SHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Puckey

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Puckey »

Morwin skrev:Men wennerholm vet ju verkligen ingenting om hockey.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Det är lite det som gör att jag vill se hur han väger lagen mot varandra.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

Mycket hänger på backsidan där flertalet måste utvecklas rejält, på pappret ser det tunt ut om man frågar mig, jag är ju en av få som tycker Hultström överskattas flitigt, långt ifrån någon toppback i serien iallafall.

Framåt ser det bra ut.
Spela fult
Puckey

Inlägg av Puckey »

diftobbe89 skrev:Mycket hänger på backsidan där flertalet måste utvecklas rejält, på pappret ser det tunt ut om man frågar mig, jag är ju en av få som tycker Hultström överskattas flitigt, långt ifrån någon toppback i serien iallafall.

Framåt ser det bra ut.
Hultström kommer säkert att göra en till kanonsäsong och känns som en grym spelare att ha signat upp för tre år framöver, men jag kan absolut hålla med om att det saknas en etablerad back med sina styrkor i defensiven. Falk kanske kan ta det steget i höst, men vi kunde gott ha haft någon som redan är där också.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Jag ser det bara som positivt att undervärderas av Wennerholm.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

Morwin skrev:Men wennerholm vet ju verkligen ingenting om hockey.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
wennerholm har ångest över lexand som han alltid höjer allt för högt
alltså kan han inte så mycket !
Highwind

Inlägg av Highwind »

Känns faktiskt skönt att tippas i botten. Hoppas fler "experter" gör det. Laget måste gå in i säsongen med att det handlar om stenhårt krig för att ta sig till kvartsfinal.. Precis som det krävdes stenhårt krig för att klara sig kvar i fjol.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Puckey skrev:Orkar du lägga ut övriga lags ranking
.1) Skellefteå
.2) Färjestad
.3) Luleå
.4) Örebro
.5) Växjö
.6) HV71
.7) Frölunda
.8) Linköping
.9) Djurgården
.10) Modo
.11) Brynäs
.12) Malmö
.13) Karlskrona
.14) Rögle
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Onödigt att lägga någon kraft på en sådan ranking men att tippa Örebro fyra känns rätt märkligt.
Född till sportchef.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Mattias_87 skrev:
.1) Skellefteå
.2) Färjestad
.3) Luleå
.4) Örebro
.5) Växjö
.6) HV71
.7) Frölunda
.8) Linköping
.9) Djurgården
.10) Modo
.11) Brynäs
.12) Malmö
.13) Karlskrona
.14) Rögle

Tack! Örebro som fyra känns som en rejäl överskattning, två platser bättre än fjolårets överraskning med en trupp som (hittills) ser svagare ut och ett motstånd som ser ut att bli betydligt svårare än föregående säsong.

Modo måste lyckas haverera rejält för att komma så långt ner efter alla stjärnvärvningar, det känns som om de hamnat där av ren vana trots att det är näst intill ett nytt lag med ny tränare. Lite tunt med forwards till tredje/fjärde (kan tipsa dem om en klubb som har ett par över!), men lär inte direkt starta säsongen med bara 12 forwards under kontrakt och har redan öppnat för att det lär bli någon värvning till.

Växjö verkar bli betydligt svagare i år då man inte kände att man kunde matcha andra klubbars erbjudanden till Rasmussen (om det inte var en del i ett förhandlingsspel) trots att man tappat Kallio, Johnson, Welsh, Murphy, Rahkshani m.fl. För stunden känns det som om Växjö tillsammans med Linköping och Örebro kommer att vara inblandade i kampen kring sista slutspelsplatsen med oss - men risken finns ju att de helt enkelt inte ville ha Rasmussen och kommer att öppna plånboken rejält på annat håll. Kan de ha lagt slutspelsintäkterna på sina utlovade amorteringar på arenan eller en återupplivning av den kraschade juniorverksamheten?

Går väl knappt att kalla det här mer än gissningar med så långt kvar till säsongsstarten, men Örebro som fyra var åtminstone jävligt märkligt.
Senast redigerad av Puckey den 2015-06-25 21:49:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Någon som minns vart vi tippades i tabellen 09/10 ?
Avskaffa tre mot tre.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Mattias_87 skrev:Någon som minns vart vi tippades i tabellen 09/10 ?
Åttondeplats av radiosporten.
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... el=3092685

Spridda skurar bland spelbolagen - många tippade oss som årets överraskning efter en stark försäsong (ungefär kan nå semifinal med lite tur) och en del tippade oss kring 8-10e plats.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/s ... 2017241.ab
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Modo 11 och vi 9? Herr Wennerholm kan ingenting om hockey, han går bara efter föregående säsongers framgångslag. Idioti.

Glad att han rankar oss lågt, det betyder som vanligt att vi lär komma 1-4 istället.
mb81

Inlägg av mb81 »

Jag tror många av modos nordamerikaner kommer floppa.
Tycker nog ändå de flesta trupper ser bättre ut än Modo. Nykomlingarna har sämre och möjligen Örebro och Brynäs. Men vilka? mer
olympusPr1me

Inlägg av olympusPr1me »

Puckey skrev:
Mattias_87 skrev:
.1) Skellefteå
.2) Färjestad
.3) Luleå
.4) Örebro
.5) Växjö
.6) HV71
.7) Frölunda
.8) Linköping
.9) Djurgården
.10) Modo
.11) Brynäs
.12) Malmö
.13) Karlskrona
.14) Rögle

Tack! Örebro som fyra känns som en rejäl överskattning, två platser bättre än fjolårets överraskning med en trupp som (hittills) ser svagare ut och ett motstånd som ser ut att bli betydligt svårare än föregående säsong.

Modo måste lyckas haverera rejält för att komma så långt ner efter alla stjärnvärvningar, det känns som om de hamnat där av ren vana trots att det är näst intill ett nytt lag med ny tränare. Lite tunt med forwards till tredje/fjärde (kan tipsa dem om en klubb som har ett par över!), men lär inte direkt starta säsongen med bara 12 forwards under kontrakt och har redan öppnat för att det lär bli någon värvning till.

Växjö verkar bli betydligt svagare i år då man inte kände att man kunde matcha andra klubbars erbjudanden till Rasmussen (om det inte var en del i ett förhandlingsspel) trots att man tappat Kallio, Johnson, Welsh, Murphy, Rahkshani m.fl. För stunden känns det som om Växjö tillsammans med Linköping och Örebro kommer att vara inblandade i kampen kring sista slutspelsplatsen med oss - men risken finns ju att de helt enkelt inte ville ha Rasmussen och kommer att öppna plånboken rejält på annat håll. Kan de ha lagt slutspelsintäkterna på sina utlovade amorteringar på arenan eller en återupplivning av den kraschade juniorverksamheten?

Går väl knappt att kalla det här mer än gissningar med så långt kvar till säsongsstarten, men Örebro som fyra var åtminstone jävligt märkligt.
Murphy är kvar, du glömde Lajunen. som jag tycker var en av de bästa i växjö och gjorde 3: linan farlig
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Någon som har Plus?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... easer=true

Sent from my iPhone using Tapatalk
Låst