SHL Omgång 37: Modo - Djurgårdens IF 26/1 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 37: Modo - Djurgårdens IF 26/1 2016

Inlägg av minalman »

Magnutz skrev:
DIV 1-hockey, det är vad denna match påminde om. Sånt ska inte hända.
Jag ser Vallentuna en hel del och med normal kämpa-insats från VBK i Ishallen hade DIF torskat.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Malto

SHL Omgång 37: Modo - Djurgårdens IF 26/1 2016

Inlägg av Malto »

ken1968 skrev:Tycker faktiskt att det är en ledarfråga då vi tagit 7 av 18 poäng av SHL kanske sämsta lag i botten genom tiderna undantaget Vilda Väsby. Vi har absolut inget topp 6 att göra då man åker 55 mil för att ställa in i grilla och inte jobba överhuvudtaget, i mina ögon får ledarstaben ta på sig att inställningen är så loj mot bottenlagen i serien.
Håller med. Det som förvånar är ju när en junis som Vejdemo inte tar ett extra skär på hela matchen. Oerhört dåligt. Man kan ju då tycka att fjärdekedjans småkillar kunde få spela mer, de var ju intresserade i alla fall.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Sylvegård fick rätt. Skönt för Modo att slippa Sallinen.

Hoppas Hage är tillbaka på torsdag för det är plågsamt att se hur usel Hank är i offensivzon.
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

Bussen borde inte stanna på Statoil för div godisinköp iallafall på hemresan. Skulle vilja se större krav från ledare, känns helt kravlöst när ingen vill spela, skulle vilja se extra träning vid hemgång, nån spelare som blir bänkad, nån lagkamrat som ryter till i båset och blir lite förbannad nångång. Nej ingenting ungefär som det inte spelar nån roll otroligt trist att se, godkännt blir som nån skrev Englund som gör det bra match och alltid är på jobbet, och Thoressen som gör en okej match. Resten borde köra start och stopp vid hemgång till gryningen.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Den här matchen glömmer vi snabbt. Katastrofal pissmatch på alla sätt och vis.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Donkels

Inlägg av Donkels »

Oacceptabelt att förlora mot dom där inbreedsen från Övik igen
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

MarcusDaze skrev:Den här matchen glömmer vi snabbt. Katastrofal pissmatch på alla sätt och vis.

Felet är att man glömmer såna här matcher, det är precis dom här matcherna man ska komma ihåg hur man inte ska uppträda eller spela så det inte händer gång på gång. Men det är va jag tycker.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Snacka om att både laget och ledare trodde att det skulle bli en walk in the park efter att ha lyckats vända matchen i Lördags. Ingen tog i det där lilla extra. Englund och Thore får godkänt även av mig. Ingen lätt match för Mantas, även om han inte skulle släppt andra målet och eventuellt första. Visserligen en lång förflyttning på första målet.

Får hoppas att grabbarna rannsakar sig själva rejält och kommer ut som ett helt annat lag nästa match. Detta var f-n inte trevligt att se på.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

ken1968 skrev:Englund som gör en bra match och alltid är på jobbet, och Thoressen som gör en okej match. Resten borde köra start och stopp vid hemgång till gryningen.
http://youtu.be/Bb-hWG3cHMQ
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

daaviid skrev:Snacka om att både laget och ledare trodde att det skulle bli en walk in the park efter att ha lyckats vända matchen i Lördags. Ingen tog i det där lilla extra. Englund och Thore får godkänt även av mig. Ingen lätt match för Mantas, även om han inte skulle släppt andra målet och eventuellt första. Visserligen en lång förflyttning på första målet.

Får hoppas att grabbarna rannsakar sig själva rejält och kommer ut som ett helt annat lag nästa match. Detta var f-n inte trevligt att se på.
Hoppas precis som dig att man rannsakar sig själv, även om jag är lite tveksam då det verkar va så okej att göra prakt usla insatser utan att nån verkar reagera. Hade vi haft normal utdelning mot dessa 2 skitlag i botten hade vi legat klar 3 i serien och topp 6 med bred marginal. Så jag hoppas att man tillslut inser att det är dessa matcher som är sjukt viktiga om man vill stå i slutet på säsongen och lira bäst av 7
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

minalman skrev:
ken1968 skrev:Englund som gör en bra match och alltid är på jobbet, och Thoressen som gör en okej match. Resten borde köra start och stopp vid hemgång till gryningen.
Coolt klipp, fantastisk händelse i en fantastisk tid.

Det gnager i mig hur Hockeyn förlorade lite av sin själ i och med visiranvändning. Någon annan som känner lika? Jag är väldigt avigt inställd till visir. Jaja säkerhet hit och dit bla bla bla.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

minalman skrev:
Precis va faktiskt exakt den händelsen jag tänkte på saknar sånt i svensk hockey, men det kanske är förbjudet av nåt spelarfack eller nåt?? men det skulle iallafall skicka signaler till laget kan jag säga mer än det obligatoriska stoppet på nån mack för godis och nån skön rulle i bussen på väg hem.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

ken1968 skrev:
MarcusDaze skrev:Den här matchen glömmer vi snabbt. Katastrofal pissmatch på alla sätt och vis.

Felet är att man glömmer såna här matcher, det är precis dom här matcherna man ska komma ihåg hur man inte ska uppträda eller spela så det inte händer gång på gång. Men det är va jag tycker.
Jag tänkte på oss supportrar. Spelare och ledare ska givetvis granska varenda sekund och ta lärdom av den här plattmatchen.

Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

7 av 18 poäng mot jumbolagen.

Jahapp.
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »