SHL Omgång 32: Djurgårdens IF - Örebro Järnkaminernas Dag

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
BigJ

Re: SHL Omgång 32: Djurgårdens IF - Örebro Järnkaminernas Da

Inlägg av BigJ »

Praetori skrev:
bastis7 skrev:Skönt att ha Mantas i kassen iaf! Tänk om vi sumpar bort Linus bara för Tellan har ett år kvar på kontraktet men han borde förstå själv att det bästa för DIF är om han slutar efter denna säsong!
Tellan är grym. Det är dålig dagsform idag och grymt oflyt. Han har ju stått på huvudet flera gånger den här säsongen. Går inte att säga så på grund av den här matchen.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Helt rätt, tråkigt att så många kritiserar Tellan så hårt, en hjälte i mina ögon och en sann Djurgårdare. Att han säkert kunde gjort det bättre igår är väl klart men i första hand var det hela laget som spelade helt åt h-e i första perioden. I förra matchen mot brynäs var Tellan en vägg!

Vi har två riktigt bra målvakter och alla borde vara stolta över det. Varför hackas det då ofta på Tellan men aldrig på Mantas trots att han inte varit på topp på ett tag? I mina ögon så behandlas Mantas korrekt, man kan ha sämre dagar och ska inte stenas för det, tänk på det även när Tellan gör en mindre bra match.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Fyfan vad Tellan led efter 1-4, satt bara och stirrade i båset.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

#10 skrev:Fyfan vad Tellan led efter 1-4, satt bara och stirrade i båset.
När inget funkar och en målvakt ser utespelarna spela kaoshockey, då vet han/hon att det kommer ringa. Innerst inne. Och det tror jag är en av anledningarna till varför målvakter, BRA målvakter, ibland gör skitmatcher. De tappar den absoluta tron på att de är en vägg. De börjar tvivla, om än bara liiiite. Det är fullkomligt förödande. När laget gick på framstupa bakåt-fall igår tror jag att det blev en mental bergsbestigning för Tellan. Olyckligt.

Sen tycker jag det är olyckligt för alla inblandade att domarna inte har någon stabil nivå på sina bedömningar. Hörde jag rätt att det var en inlånad domare som dömde?! Är domarkrisen så total? Eller är denne domare en domar-au-pair?

Hur som helst, bra spel i 2a och 3e. Flera ramträffar och missflyt. Knätacklingen på Thoresen gav inget förutom 3-5 och där tycker jag att domaren som stod och såg det hända aktivt är med och avgör matchen.

Apropå det. Rolig bedömning på Thores matchstraff. Där var det direkt pinsamt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Örebros 0-1 och 0-2 är otroligt generösa gåvor från oss.
Dom behövde inte ens skapa några chanser, vi fixade det åt dom, verkligen schysst gjort!

Det var mer än virrigt i första perioden, verkar som att inramningen för säkert 10.000 gången i ordningen fick en helt motsatt negativ effekt på hemmaspelarna.
Vi bjöds på Huvudet-under-armen-hockey med absolut högsta möjliga stressfaktor.
Sedan kom en hedersam uppryckning i 3:e, som så när gav poäng, det var lite gripande att se

Men när fan ska DIF nån gång prestera med förväntningar på sig?
Det var ett tag sedan nu
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Lee Harvey Oswald skrev: Men när fan ska DIF nån gång prestera med förväntningar på sig?
Det var ett tag sedan nu
Premiären i år
JK-dagen förra året
Premiären förra året
Brynäs i globen förra säsongen

Beror väl på vad man har för förväntningar också.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Besvikelsen sitter kvar ännu. Vi hade legat 1p ifrån tredjeplatsen om vi vunnit.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar