SHL Omgång 1: Linköping - Djurgårdens IF 16/9
Re: SHL Omgång 1: Linköping - Djurgårdens 16/9
Varit extremt orolig för våra backar hela sommaren. Är så fortfarande! Men det stora problemet kan även mycket väl bli bristen på en förstakeeper. Tellan är slut! Blivit sämre än Reideborn på frilägen och ser ut som en gammal gubbe på förflyttningarna. Armalis är dömd att stå för ett bottenlag i HA. Varken mer eller mindre!
Förhoppningsvis har vi Fällström tillbaks till lördagens match, känns som om Sörensen är extremt beroende av att ha "rätt" spelare i sin kedja.
- Jim Morrison
Ja, är det inte det ena är det det andra, right?Manijock skrev:Varit extremt orolig för våra backar hela sommaren. Är så fortfarande! Men det stora problemet kan även mycket väl bli bristen på en förstakeeper. Tellan är slut! Blivit sämre än Reideborn på frilägen och ser ut som en gammal gubbe på förflyttningarna. Armalis är dömd att stå för ett bottenlag i HA. Varken mer eller mindre!
Tycker Mantas/Tellqvist ska stå varannan match tills en klar förstemålvakt utkristalliseras. Även om jag personligen redan nu föredrar Armalis.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Niklas Niva Sjökvist
@NiklasNiva
Linus Hultström har 1+1 på två perioder för DIF men även varit inne på ett bakåt. Räknar kallt med att det blir ett bakåtmål till i tredje.
Älskar sånt här. Backar som inte gör poäng får vara inne på hur mycket mål bakåt dom vill. Men levererar du framåt ska du fan passa dig för att vara inne på nå mål bakåt, då jävlar!!
(Leksing i tweeten)
@NiklasNiva
Linus Hultström har 1+1 på två perioder för DIF men även varit inne på ett bakåt. Räknar kallt med att det blir ett bakåtmål till i tredje.
Älskar sånt här. Backar som inte gör poäng får vara inne på hur mycket mål bakåt dom vill. Men levererar du framåt ska du fan passa dig för att vara inne på nå mål bakåt, då jävlar!!
(Leksing i tweeten)
Expert.
Första målet vi släpper till är slarv.
Andra målet kommer efter ett horribelt domslut.
Tredje målet kommer efter ett horribelt domslut.
Utöver det skapar Linköping ett stolpskott, i övrigt är dom helt ofarliga. Om det är vi som gör dom dåliga eller om dom helt enkelt inte är bättre, det återstår att se. Så man får väl vara nöjd, även om vi borde ha tagit tre poäng idag. Linköping var 2-3 klasser sämre än vad man hade förväntat sig.
Andra målet kommer efter ett horribelt domslut.
Tredje målet kommer efter ett horribelt domslut.
Utöver det skapar Linköping ett stolpskott, i övrigt är dom helt ofarliga. Om det är vi som gör dom dåliga eller om dom helt enkelt inte är bättre, det återstår att se. Så man får väl vara nöjd, även om vi borde ha tagit tre poäng idag. Linköping var 2-3 klasser sämre än vad man hade förväntat sig.
Hoppfull premiär. När Thoresen, Anderson och Brodin vaknar till liv, kan det här bli riktigt bra. Tycker backarna klarade det riktigt bra idag. Tredjekedjan såg riktigt het ut
ut. Fortsatt orolig för målvaktsspelet dock. Tellan ser trött ut.
ut. Fortsatt orolig för målvaktsspelet dock. Tellan ser trött ut.
Jag är nöjd på det stora hela. Vill se mer av Sallinen och Thoresen. Orkar inte hacka på Anderson ännu.
Och Sörensenpulverapa skrev:Jag är nöjd på det stora hela. Vill se mer av Sallinen och Thoresen. Orkar inte hacka på Anderson ännu.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Extremt sparkapital i Thoresen och Sörensen samt skadade Fällström...
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skickas från min iPhone via Tapatalk
- Jim Morrison
Tycker som Robin att Anderson såg helt okej ut. Bättre än på försäsongen. Sörensen och Thoresen sämre.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
För er som inte vet är det jag som är Robin..Jim Morrison skrev:Tycker som Robin att Anderson såg helt okej ut. Bättre än på försäsongen. Sörensen och Thoresen sämre.

Edit:
13-12 till oss i avslut i skottsektorn.
Expert.
Jag tycker Sallinen såg riktigt bra ut, ett otroligt lugn över hela banan. Otroligt stabil pjäs och kommer bli riktigt viktig i vinter.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Jag tycker vi gjorde en klockren premiär! Sallinen är verkligen den förstecenter vi saknat, vinner puckar, spelar klockrent i egen zon och sätter upp Sören och Brodin i fina lägen!
Trots förlusten så känner jag mig väldigt nöjd. Grabbarna spelade riktigt bra idag och med lite mer flyt så hade vi vunnit. Försvarsspelet, bortsett från några missar här och där, var riktigt stabilt sett över hela matchen vilket var det stora frågetecknet inför.
De spelare som stod ut ikväll enligt mig var Sallinen, Press, Hultström och tredjekedjan. Ljungh tekade fantastiskt bra.
Det finns verkligen sparkapital med tanke på att Sörensen och Thoresen har mer att ge samt att Fällström förhoppningsvis är tillbaka snart. Tellan måste dock upp rejält framöver för han var inte bra idag.
De spelare som stod ut ikväll enligt mig var Sallinen, Press, Hultström och tredjekedjan. Ljungh tekade fantastiskt bra.
Det finns verkligen sparkapital med tanke på att Sörensen och Thoresen har mer att ge samt att Fällström förhoppningsvis är tillbaka snart. Tellan måste dock upp rejält framöver för han var inte bra idag.
Överlag en bra premiär. Och när man har mycket mer att hämta ur hela förstakedjan + Thoresen, så känns 1 poäng inte allt för dåligt. Lägg därtill att Fällström inte var med.
Brodin vinner de flesta närkamperna, stark vid sargduellerna. Alvarez verkar trivas i nya spelsystemet. Hela kedjan Alvarez-Ljungh-Vejdemo var kanske bästa kedjan i DIF ikväll? Mycket imponerad av Press också. Hultström är klockren.
Brodin vinner de flesta närkamperna, stark vid sargduellerna. Alvarez verkar trivas i nya spelsystemet. Hela kedjan Alvarez-Ljungh-Vejdemo var kanske bästa kedjan i DIF ikväll? Mycket imponerad av Press också. Hultström är klockren.