SHL: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/11-2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/11-2016

Inlägg av Lidingö DIF »

9 poäng upp till 11:e platsen! Seriöst? Förvisso en mindre spelad, men ändå. 9 poäng!! Får börja hålla på alla lag som möter Leksand och Rögle.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
tellanalways

Inlägg av tellanalways »

Morwin skrev:
tellanalways skrev:
minalman skrev:Mycket skit faller helt felaktigt på Tellan. Hade vi gjort mer mål framåt så skulle han inte tappa lusten när halva matchen gått...
Förstår att han tycker att resten av laget suger, men inte säger något. Svårt för honom att orka fortsätta lira på topp när laget tar ytterligare en skitutvisning, som i början av tredje. Vi hade några lovande minuter i början av tredje när slarv gav oss boxplay med matchavgörande baklängesmål.
Tellan fläckfri fram till dess, men han orkar inte bry sig att rädda detta lag längre, som inte är ett Djurgårdslag så som han känner igen det.
Exakt. Tellan är bäst i SHL.
Sluta trolla. Han har sämst % i hela shl snart om han släpper in 2-3 enkla puckar varje match.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Sluta klaga på en Djurgårdsikon!
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

När jag försvarade Tellan här ovanför motiverade jag det med att han verkar tappa sugen när resten av laget spelar dåligt. Då börjar han släppa enkla.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
daaviid

Inlägg av daaviid »

Man märker att säsongen suger hästballe när det blir inbördeskrig mellan skribenter och vissa får för sig att leka allan ballan med ironiska kommentarer bakom patetiska täcknamn.

Nej, detta forum är lång beyond räddning. Patetiskt är bara förnamnet. Kastar in handduken. Tack för tidigare år då det var bättre på många vis.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

tellanalways skrev:
ALLTID DIF skrev:HANK ABSOLUT SHL s SÄMSTA SPELARE PUNGT JÄVLA SLUT !!!!!!!!!!
Hur kan du säga så, skäms. Utan Henke och Tellan hade vi inte varit något.

lilla Gumman ! SÅ ÄR DET !!!!!![/quote]

Ska du säga att Tellan är dålig också va?[/quote]

Nej lite ojämn dok ! stundtals riktigt bra !

Men Hank & Ahlen gör sej bättre i DIV 1 T.o.m Alsvenskan kräver mer !
Reideborn & Falk Även dom på tok för dåliga i SHL !
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

tellanalways skrev:
Klaudius21 skrev:Våra backar och vårt försvarsspel har inte varit dåligt nog att det ska vara acceptabelt att båda våra målvakter har bland seriens sämsta räddningsstatistik. Jag säger inte att målvakterna varit rent av dåliga, men det är sånt jädra svajande från dem, bra insatser periodvis till att släppa in flera lätta puckar. Ska vi få en trygghet i vårt spel måste en bra och stabil målvakt in som kan vinna matcher åt oss. Se bara vad Hudacek och Holmqvist gör för sina lag.
Jo allt är faktiskt backarnas fel. #bästamålvakternaishl
Ok, tellansmamma, det var kul de första 4 inläggen men nu är du lika passé som vårt PP.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Känner lite hopp i att Robban var riktigt förbannad efter matchen pga alla jäkla utvisningar som totalsabbar matchen. Måste ju vara galet frustrerande o se detta hända match efter match..
Undra vad som nu görs åt detta jävla debacel. Är sååå deppig just nu över den totala oförmågan vi besitter att inte hitta den felande länken som kör laget i botten match efter match. Frustrationen lär ju inte försvinna om vi fortsätter spela med huvudet under armen varenda bortamatch heller :evil:
jarnkamin136

Inlägg av jarnkamin136 »

Kan nån förklara hur vi spelade ikväll? Var vi värda nån poäng eller var det som vanligt? Missade tyvärr matchen, och vill veta om Frölundamatchen var ett undatag.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Anser för övrigt att ljusblå matchställ aldrig ska införas igen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

jarnkamin136 skrev:Kan nån förklara hur vi spelade ikväll? Var vi värda nån poäng eller var det som vanligt? Missade tyvärr matchen, och vill veta om Frölundamatchen var ett undatag.

Vi spelade inte bra nog för att ta poäng ikväll. MÅNGA utvisningar.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Puckey

Inlägg av Puckey »

jarnkamin136 skrev:Kan nån förklara hur vi spelade ikväll? Var vi värda nån poäng eller var det som vanligt? Missade tyvärr matchen, och vill veta om Frölundamatchen var ett undatag.

Vi drog på oss en jäkla massa utvisningar, och Brynäs slapp undan ett par för många. I första två lyckades vi hänga med någorlunda, mycket tack vare Tellqvist och ett dittills bra boxplay. Vi hade ett par hyggliga chanser, men Brynäs hade tveklöst fler. Efter 2-0 gick proppen ur, både för laget och Tellan. En (frånsett utvisningarna) bättre genomförd match än 4-0 ger sken av, men inte var det bra direkt.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Heja DIF!
När ska man kunna vara lycklig på riktigt? Efter Frölundamatchen kände man att okej, nu kan det äntligen vända, men icke!
Fy fan vilken jävla falsk trygghet man blev invaggad i. Jag känner mig grundlurad och uppgiven! Fortsätter den här jävla kräftgången så blir det spel i HockeyAllsvenskan nästa år.
Bild
Jag har mentalt, efter 15 spelade matcher ställt in mig på det, och det känns för jävligt.
Bild
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Fan vad jag är less på hockey just nu.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Ännu en nolla framåt. Obegripligt.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Puckey skrev:

Vi drog på oss en jäkla massa utvisningar, och Brynäs slapp undan ett par för många. I första två lyckades vi hänga med någorlunda, mycket tack vare Tellqvist och ett dittills bra boxplay. Vi hade ett par hyggliga chanser, men Brynäs hade tveklöst fler. Efter 2-0 gick proppen ur, både för laget och Tellan. En (frånsett utvisningarna) bättre genomförd match än 4-0 ger sken av, men inte var det bra direkt.
En bra sammanfattning
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Rocky3000 skrev:Heja DIF!
När ska man kunna vara lycklig på riktigt? Efter Frölundamatchen kände man att okej, nu kan det äntligen vända, men icke!
Fy fan vilken jävla falsk trygghet man blev invaggad i. Jag känner mig grundlurad och uppgiven! Fortsätter den här jävla kräftgången så blir det spel i HockeyAllsvenskan nästa år.
Bild
Jag har mentalt, efter 15 spelade matcher ställt in mig på det, och det känns för jävligt.
Klart vi ska vinna över Brynäs borta. Klart Rocky....klart.
De är ju rätt dåliga. Vi ska vinna alla matcher bara vi gör vårt bästa. Klart Rock,....klart.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar