med en match mindre spelad. Det är detaljer som felas mot LHC ikväll och ett par utvisningar. Tycker det ser bättre och bättre ut för varje match. Förutom mot Frölunda i premiären har vi trots motgångarna kunnat vara med och tävla på riktigt.
Jag håller med i sak. Problemet är att vi behöver poäng för att grabbarna ska hålla modet uppe. Vips så spelar vi med 120% ångest, och där får vi inte hamna.

Hockeyspelare är den mest mentalt sköra yrkesgruppen, och DIF är herre på den täppan. Det gör mig orolig.
Säg den glädje som varar
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

När får tränartrojkan gå och herr Eriksson kan också blada till tokstan som valde att satsa vidare på så miserabla backar som 37 och 56
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Donkels-2.0 skrev:När får tränartrojkan gå och herr Eriksson kan också blada till tokstan som valde att satsa vidare på så miserabla backar som 37 och 56
Ja dom två är verkligen misslyckade värvningar tyvärr.
Avskaffa tre mot tre.
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

Kalle Anka är det alltid i början på en säsong.
Det viktiga blir att vi börjar plocka poäng framåt nov-dec.

Då menar jag inte att plocka poäng för att gå mot serieledning och sm-guld, utan för att hamna nånstans 11-12. För det har vi kapaciteten för.

Ikväll blir vi hårt straffade för slarv och domarpet. Minska slarvet och håll fokus så kommer vi plocka poäng.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Förra året motsa jag de som skrek om nedgradering. I år sällar jag mig till den kören. Det här kommer aldrig att gå. Dags att tigga pengar, göra en nyemission, hitta sponsorer m.m. och satsa oss ur det här. Den här truppen räcker inte till. Minst en toppback och toppforward måste in! Dags att gå runt med kollektet eller förlora på fair play.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Word!
Praetori

Inlägg av Praetori »

DIF_Soldier skrev: Jag håller med i sak. Problemet är att vi behöver poäng för att grabbarna ska hålla modet uppe. Vips så spelar vi med 120% ångest, och där får vi inte hamna.

Hockeyspelare är den mest mentalt sköra yrkesgruppen, och DIF är herre på den täppan. Det gör mig orolig.
Nä jag tror årets säsong och hur de andra lagen värvat och gråter om ekonomin. Domarnivån som ligger emot och förhandstipsen från experterna bara är tändvätska för grabbarna.
Visst två tre raka torsk tiöl och det kan påverka men jag tror det kommer börja trilla in poäng och sen kan vi nog få se på fan. Så många varianter och kreativitet i anfallsspelet har jag inte sett på bra många år. Vi sätter grunderna och är för det mesta på rätt ställen.
Får vi bara till detaljerna och får alla att åka skridskor utan puck (så vi inte hamnar i defensiva bryderier) så är vi lätt en 7+ placering.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar