SHL 19/20 : Skellefteå - Djurgårdens IF 31/10-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Donkels-2.0
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Skellefteå - Djurgårdens IF 31/10-2019

Inlägg av Donkels-2.0 »

Praetori skrev:En relativt ok bortamatch ändå sett till en rad saker. Men vi är en bra bit ner i konen mentalt och blir ohyggligt straffade för minsta lilla ikväll.
Det är väldigt enkelt och roligt att spela hockey mot oss just nu (utom för ett fåtal som Höggs slår på käften). Motståndarnas tränare vet exakt hur det förhåller sig och ger direktiv därefter.
På kort sikt kanske träningsupplägget med så hårt innan det tunga matchschemat och sedan mindre sessioner när det matchats hårt legat oss i fatet men jag tror vi har igen det på sikt.
Lets agree to disagree
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Väldigt enkel matchplan för samtliga lag mot oss:

1: Spela någorlunda kompetent defensiv, tvinga ut oss i hörnen.
2: Vänta på de 120 lägen som vi bjuder på varje match genom att gå bort oss i forecheck eller bara irrar runt oss i försvarszon.

That's it. Vår spelplan är så ihålig att den blir schweizisk.
Wishes

Inlägg av Wishes »

Vikas skrev:Väldigt enkel matchplan för samtliga lag mot oss:

2: Vänta på de 120 lägen som vi bjuder på varje match genom att gå bort oss i forecheck eller bara irrar runt oss i försvarszon.

3. Sätt in tredjemålvakten och ge honom självförtroende
4. Spela ut, testa det omöjliga, lek och ha kul. Det mesta kommer gå hem.
5. Lägg er ner och grina på isen nör ni blir av med pucken. Kommer rendera i avstängning.
Stolt, men aldrig nöjd
BigJ

Inlägg av BigJ »

Praetori skrev:En relativt ok bortamatch ändå sett till en rad saker. Men vi är en bra bit ner i konen mentalt och blir ohyggligt straffade för minsta lilla ikväll.
Det är väldigt enkelt och roligt att spela hockey mot oss just nu (utom för ett fåtal som Höggs slår på käften). Motståndarnas tränare vet exakt hur det förhåller sig och ger direktiv därefter.
På kort sikt kanske träningsupplägget med så hårt innan det tunga matchschemat och sedan mindre sessioner när det matchats hårt legat oss i fatet men jag tror vi har igen det på sikt.
Hoppas du har rätt men jag ser inte hur våra "onödigt bra backar" ska kunna fixa defensiven. Det är bara Tom som klarar det defensiva känns det som, den uppskrivna Alsing gör tyvärr många misstag defensivt. Högström kan man ju hoppas på men hittills har det ju inte funkat. Övriga, nej. Förhoppningsvis att Garison kan tillföra en del defensivt.
Framåt så är det bedrövligt just nu och trots många skott på mål så är det väl inte en enda riktigt farlig målchans idag men även uselt i de senaste matcherna för att inte tala om PP...
Praetori

Inlägg av Praetori »

Vikas skrev:Väldigt enkel matchplan för samtliga lag mot oss:

Fast så där låter det bara när vårat spel inte kuggar i. När det gör det kippar motståndarna efter luft efter varje blåsning och våra backcheckande forwards gör att backarna enkelt snappar upp pucken i mittzon och vänder spelet direkt. De få lägen som tillkommer tar Höggs eller Alsing blad mot blad eller så blir det respass genom ett frimärke från Tom eller JP.
Men som sagt. När det inte kuggar i så är det som du skriver.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

BigJ skrev:
Hoppas du har rätt men jag ser inte hur våra "onödigt bra backar" ska kunna fixa defensiven. Det är bara Tom som klarar det defensiva känns det som, den uppskrivna Alsing gör tyvärr många misstag defensivt. Högström kan man ju hoppas på men hittills har det ju inte funkat. Övriga, nej. Förhoppningsvis att Garison kan tillföra en del defensivt.
Framåt så är det bedrövligt just nu och trots många skott på mål så är det väl inte en enda riktigt farlig målchans idag men även uselt i de senaste matcherna för att inte tala om PP...
In Garrison we trust.
Skämt åsido så var vårat försvarsspel stundvis kräkframkallande förra säsongen också men sen blev det NHL-mässigt en stund (innan det fallerade i slutspelet igen).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Praetori skrev:
BigJ skrev:
In Garrison we trust.
Skämt åsido så var vårat försvarsspel stundvis kräkframkallande förra säsongen också men sen blev det NHL-mässigt en stund (innan det fallerade i slutspelet igen).
Fast då hade vi Urbom som var en riktig klippa att luta sig emot. Kommer ihåg när han var skadad, då var det inte roligt.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Praetori vinner kvällens skribent och inlägg. Delar samma tänk!
25/4-2025
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Redan under kvartsfinalspelet ifjol ville många skicka Robban.
I semifinalen var drevet starkt.

Nu tror jag olyckskorparna kommer få sin länge levda önskan uppfylld.
Robban kommer få gå.
Kanske inte nu direkt, men inom kort.

Dessa xxxxxxx kommer då få se Robban gå, men vem ska då ta över....och hur gick det senast vi sparkade en tränare i SHL?

Så....fortsätt skicka skit på laget och tränarna. Det kommer ju naturligtvis....inte hjälpa ett skit.
Djurgårdsandan är död, vi kastar skit vid motgång numera.

Tackar Robban för allt du gjort, du tog ett mellanmjölkslag till final,
nu vill alla att ditt nybygge ska vara klart redan i november. Lycka till i din nya klubb.

Så.....vem ska ersätta Robban och Musse nurå?

Säcken?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Redan under kvartsfinalspelet ifjol ville många skicka Robban.
I semifinalen var drevet starkt.

Nu tror jag olyckskorparna kommer få sin länge levda önskan uppfylld.
Robban kommer få gå.
Kanske inte nu direkt, men inom kort.

Dessa xxxxxxx kommer då få se Robban gå, men vem ska då ta över....och hur gick det senast vi sparkade en tränare i SHL?

Så....fortsätt skicka skit på laget och tränarna. Det kommer ju naturligtvis....inte hjälpa ett skit.
Djurgårdsandan är död, vi kastar skit vid motgång numera.

Tackar Robban för allt du gjort, du tog ett mellanmjölkslag till final,
nu vill alla att ditt nybygge ska vara klart redan i november. Lycka till i din nya klubb.

Så.....vem ska ersätta Robban och Musse nurå?

Säcken?
Att sparka Robban vore det mest korkade man kunde göra, det är de andra två som det svävar gigantiska frågetecken över (i Musses fall har det funnits där i 5 år...).

Just nu är det det defensiva som är det absolut största problemet, vi ser konstant helt vilsna ut i egen zon och släpper till löjligt många lägen ur ingenting genom ren icke-markering eller att vi går två på samma spelare och lämnar enorma ytor. Det är Nymans frånvaro som saknas mest. Hade behövts en riktig ersättare, inte första bästa alternativ från vårt eget juniorlag.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:
Praetori skrev:
Magnutz skrev:Där tacklade vi ju en till jävla glaslirare.. Det lär anmälas.
Så är det och eftersom Hedman kommer in som andreman och eftersom han är Hedman och eftersom han lirar i DIF så är risken stor.
Just den posten handlar om Posslers tackling minuten efter Hedmans matchstraff.... Alltså.. vad är det vi får uppleva?

Jag såg klippet från SHL-snubben som förklarade Höggas avstängning och där började det gå upp ett ljus.. Om fler är som han så fattar jag vartåt det lutar och har lutat, ett tag och - tyvärr - vad som står och väntar runt knuten.

Hockeyn, som vi haft den, är på väg att dö. Tyskarna, Schweizarna och polackerna lirar mer fysisk hockey än vad vi gör. Det kommer nog visa sig snart att vi kommer få pisk av dessa nationer i VM osv när vi kommer med innebandygänget... Fyfan vad jag är less.
Japp, ta tag i nacken på en motståndare, slå en rejäl näve i ansiktet så det blir en hjärnskakning. Det är hockey det. Jävlar i mig. Tufft som fan.

Allvarligt Magnutz. Är det det du vill se mer av, en kille som ballar ur från avbytarbåset?

Finns inget manligt eller tufft i det Högga gör.

Täcka skott eller en rejäl open ice , där har vi känslor.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Magnutz skrev:
Praetori skrev:
Så är det och eftersom Hedman kommer in som andreman och eftersom han är Hedman och eftersom han lirar i DIF så är risken stor.
Just den posten handlar om Posslers tackling minuten efter Hedmans matchstraff.... Alltså.. vad är det vi får uppleva?

