Säsongen 20/21
Re: Säsongen 20/21
Viktigt signalvärde att vara först med lönesänkningar samtidigt som vi agerat väldigt ansvarsfullt under hela pandemin. Väldigt mycket bra reklam för DIF i media och sociala medier. Det kan vi vinna på i längden hoppas jag på.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... -hakar-pa/
Nu börjar även journalister öppna upp ögonen! Som andra redan sagt är man bra stolt över att DIF sköts så exemplariskt genom pandemin, både i hockeyn och fotbollen.
Nu börjar även journalister öppna upp ögonen! Som andra redan sagt är man bra stolt över att DIF sköts så exemplariskt genom pandemin, både i hockeyn och fotbollen.
Älskar det här:Skidlöparn skrev:https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... -hakar-pa/
Djurgården har som klubb agerat absolut bäst av alla klubbar i SHL.
Joakim Eriksson är ny som tf VD, sedan Jenny Silfverstrand blivit VD i SHL. Jag tror inte Djurgården hade kunnat hitta en bättre ledare än Eriksson att ta sig igenom denna krisen.
Man blir alldeles varm i hela kroppen för det ansvaret, det drivet han har för att hålla sin klubb flytande genom detta.
Hans och klubbens ansvarstagande rinner nu hela vägen till spelartruppen.
Saxat från Hockeynews om Holz styrkor:
"I uppspelsfasen är Holtz ett bra alternativ för en förstapassning då han är duktig på att ta sig in i offensiv zon med picken i kontroll. "
Det är det övriga spelare måste lära sig...
"I uppspelsfasen är Holtz ett bra alternativ för en förstapassning då han är duktig på att ta sig in i offensiv zon med picken i kontroll. "
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Utom Dick.BigJ skrev:Saxat från Hockeynews om Holz styrkor:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Välkommen tillbaka. Nu kommer Högström varva upp ordentligt!BOMBOM BOUCHARD skrev:Utom Dick.BigJ skrev:Saxat från Hockeynews om Holz styrkor:
Sant, han får inte ropa för högt om den bara...BOMBOM BOUCHARD skrev:Utom Dick.BigJ skrev:Saxat från Hockeynews om Holz styrkor:
- DIF_Soldier
Funderar på om Jennys nya jobb i SHL har gynnat oss här. Hon har varit klar för SHL ett bra tag vilket säkerligen innebär ökad insyn i SHL:s resonemang som hon kunnat delge oss, och hon har säkert också haft örat mot marken gällande RFs inställning till bidrag osv.mb81 skrev:Viktigt signalvärde att vara först med lönesänkningar samtidigt som vi agerat väldigt ansvarsfullt under hela pandemin. Väldigt mycket bra reklam för DIF i media och sociala medier. Det kan vi vinna på i längden hoppas jag på.
Säg den glädje som varar
Då fortsätter vi med 50 pers då. Om 5 sekunder gråter linköpings ordförande ut.
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
mb81 skrev:Då fortsätter vi med 50 pers då. Om 5 sekunder gråter linköpings ordförande ut.

DIF!
Med tanke på det rådande läget var det ju inte ett dugg oväntat. Smittspridningen verkar ju vara i full gång igen och jag kan nästan lova att det kommer bli smittade spelare i olika lag vilket kommer innebära uppskjutna matcher och andra konstigheter. Att börja snacka om publik i tusental då kommer inte hända.mb81 skrev:Då fortsätter vi med 50 pers då. Om 5 sekunder gråter linköpings ordförande ut.
Själv köper jag stödbiljetter för en hundring per familjemedlem och följer matcherna på TV. Om alla gjorde samma sak skulle DIF ändå få in en hygglig andel av de normala publikintäkterna (även om stödbiljetterna så klart bara börjar vid 50-lappen).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Lee Harvey Oswald
mb81 skrev:Välkommen tillbaka. Nu kommer Högström varva upp ordentligt!BOMBOM BOUCHARD skrev:Utom Dick.BigJ skrev:Saxat från Hockeynews om Holz styrkor:

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Lee Harvey Oswald
Viktigt!Praetori skrev:Med tanke på det rådande läget var det ju inte ett dugg oväntat. Smittspridningen verkar ju vara i full gång igen och jag kan nästan lova att det kommer bli smittade spelare i olika lag vilket kommer innebära uppskjutna matcher och andra konstigheter. Att börja snacka om publik i tusental då kommer inte hända.mb81 skrev:Då fortsätter vi med 50 pers då. Om 5 sekunder gråter linköpings ordförande ut.
Själv köper jag stödbiljetter för en hundring per familjemedlem och följer matcherna på TV. Om alla gjorde samma sak skulle DIF ändå få in en hygglig andel av de normala publikintäkterna (även om stödbiljetterna så klart bara börjar vid 50-lappen).
Förövrigt, föga förvånande att remissen fick avslag.
Känner hur ångesten gnager djupa hål i övriga HockeySverige nu, men det kan dom gott ha
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Köpte också några stödbiljetter när laget gick ut med att de går ned i lön. Och kommer säkert köpa några till. Sen vet jag av erfarenhet att det är svårt att hålla uppe att många köper varje omgång. I början kommer det nog säljas rätt bra för att droppa rätt fort. Hoppas klubben på nåt vis kan hitta nåt mervärde i att man köper biljetter så folk faktiskt fortsätter göra det.Praetori skrev:Med tanke på det rådande läget var det ju inte ett dugg oväntat. Smittspridningen verkar ju vara i full gång igen och jag kan nästan lova att det kommer bli smittade spelare i olika lag vilket kommer innebära uppskjutna matcher och andra konstigheter. Att börja snacka om publik i tusental då kommer inte hända.mb81 skrev:Då fortsätter vi med 50 pers då. Om 5 sekunder gråter linköpings ordförande ut.
Jag tycker man ska börja sälja presentkort till matcher i framtiden. Ok att det blir mindre intäkter i framtiden möjligen men det kan göra att många sitter med presentkort och gör att det blir mycket publik när det väl öppnar upp.
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Att det blir mycket publik när det väl öppnar upp tror jag inte är något problem alls. Törsten lär vara brutal.mb81 skrev:Köpte också några stödbiljetter när laget gick ut med att de går ned i lön. Och kommer säkert köpa några till. Sen vet jag av erfarenhet att det är svårt att hålla uppe att många köper varje omgång. I början kommer det nog säljas rätt bra för att droppa rätt fort. Hoppas klubben på nåt vis kan hitta nåt mervärde i att man köper biljetter så folk faktiskt fortsätter göra det.Praetori skrev:Med tanke på det rådande läget var det ju inte ett dugg oväntat. Smittspridningen verkar ju vara i full gång igen och jag kan nästan lova att det kommer bli smittade spelare i olika lag vilket kommer innebära uppskjutna matcher och andra konstigheter. Att börja snacka om publik i tusental då kommer inte hända.mb81 skrev:Då fortsätter vi med 50 pers då. Om 5 sekunder gråter linköpings ordförande ut.
Jag tycker man ska börja sälja presentkort till matcher i framtiden. Ok att det blir mindre intäkter i framtiden möjligen men det kan göra att många sitter med presentkort och gör att det blir mycket publik när det väl öppnar upp.
DIF!