diftobbe89 skrev:Någon som vet vad Ljungh gör nuförtiden? Brukade spela i #61 om jag inte minns fel.
Tycker Ljung måste fokusera mer som playmaker istället för målskytt, han har det i sig men tror tyvärr spelsystemet passar honom dåligt. Tyvärr tror jag hela idén att sträva efter bra Corsi har kostat många poäng. För mycket fokus på skott istället för att spela till sig chanser. En vinnande spelidé blir belönad med bra corsi, inte tvärtom. Vi har försökt ta genvägar och hoppa över några steg och då funkar det inte riktigt. Det är ju ingen tillfällighet att typ all annan statistik är väldigt dålig.
diftobbe89 skrev:Någon som vet vad Ljungh gör nuförtiden? Brukade spela i #61 om jag inte minns fel.
Tycker Ljung måste fokusera mer som playmaker istället för målskytt, han har det i sig men tror tyvärr spelsystemet passar honom dåligt. Tyvärr tror jag hela idén att sträva efter bra Corsi har kostat många poäng. För mycket fokus på skott istället för att spela till sig chanser. En vinnande spelidé blir belönad med bra corsi, inte tvärtom. Vi har försökt ta genvägar och hoppa över några steg och då funkar det inte riktigt. Det är ju ingen tillfällighet att typ all annan statistik är väldigt dålig.
sauron skrev:Jag vill se Robban gå ut och kritisera domarinsatsen idag, så här kan vi fan inte ha det.
Skickat från min F8331 via Tapatalk
Det är väldigt synd att de (domarna) inte är bättre. Att de inte klarar av att döma konsekvent är en fara för sporten. De dömer olika för samma saker på isen.
Säcken kommer styra upp det där.
När? Han har väl haft ett år på sig. Kan inte säga att det direkt har blivit bättre...
Hade ett hockeylag underpresterat så som domarna gör. Hade både tränare och spelare fått flytta på sig.
Vi har för många "Jeff" i den svenska domarkåren. Som inte bara är överbetalda sett till prestation utan även har en alldeles för låg lägstanivå.
Tycker nivån blivit bättre rent generellt från förra säsongen men sen har ligan ett par konstiga fokuspunkter. Sen har vi ju alltid lågvattenmärken men lite bättre tycker jag att det är.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.