Kvartsfinal 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 31/3-2019
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Kvartsfinal 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 31/3-2019
Special teams var skillnaden.
Avskaffa tre mot tre.
Ser gärna att vi plockar Josefs C till nästa match. Fruktansvärt att se han åka runt och skicka pissiga signaler över hela banan. Spelmässigt är han tredjecenter. Han sätter kollegor i skiten gång efter annan. Snuskigt snett ledarskap.
Brodin gör säsongens sämsta match till råga på det.
De största namnen viker ner sig när det gäller som bäst. Det kostar oss semin!
Brodin gör säsongens sämsta match till råga på det.
De största namnen viker ner sig när det gäller som bäst. Det kostar oss semin!
Laget som är bättre i 5 mot 5 vinner i 99% av fallen en serie bäst av sju.ciirree skrev:Skellefteå har gjort 6 av totalt 11 mål i PP.
Köper inte att man vinner på grund av att man är bättre i 5v5.
Sen är inte Skellefteå särskilt bra i pp. Att göra mål i pp när man möter en hönsgård är inte särskilt svårt. Ett bottenlag i allsvenskan hade garanterat haft bättre bp-statistik än vad vi har mot Skellefteå. Är direkt pinsamt hur de uppträder.
Målvakternas kamp utan tvekan.
Kan gå hur som helst, kommer Adam upp i nivå som de 3 matcher vi vunnit så vinner vi.
Kan gå hur som helst, kommer Adam upp i nivå som de 3 matcher vi vunnit så vinner vi.
I framgång och motgång, Djurgården.
- Lee Harvey Oswald
Hörde någonstans att väl förbi Kvartsfinalerna tjänar man inte så mycket pengar längre (då div Bonusar börjar tickar in)
Så det bästa vi kan få ut av denna CP-säsong är en 4:e hemmamatch, lite extra klirr i kassan.
Sedan kommer jag spendera perioden april-sep med att försöka förtränga ....att laget i mitt hjärta så många gånger under denna säsong uppträtt så ynkligt och ryggradslöst.
Höll idag på att bryta löftet från nov-dec (inga fler besök på Hovet denna säsong)
Ångrar absolut inte att jag stod fast vid mitt val
Har ändå följd DIF på plats sedan 1981, men mjukisarna i blått har denna säsong svikit för mig viktiga ideal lite för ofta
Så det bästa vi kan få ut av denna CP-säsong är en 4:e hemmamatch, lite extra klirr i kassan.
Sedan kommer jag spendera perioden april-sep med att försöka förtränga ....att laget i mitt hjärta så många gånger under denna säsong uppträtt så ynkligt och ryggradslöst.
Höll idag på att bryta löftet från nov-dec (inga fler besök på Hovet denna säsong)
Ångrar absolut inte att jag stod fast vid mitt val
Har ändå följd DIF på plats sedan 1981, men mjukisarna i blått har denna säsong svikit för mig viktiga ideal lite för ofta
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Vann 40 en tekning på hela matchen?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Och att efter tredje slutspelsmatchen höjs hyran med 100.000 per match till 700.000 per match.Lee Harvey Oswald skrev:Hörde någonstans att väl förbi Kvartsfinalerna tjänar man inte så mycket pengar längre (då div Bonusar börjar tickar in)
Avskaffa tre mot tre.
Målet kanske alltid ska vara kvartsfinal men inte längre
Spelade ens #40 idag? Kan inte minnas att jag sett honom, varken idag eller de fyra första matcherna.tomten skrev:Vann 40 en tekning på hela matchen?
- SirDIFalot
Helt otroligt att vi har 3-2 i matcher baserat på vår prestation över fem matcher.
Expert.
Efter idag MÅSTE man ju splittra på förstalinan? Det här går inte längre.
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Så jävla missnöjd att jag vill göra en Fight Club och slå mig själv på käften, men det finns faktisk många fler som förtjänar en fet jävla lavett. Var i helvete höll Djurgårdens IF till de första två perioderna för det kan väl inte vara mitt lag som såsade omkring på Hovet?
Några reflektioner:
3 raka icing med en minut kvar är en strategi som uppenbarligen har en intelligensnivå som flyger långt över mitt huvud. Tur att våra coacher är mycket smartare.
Alla dessa jävla 7-8 passar i egen zon kors och tvärs är det nåt hockeyns version av synkroniserade isdans? Gruvbönderna står med fem man på vår blå och bara undrar. Antagligen också något hockeyns E = mc2 som vi kleti och pleti inte förstår oss på.
PP var underbart i 90 dagar tills alla inklusive pingvinerna på Antarktis listade ut mönstret. Sedan dess.....not so much. Tur då att vi har Musse som håller på och värker fram lite ny trigonometri. Synd att det dröjer 9 månader mellan avkommorna.
Varför spelade inte #40 idag? Sjuk? Bakis? Förälskad? Bodysnatched? För den #40 jag såg kan omöjligtvis vara vår #40.
Wollmer och Nord. Behöver man vidare förklara?
Mantas är så jävla snygg att det gör ont att se honom i gruvställ.
Utöver det, tack för en förstörd söndag.
Några reflektioner:
3 raka icing med en minut kvar är en strategi som uppenbarligen har en intelligensnivå som flyger långt över mitt huvud. Tur att våra coacher är mycket smartare.
Alla dessa jävla 7-8 passar i egen zon kors och tvärs är det nåt hockeyns version av synkroniserade isdans? Gruvbönderna står med fem man på vår blå och bara undrar. Antagligen också något hockeyns E = mc2 som vi kleti och pleti inte förstår oss på.
PP var underbart i 90 dagar tills alla inklusive pingvinerna på Antarktis listade ut mönstret. Sedan dess.....not so much. Tur då att vi har Musse som håller på och värker fram lite ny trigonometri. Synd att det dröjer 9 månader mellan avkommorna.
Varför spelade inte #40 idag? Sjuk? Bakis? Förälskad? Bodysnatched? För den #40 jag såg kan omöjligtvis vara vår #40.
Wollmer och Nord. Behöver man vidare förklara?
Mantas är så jävla snygg att det gör ont att se honom i gruvställ.
Utöver det, tack för en förstörd söndag.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Vi är för endimensionella i vårt spel. När plan A inte fungerar, vilket den inte gjort de senaste månaderna (sönderlästa?) är vi handfallna. Plan B i det här fallet är att spela disciplinerat. Problemet är att vi inte tränat på detta under säsongen, utan satsat allt på plan A som fungerat sämre och sämre, och riktigt uselt mot lag som spelar defensivt. Vi har inga nycklar alls.
Jag tycker vi kontrollerar matchen fram till deras pp, sen är det saik som tar över.
Garrison hyllades efter förra matchen, men idag slår han bort var och varannan puck och drar på sig en klar 2a som saik gör mål på. Adam Bjuder även denna match på ett mål. Vi förlorade även väldigt många tekningar i matchen, och Josefsson speciellt.
Om Adam täpper till mellan benen och backarna kan bli mer raka i sitt spel utan att spela back, back några gånger i rad, samt vinner tekningarna så tror jag att vi grejar det här.
Garrison hyllades efter förra matchen, men idag slår han bort var och varannan puck och drar på sig en klar 2a som saik gör mål på. Adam Bjuder även denna match på ett mål. Vi förlorade även väldigt många tekningar i matchen, och Josefsson speciellt.
Om Adam täpper till mellan benen och backarna kan bli mer raka i sitt spel utan att spela back, back några gånger i rad, samt vinner tekningarna så tror jag att vi grejar det här.
Pinsam nivå på dagens tråd (obeaktat matchen).
Vi tar detta i nästa eller näst nästa match.
Vi tar detta i nästa eller näst nästa match.