Jag såg klippet från SHL-snubben som förklarade Höggas avstängning och där började det gå upp ett ljus.. Om fler är som han så fattar jag vartåt det lutar och har lutat, ett tag och - tyvärr - vad som står och väntar runt knuten.

Hockeyn, som vi haft den, är på väg att dö. Tyskarna, Schweizarna och polackerna lirar mer fysisk hockey än vad vi gör. Det kommer nog visa sig snart att vi kommer få pisk av dessa nationer i VM osv när vi kommer med innebandygänget... Fyfan vad jag är less.
Japp, ta tag i nacken på en motståndare, slå en rejäl näve i ansiktet så det blir en hjärnskakning. Det är hockey det. Jävlar i mig. Tufft som fan.

Allvarligt Magnutz. Är det det du vill se mer av, en kille som ballar ur från avbytarbåset?

Alltså om någon hade gjort sådär på Ante i dennes comeback från hjärnskakning...
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Magnutz skrev:
Praetori skrev:

Alltså om någon hade gjort sådär på Ante i dennes comeback från hjärnskakning...
Vad röker ni? Gula Blend? Och, vadå? Skulle Ante för det första tagit den där onödiga konfrontationen som Everberg tar? Och, varför ens göra den kopplingen? Skulle jag varit lika "blodtörstig" om det varit en av de våra? I den här situationen hade jag nog inte blivit särskilt enögd då båda parterna faktiskt bjuder upp till dans. Hade Ante, som i ditt otroligt märkliga scenario, slagit någon i motståndarbåset och sen fått en smäll tillbaka så skulle det ju ha varit jämnt. Jag hade inte kunnat tycka annorlunda. Sen hade effekterna för Antes skull varit ödesdigra på grund av hans tidigare skador.. men själva jämförelsen är sjukt skev..

Hade Jeppe eller Hedman eller någon annan av de våra svingat mot Saiks Capten och fått en smäll tillbaka hade jag inte reagerat annorlunda. What goes around comes around.

Konstaterat är att det var onödigt att slå. Från båda hållen. Konstaterat är också att det ÄR olyckligt att Everberg fick en hjärnskakning (inte sett det bekräftat men utgår från att det jag läst stämmer). Så. Är ni med?

Nej, jag vill inte se att våra spelare slår andra från båset. MEN jag vill INTE SE denna jävla grinmentalitet. Everberg vet vad han gör när han står kvar och är dryg. Han slår dessutom först så att Högström nitar honom ser jag som en naturlig konsekvens av situationen. Två heta killar som slår varandra en gång var. Inte bra, inget jag vill se men 4 matchers avstängning.. galet.

Och sen var ju min andra post om Posslers propp vid offensiva blå. Om Hedmans matchstraff. Hockeyn är på god väg att dö. Det ska stängas av och det ska ges matchstraff och det ska hållas på. DN ska kika på. Media ska dreva och tvinga fram grejer och experter ska tycka till och tynga ner sporten med sitt dravel. På vilken plats kommer hockeyn?

Så. NEJ jag vill inte ha slagsmål från båset.. men JA. Om nån svingar en näve i plytet på vår Capten så kan jag se mellan fingrarna om vår Capten svingar tillbaka.

Typ så. Lite rörigt men fyfan vilken smetig och gråtmild fars de senaste dagarnas "hockey"snack varit.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
williams

Inlägg av williams »

Drevet som blivit på sociala medier är sjukt.. vilket hat människor har. Och vilka mindervärdeskomplex folk har mot DIF och Stockholm. Nu har det gått från att ha varit en jabb med handsken, till att han slog med armbågen. det ska vara fängelse, avstängning hela säsongen, eller som en vuxen ”pappa” skrev. Vi ska få spela med tomma läktare i tre matcher samt få poäng avdrag. Alltså detta är vuxna människor allt från åldrarna 18-80 som skriver så här..
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Det är äckliga bönder från övriga landet dom är ledsna över sina värdelösa liv i sina värdelösa städer - Skellefteå helt allvarligt vem vill bo i en en skitig liten gruvstad
Ceterum censeo Solna esse delendam
Skriv svar