Helber är en idiotförevigtdjurgården skrev:Ungefär som när Mike Helber hävdade att Melart inte skulle få utvisning för hans slag rätt i nyllet på Alvarez i Lördags.Magnutz skrev:Han blandar och ger. Klart som fan en attack på ej puckförande spelare ska vara MINST utvisning men troligtvis mer.Vikas skrev:Och Garpenlöv sätter sista spiken i kistan - han är officiellt fullständigt dum i huvudet. Hävdar att det inte ska vara någon avstängning i Rundqvist-situationen.
SHL Omgång 15: Linköping HC - Djurgårdens IF 29/10
Re: SHL Omgång 15: Linköping HC - Djurgårdens IF 29/10
Dessa klappor och dessa plast-supportrar! Rekommenderar verkligen inte nån att gå på hockey i Saab Arena!
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vem vann bästa Halloweenkostymeringstävlingen?bastis7 skrev:Dessa klappor och dessa plast-supportrar! Rekommenderar verkligen inte nån att gå på hockey i Saab Arena!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
De där i de svartvita kläderna.minalman skrev:Vem vann bästa Halloweenkostymeringstävlingen?bastis7 skrev:Dessa klappor och dessa plast-supportrar! Rekommenderar verkligen inte nån att gå på hockey i Saab Arena!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
Är verkligen domarna allt ni har att prata om efter matchen?
Expert.
Tack. Börjar gå troll i vårt hallmark att aldrig gnälla på domare. Lite finare lite bättre.SirDIFalot skrev:Är verkligen domarna allt ni har att prata om efter matchen?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Håller med, vi gnäller inte på att domarna inte håller måttet när vi blir förfördelade, bara när vi torskarSirDIFalot skrev:Är verkligen domarna allt ni har att prata om efter matchen?
Jag läser i media, och får uppfattningen av att en avstängning inte är att vänta. Jag vet inte om det är jag som är vilsen, men är jag ensam om att uppfatta läget på det sättet?
Har inte en anmälan gjorts innan morgondagen är över kommer jag personligen överväga att göra en anmälan. Jag förstår inte hur det inte kan vara starkare reaktioner.
1. Klockren checking to the head.
2. Han hoppar in i tacklingen.
3. Rundqvist är inte tacklingsbar. Situationen är 20 meter från pucken.
4. En 110% medveten och genomtänkt hämndaktion på en oförberedd och helt försvarslös spelare.
5. Nick kommer in med en hög hastighet i situationen.
6. Uttalandet om att "det är sånt som händer", vilket indikerar på att Nick inte anser att det är fel att trycka till någon i huvudet långt utanför spelet.
Jag kan inte, hur jag än vrider och vänder på det, hitta en enda anledning till att Nick inte bör stängas under en viss tid. Som tur är så skadar sig inte Rundqvist, men med tanke på att Thoresen fick 7 matcher trots att MIcFlikier inte blev skadad, så bör denna incident bestraffas på samma sätt med undantaget av ett par extra matcher då det rör sig om en högst medveten hämndaktion långt ifrån spelet.
Tilldelas inte Nick en avstängning så är ribban satt. Då vet samtliga spelare i SHL att det är ok att hoppa in med händerna upp i huvudet på en motståndare 20 meter från spelet och högst riskera två minuters utvisning, om du har otur. Jag räknar stenhårt med att Forsberg i Luleå får känna av 5-6 sådana tacklingar på Hovet om inte Nick straffas.
Jag kan för övrigt inte släppa det faktum att INGEN av de som är på isen (eller i båset för den delen) kastar handskarna och slår skiten ur råttan. Det kvittar om det leder till avstängning och skandalrubriker. Blir en lagkamrat överfallen på det fegaste tänkbara sätt så finns det inte en vettig ursäkt till att inte agera. Hade det här hänt i NHL så hade någon flugit på honom och sett till att han lämnade isen blodig. Så jävla lågt att inte stå upp för sina lagkamrater i stunder som dessa. Vart fan är glöden?
Har inte en anmälan gjorts innan morgondagen är över kommer jag personligen överväga att göra en anmälan. Jag förstår inte hur det inte kan vara starkare reaktioner.
4. En 110% medveten och genomtänkt hämndaktion på en oförberedd och helt försvarslös spelare.
6. Uttalandet om att "det är sånt som händer", vilket indikerar på att Nick inte anser att det är fel att trycka till någon i huvudet långt utanför spelet.
Jag kan inte, hur jag än vrider och vänder på det, hitta en enda anledning till att Nick inte bör stängas under en viss tid. Som tur är så skadar sig inte Rundqvist, men med tanke på att Thoresen fick 7 matcher trots att MIcFlikier inte blev skadad, så bör denna incident bestraffas på samma sätt med undantaget av ett par extra matcher då det rör sig om en högst medveten hämndaktion långt ifrån spelet.
Tilldelas inte Nick en avstängning så är ribban satt. Då vet samtliga spelare i SHL att det är ok att hoppa in med händerna upp i huvudet på en motståndare 20 meter från spelet och högst riskera två minuters utvisning, om du har otur. Jag räknar stenhårt med att Forsberg i Luleå får känna av 5-6 sådana tacklingar på Hovet om inte Nick straffas.
Jag kan för övrigt inte släppa det faktum att INGEN av de som är på isen (eller i båset för den delen) kastar handskarna och slår skiten ur råttan. Det kvittar om det leder till avstängning och skandalrubriker. Blir en lagkamrat överfallen på det fegaste tänkbara sätt så finns det inte en vettig ursäkt till att inte agera. Hade det här hänt i NHL så hade någon flugit på honom och sett till att han lämnade isen blodig. Så jävla lågt att inte stå upp för sina lagkamrater i stunder som dessa. Vart fan är glöden?
Senast redigerad av Salas den 2015-10-29 22:18:39, redigerad totalt 1 gånger.
Det där stämmer tamejfan inte.#10 skrev:Håller med, vi gnäller inte på att domarna inte håller måttet när vi blir förfördelade, bara när vi torskarSirDIFalot skrev:Är verkligen domarna allt ni har att prata om efter matchen?
Och jag, och fler med mig, gnäller inte på domarna. Vi ifrågasätter kåren. Det är inte samma sak. Domarkåren måste upp i nivå för just nu ser det mörkt ut.
Blanda inte ihop detta med ynkligt gnäll på enskilda domslut eller enskilda domare. De som nu dömer SHL härjar i alla matcher. Inte bara våra och de är ju lika usla när vi vinner.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
När blev Helber domare?SirDIFalot skrev:Är verkligen domarna allt ni har att prata om efter matchen?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Haha.Magnutz skrev:De där i de svartvita kläderna.minalman skrev:Vem vann bästa Halloweenkostymeringstävlingen?bastis7 skrev:Dessa klappor och dessa plast-supportrar! Rekommenderar verkligen inte nån att gå på hockey i Saab Arena!
Jag håller med i allt ovan. Dessutom extra mycket här: Här borde laget stått upp för Runken. Det kändes väldigt sunkigt att se hur han blev manglad av en feg plastig sak och Runken låg där utan nån aktion till hans försvar. Vi måste i alla fall markera. Sånt gör mig lite ledsen.Salas skrev:Jag läser i media, och får uppfattningen av att en avstängning inte är att vänta. Jag vet inte om det är jag som är vilsen, men är jag ensam om att uppfatta läget på det sättet?
Det skulle jag nog säga faktiskt!Magnutz skrev:De där i de svartvita kläderna.minalman skrev:Vem vann bästa Halloweenkostymeringstävlingen?bastis7 skrev:Dessa klappor och dessa plast-supportrar! Rekommenderar verkligen inte nån att gå på hockey i Saab Arena!
Jo men snacket om att kåren är kass kommer till 99% efter att vi blivit drabbade, säg fan inget annat för då ljuger du.Magnutz skrev:Det där stämmer tamejfan inte.#10 skrev:Håller med, vi gnäller inte på att domarna inte håller måttet när vi blir förfördelade, bara när vi torskarSirDIFalot skrev:Är verkligen domarna allt ni har att prata om efter matchen?
Och jag, och fler med mig, gnäller inte på domarna. Vi ifrågasätter kåren. Det är inte samma sak. Domarkåren måste upp i nivå för just nu ser det mörkt ut.
Blanda inte ihop detta med ynkligt gnäll på enskilda domslut eller enskilda domare. De som nu dömer SHL härjar i alla matcher. Inte bara våra och de är ju lika usla när vi vinner.
Sånt gör mig förbannad. Att plastiga motståndare beter sig som en psyksjuka vildar kan vi inte påverka, men att inte killarna i laget står upp för varandra är inget annat än oacceptabelt. Att uppfatta situation direkt och ge omedelbar hämnd kanske inte går, men med halva matchen kvar att spela fanns det mängder av lägen att plocka honom. Någon borde ha åkt fram till honom i en situation där domarna var långt borta, slängt handskarna som en man och bara börjat mata slag tills domarna flugit emellan.Magnutz skrev:Sånt gör mig lite ledsen.
Med Ölvestad och Fimpen i laget så finns det inte en chans att Sörensen hade spelat av matchen utan att tvingas stå upp för sig själv. Visst att direktiven från förbundet kring slagsmål är stenhårda, men det gör fan ont i hjärtat att ingen står upp för Rundqvist och den Järnkaminsanda som ska genomsyra vår förening.
Hur svårt ska det vara att bara tvinga en spelare att stå upp för sig själv, likt Milan Lucic gör här?