Säsongen 17/18

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Benjamin L. Willard

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Benjamin L. Willard »

-daniel- skrev:
Praetori skrev:
-daniel- skrev: Jag tror snarare det ger ett jävla "go" i laget när hela publiken unisont buar ut domarna. Spelarna taggar till lite extra när de känner sig feldömda. Sen kan det ju förvisso bli följder av det som kan bli negativa; dvs korkade utvisningar etc.
Det är snarare så att fokus hamnar på "domarjäveln" och att spelarna känner sig motarbetade (publiken håller ju med om att domarna är dumma) istället för att fokus hamnar där det skall.
Det bästa stödet skulle jag vilja påstå, är om vi började köra "Kämpa" eller något dylikt när besluten går emot istället för att börja gnälla på domarna. Busvisslingar och buande är ju till motståndarna och vi vill inte placera domarna i den kategorin i spelarnas huvuden.
Jag håller helt enkelt inte med. Spelarna känner sig motarbetade? Det skapas ju en "vi-mot-dom" känsla som är nog så viktig.
Håller med om ”vi-mot-dom” känslan och jag tror det taggar till laget extra.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

-daniel- skrev:
Praetori skrev:
-daniel- skrev: Jag tror snarare det ger ett jävla "go" i laget när hela publiken unisont buar ut domarna. Spelarna taggar till lite extra när de känner sig feldömda. Sen kan det ju förvisso bli följder av det som kan bli negativa; dvs korkade utvisningar etc.
Det är snarare så att fokus hamnar på "domarjäveln" och att spelarna känner sig motarbetade (publiken håller ju med om att domarna är dumma) istället för att fokus hamnar där det skall.
Det bästa stödet skulle jag vilja påstå, är om vi började köra "Kämpa" eller något dylikt när besluten går emot istället för att börja gnälla på domarna. Busvisslingar och buande är ju till motståndarna och vi vill inte placera domarna i den kategorin i spelarnas huvuden.
Jag håller helt enkelt inte med. Spelarna känner sig motarbetade? Det skapas ju en "vi-mot-dom" känsla som är nog så viktig.
Vi mot "dom" bör ju bara innefatta motståndarna. Om du har 100% koncentration att ge mot "dom" och 10% av den koncentrationen går mot domarna så är vi ju bara 90% effektiva i spelet.
Det finns liksom inte ett skit som spelarna kan göra på isen som har med domarna att göra. Bättre då att skita i domarna helt och se dem som en del av inredningen.
Ett dåligt domslut är som en kass sargstuds eller ett benskydd på fel ställe. Lägger du fokus på sånt när du spelar är du pucktvåa varje gång.

Vi spelar ju inte bättre och motståndarna inte sämre för att vi gnäller på tredje part. Och domarna faller ju sällan eller aldrig för pressen. Snarare blir det tvärtom. Får du domarna att surna till så har de ju bara ett enda maktmedel att ta till och det är att göra ännu fler kassa beslut.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Håller med Daniel men problemet är att det inte i längden funkar att locka ut folk till hovet för att hata domarna.

SHL har utvecklats i helt fel riktning de senaste 5-10 åren. Det är så tragiskt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Praetori skrev:
-daniel- skrev:
Praetori skrev:
Vi mot "dom" bör ju bara innefatta motståndarna. Om du har 100% koncentration att ge mot "dom" och 10% av den koncentrationen går mot domarna så är vi ju bara 90% effektiva i spelet.
Det finns liksom inte ett skit som spelarna kan göra på isen som har med domarna att göra. Bättre då att skita i domarna helt och se dem som en del av inredningen.
Ett dåligt domslut är som en kass sargstuds eller ett benskydd på fel ställe. Lägger du fokus på sånt när du spelar är du pucktvåa varje gång.

Vi spelar ju inte bättre och motståndarna inte sämre för att vi gnäller på tredje part. Och domarna faller ju sällan eller aldrig för pressen. Snarare blir det tvärtom. Får du domarna att surna till så har de ju bara ett enda maktmedel att ta till och det är att göra ännu fler kassa beslut.
Du förstår nog inte vad jag menar. Det handlar inte primärt om att fokusera på domarna utan istället att "gå ihop som grupp" och tagga till ett pinnhål extra.
Användarvisningsbild
android

Säsongen 17/18

Inlägg av android »

Matchen mot saik idag känns som en riktig vattendelare.
Född till sportchef.
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Haha! :lol:

Den här matchen känns faktiskt väldigt lite som en vattendelare, jämfört med många andra.
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Pressen är ju ändå på Saik idag, en av få arenor som man inte blir brutalt arg och torska är väl där.
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

android skrev:Matchen mot saik idag känns som en riktig vattendelare.
Det är nu alltså som säsongen avgörs?
It's easier to be an asshole to words than to people
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Rojk skrev:
android skrev:Matchen mot saik idag känns som en riktig vattendelare.
Det är nu alltså som säsongen avgörs?
Japp, 3 pinnar nu eller mål som ger plus i målskillnad är exakt lika viktiga nu som i slutet av serien när allt summeras.

Så det är helt klart säsongens viktigaste match vi har framför oss ikväll. ..och ja, samma/lika gäller i alla kommande matcher efter det.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Herregud viljen hockey vi spelar. Underbart o se. Saik spela rugby o vi hockey :lol:

Men nu har vi 3 mycket,mycket tuffa matcher. Plockar vi någon poäng i dom så är det grymt!
daaviid

Inlägg av daaviid »

gaspo skrev:Herregud viljen hockey vi spelar. Underbart o se. Saik spela rugby o vi hockey :lol:

Men nu har vi 3 mycket,mycket tuffa matcher. Plockar vi någon poäng i dom så är det grymt!
Vi skulle haft tre poäng mot kaffe i förra mötet, så nu får vi ta sex poäng istället.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Nått jag tycker tyvärr är mycket anmärkningsvärt är alla i princip öppna mål vi missar. Vi saknar en riktig,riktig sniper. Det sumpas sjukt mycket.
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

gaspo skrev:Nått jag tycker tyvärr är mycket anmärkningsvärt är alla i princip öppna mål vi missar. Vi saknar en riktig,riktig sniper. Det sumpas sjukt mycket.
Handlar väl mer om kyla, vilken jävla hockeyspelare som helst måste för fan kunna sätta en backhand från blå på mål. Alltid ett par ynka och jävligt retsamma centimeter utanför.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Linus Johansson lär bli avstängd och vi kanske även får klara oss utan Ante på fredag. Kommer bli riktigt tungt. Någon bra center i J20?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Två matcher för Linus Johansson.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar