SHL-Åttondelsfinal : Färjestad BK - Djurgårdens IF 11/3-2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Benjamin L. Willard

Re: SHL-Åttondelsfinal : Färjestad BK - Djurgårdens IF 11/3-

Inlägg av Benjamin L. Willard »

sensei skrev:
South_Exil skrev:
daaviid skrev:
minalman skrev:En felaktig icing bröt vårt momentum. Men det kanske inte hjälper med momentum om man bara snurrar i hörnen. Hade vi verkligen gjort 2-2 om vi hade fått fortsätta utan den felaktiga icingen?
Stod det inte 1-1 vid den felaktiga icingen? Dom tog väl ledningen strax efter?

Eller är jag helt snurrig nu?
Nej. Helt rätt. Det var 100% matchavgörande
Ja det fick stora konsekvenser tyvärr. Jag kan inte riktigt vad som gäller vid felaktig avblåsning, måste det bli mittpunkten då? Jag menar vi var de fakto i offensiv zon, så närmare tekningspunkter finns ju om man säger så.
Efter felaktig blåsning ska det alltid vara tekning i mittzon.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Henke_F skrev:Matcha Tellan hemma på måndag.
Kan vara sista matchen i karriären.
Tanken slog mig också faktiskt.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

minalman skrev:
sensei skrev:
South_Exil skrev:
daaviid skrev:
minalman skrev:En felaktig icing bröt vårt momentum. Men det kanske inte hjälper med momentum om man bara snurrar i hörnen. Hade vi verkligen gjort 2-2 om vi hade fått fortsätta utan den felaktiga icingen?
Stod det inte 1-1 vid den felaktiga icingen? Dom tog väl ledningen strax efter?

Eller är jag helt snurrig nu?
Nej. Helt rätt. Det var 100% matchavgörande
Ja det fick stora konsekvenser tyvärr. Jag kan inte riktigt vad som gäller vid felaktig avblåsning, måste det bli mittpunkten då? Jag menar vi var de fakto i offensiv zon, så närmare tekningspunkter finns ju om man säger så.
Det fungerade som en gratis TO för kaffe. Men jag hävdar ändå att vi måste kriga ännu mer framför mål om vi ska kunna utnyttja våra momentum.
En och annan passning som sitter på bladet och/eller som inte går längst med sargen ner i hörnet skulle ju kanske vara nåt åxå.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Att kalla detta för en slutspelsmatch är ju patetiskt. Det var nog länge sen jag såg en så dålig slutspelsmatch som idag. Jävlar vad slött och dött det var. Hoppas på rejäl uppryckning på måndag.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Haha. Arto tror på Malmö för att tränaren är mer attackvillig och stark i sitt psyke. I så fall förstår jag varför det vart torsk i Karlstad.
Användarvisningsbild
Lakrisal
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Lakrisal »

Linus Öhlund fortsätter bevisa varför han är Sveriges sämsta domare. Totaldominans i 3:50 och sen skiter det sig. Trist
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lakrisal skrev:Linus Öhlund fortsätter bevisa varför han är Sveriges sämsta domare. Totaldominans i 3:50 och sen skiter det sig. Trist
Trist att de kastar delar av regelverket i papperskorgen. Det gynnar ryggsäckarna.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Djurgårn skrev:Att kalla detta för en slutspelsmatch är ju patetiskt. Det var nog länge sen jag såg en så dålig slutspelsmatch som idag. Jävlar vad slött och dött det var. Hoppas på rejäl uppryckning på måndag.
Riktigt, matchen mot saik var mycket bättre från vår sida. Ingen idé att skylla på domarna även om det blev väl snett med bara en utvisning till fbk.

Alltför mycket spel längs sargerna och lite klent framför mål, tillbaka till gamla synder alltså, var det största problemet. Fler måste växa som Bergfors gjorde idag, kanske ändra lite och flytta upp Bergfors till förstakedjan med Anderson och någon mer.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

BigJ skrev:
Djurgårn skrev:Att kalla detta för en slutspelsmatch är ju patetiskt. Det var nog länge sen jag såg en så dålig slutspelsmatch som idag. Jävlar vad slött och dött det var. Hoppas på rejäl uppryckning på måndag.
Riktigt, matchen mot saik var mycket bättre från vår sida. Ingen idé att skylla på domarna även om det blev väl snett med bara en utvisning till fbk.

Alltför mycket spel längs sargerna och lite klent framför mål, tillbaka till gamla synder alltså, var det största problemet. Fler måste växa som Bergfors gjorde idag, kanske ändra lite och flytta upp Bergfors till förstakedjan med Anderson och någon mer.
Ja, bortsett från ite av varje så är vi inte in på kassen tillräckligt ofta i p2 och 3. Hade vi haft mer spets, lite mer flyt hade vi gjort mål i p1. Det hade förändrat matchen helt.
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

BigJ skrev:

Instämmer. Vi är på tok för dåliga idag bortsett från korta sekvenser. Färjestad är inte mycket bättre de. Matchen som helhet var ruskigt usel och innehöll långsamt tempo, dåligt passningsspel, noll närkampsspel och jävligt mycket burskydd. Den enda som får godkänt idag är Bergfors.
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

F var faktiskt utspelade stundvis, men fick utdelning för enkelt.

Inlägg av #10 »

Magnus Nyström har jinxat riktigt bra åt vårat håll på Expressen.... tack Magnus.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Hoppas desperationen från matchen mot saik kan återfinna sig till nästa match, idag kändes det mer som året vi gick upp och tog oss till åttondel och var nöjda med att ha nått dit. Hoppas inte grabbarna är mätta och att luften gick ur.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

SHL-Åttondelsfinal : Färjestad BK - Djurgårdens IF 11/3-2017

Inlägg av minalman »

Vi måste få tillbaka tron på att vi kan göra det här.
Sista matcherna i grundserien trodde alla att vi skulle kunna nå åttondelen. I kväll saknades tron att vi kan nå kvarten. Allt för många är fortfarande nöjda efter matchen mot saik.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

BigJ skrev:Hoppas desperationen från matchen mot saik kan återfinna sig till nästa match, idag kändes det mer som året vi gick upp och tog oss till åttondel och var nöjda med att ha nått dit. Hoppas inte grabbarna är mätta och att luften gick ur.
Jag tror att det kan ha med urladdningen att göra, den vi stod för de 7 matcherna innan idag.

Det påminner om vinst-streaken vi hade inför kvalserien 2014. Vi radade upp vinster i serien medan khk rasade nedåt. Sen när kvalserien började fick vi bekymmer. Det tog ju några matcher innan laget kunde vinna. Tyvärr har vi inte den tidsfristen nu. Vi måste vända å måndag.

Det kan gå!
Låst