SHL: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 28/9-2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
sensei
Kontakt:

Re: SHL: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 28/9-2016

Inlägg av sensei »

MarcusDaze skrev:Alltså varför får inte Andersons lina ETT ENDA BYTE i tredje perioden!? Det var ju knappast endast dem som var kassa i P1 & P2..

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jo, de var nog sämst tyvärr. JT's backcheck vid 0-3 eller 0-4 är det mest pinsamma jag har sett på hovet. Tror inte Tambellini gjorde få/inga byten efter det.

3:e-formationen spelade 0-0 vad jag fångade upp och var tillsammans med 4:e de som ändå får godkänt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

B.I.B.A skrev:
MarcusDaze skrev:Alltså varför får inte Andersons lina ETT ENDA BYTE i tredje perioden!? Det var ju knappast endast dem som var kassa i P1 & P2..

Lika bra att sätta ner foten på något sätt. Chansen att vi skulle komma ikapp var ju ändå lika med noll.
Märklig inställning ändå. Varje gång Hank och Ahlén fick en offensiv zonstart slutade det ju med att dom fick försvara istället.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

Det som är oroväckande är ju att det fanns inte ens finns tendenser till något bra, inte ett skit att ta med sig, delar vi ens ut en ända tackling ikväll, innan matchen redan är körd då förstås, helt jävla chockerande.

Cred till dom som stod kvar och sjöng.
Senast redigerad av diftobbe89 den 2016-09-28 20:24:23, redigerad totalt 1 gånger.
Spela fult
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

B.I.B.A skrev:

Lika bra att sätta ner foten på något sätt. Chansen att vi skulle komma ikapp var ju ändå lika med noll.
Chansen att vi åtminstone kommer framåt i utvecklingen är ju betydligt högre med Anderson och co än firma Hank/Ahlén..

Praetori

Inlägg av Praetori »

För att de var enormt veka i det fysiska spelet och inte gjorde jobbet utan puck. Det var bra signalcoachning från bänken måste jag säga.
Ovant att se Brodin som annars brukar gå på pannben och Djurgårdshjärta vara så intetsägande.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Det enda bra med denna match var väl att juniorkedjan fick mycket speltid och visade att de håller. Hände alltid mest när se var inne.
Våra två toppkedjor måste bevisa så mycket mer dock.
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

diftobbe89 skrev:Det som är oroväckande är ju att det fanns inte ens finns tendenser till något bra, inte ett skit att ta med sig, delar vi ens ut en ända tackling ikväll, innan matchen redan är körd då förstås, helt jävla chockerande.

Fanns en tackling i tredje :D :D håller med om grym cred till dom som stod kvar och sjöng, själv hade jag lämnat efter andra tror jag.
Användarvisningsbild
sauron
Säsongskort: Ja

Inlägg av sauron »

En av de absolut sämsta matcher jag sett. (ja det finns någon enstaka sämre insats utöver derbyförluster, men de kan räknas på halva ena handen) Så här får det inte se ut. Någonsin.

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
It's the hope that kills you.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev:Märklig inställning ändå. Varje gång Hank och Ahlén fick en offensiv zonstart slutade det ju med att dom fick försvara istället.
Skillnaden är att de gjorde ungefär vad de skulle både i det fysiska och i arbetet utan puck. Dessutom matchades de av motståndarna som vet att de gillar att gå ner djupt och smälla i kortsargen. Hank&Ahlén var inte lysande men de var inte katastrof heller som resten av laget.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Var just det som de var. Inne på 3 av baklängesmålen och när Jeff står och skyller ifrån sig under 0-2 målet summerar lite den här kvällen.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Praetori skrev:
För att de var enormt veka i det fysiska spelet och inte gjorde jobbet utan puck. Det var bra signalcoachning från bänken måste jag säga.
Ovant att se Brodin som annars brukar gå på pannben och Djurgårdshjärta vara så intetsägande.
Håller med, bra att sätta ner foten när dom ledande spelarna underpresterar kapitalt.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Praetori skrev:
Jim Morrison skrev:Märklig inställning ändå. Varje gång Hank och Ahlén fick en offensiv zonstart slutade det ju med att dom fick försvara istället.
Skillnaden är att de gjorde ungefär vad de skulle både i det fysiska och i arbetet utan puck. Dessutom matchades de av motståndarna som vet att de gillar att gå ner djupt och smälla i kortsargen. Hank&Ahlén var inte lysande men de var inte katastrof heller som resten av laget.
Fast i slutändan handlar det om att göra mål. Oavsett vad ställningen är när man går in den tredje perioden.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Praetori skrev:
Jag håller inte med. Jag hade gett dom chansen i vart 7-8'e byte i alla fall. Hank och co kör ju enbart spel vid sargen ändå.

daaviid

Inlägg av daaviid »

Nej, inte ett enda skit kommer jag på att skriva. Uselt. Det räcker så. Eller nej, juniorerna var en frisk fläkt som vanligt. Dom hyllar jag. Resten, den som inte kör halvt ihjäl sig med kämpaglöd nästa match kan riva kontraktet.

Ah skit också, hur kunde jag glömma att hylla klacken. Det gjorde jag visserligen tidigare i tråden. Bra tugg trots det otroligt pinsamma spelet på isen.
Senast redigerad av daaviid den 2016-09-28 20:32:24, redigerad totalt 1 gånger.
Praetori

Inlägg av Praetori »

diftobbe89 skrev:Det som är oroväckande är ju att det fanns inte ens finns tendenser till något bra, inte ett skit att ta med sig, delar vi ens ut en ända tackling ikväll, innan matchen redan är körd då förstås, helt jävla chockerande.

Visst fanns det tendenser. Vi ägde spelet fullständigt i delar av första, så pass att KHK tog en timeout vilket inte hjälpte. Efter det så dog det ut på något märkligt sett, KHK återfick fattningen och därefter så hade vi inte en spottstyver.

Att ta med sig härifrån är ju att Adam faktiskt var stabil trots att han hade noll hjälp av laget i övrigt. Inga oroväckande tendenser på målvaktssidan alls tycker jag.
Och sedan har vi fjunisarna med bröderna Davidsson som jag måste säga var riktigt bra sett till situationen i övrigt.

Och ja klackhjältarna skall ha all cred. Bäst på hovet ikväll.
Skriv svar