SHL: Djurgården - Örebro 1/11 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: SHL: Djurgården - Örebro 1/11 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Asså jag är mer irriterad över folks låga IQ här inne än DIF:s poängtapp.
Vi gör en kanonmatch, kör över dom totalt, bara målen som saknas.
Kan vi upprepa detta så kommer det trilla in puckar framöver, var så säker.

Orka klaga på laget och målvakten idag, örebro hade en hel säsongs flyt i samma match.
Då kan det gå så här
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Lee Harvey Oswald skrev:Asså jag är mer irriterad över folks låga IQ här inne än DIF:s poängtapp.

Orka klaga på laget och målvakten idag, örebro hade en hel säsongs flyt i samma match.
Då kan det gå så här
Klart att man är bitter över poängtappet. Men ni har vi FYRA bra matcher i rad varav den senaste är den överlägset bästa. Nu är vi på rätt väg spelmässigt, vilket KRÄVS om vi ska överleva den här säsongen.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av minalman »

Örebroklacken sjunger "Vi har tagit studenten". Pinsamt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Grymt väl genomförd match. Ser riktigt bra ut inför framtiden.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: SHL: Djurgården - Örebro 1/11 2014

Inlägg av Morwin »

Lee Harvey Oswald skrev:Asså jag är mer irriterad över folks låga IQ här inne än DIF:s poängtapp.

Då kan det gå så här
det blir så när man gång på gång släpper in fösare mellan benen som inte ens har styrfart...

Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Taskman

Inlägg av Taskman »

Morwin skrev:
Staten skrev:Orka skylla på Mantas för helvete. Vi har 40 skott (eller var det nu var) på mål och totaldominerar. Vi ska göra mer än två mål idag.
men sen släpper han in ett jävla fjantskott mellan benen igen! Han släppte till 3 st sånna mål förra matchen
.......

Skickat från min D6603 via Tapatalk
Att vi inte sätter minst 3-4 baljor är ju dock dagens sämsta. Mantas är iskall i 55 min så inget händer för att sedan släppa in ett mål de trycker in.

Fokus skall helt klart ligga på att vi gör allt rätt utom några mål.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Nåja, vi hade väl bäst Corsi eller vad det heter så då var ju detta ologiskt och omöjligt statistiskt sett.
2014-04-07, vad hände?
daaviid

Inlägg av daaviid »

Det var exakt det här man kände på sig efter två perioder. Bjuder bort två poäng. Grattis. Men orka skylla på Mantas, även om jag tycker att han släpper lite enkla puckar ibland så är det inte hans fel att vi torskar idag. Det är effektiviteten som inte fanns där idag. Vi gjorde ju tio mål på två matcher, så jag antar att krutet var slut.
Fruktansvärt surt och kvällen är lite lagom förstörd. Idag var inte Sören på topp heller, hade han varit lika drivande som i de senaste matcherna så hade han nog hängt någon kasse idag.
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Det fina med att sitta här och ha facit i hand är att man kan tala om precis vad som skulle gjorts.
E4:an går mellan Mantas ben, tre förra matchen och var det tre denna match också.

Hade vi haft Tellan så hade vi vuunit, om vi mot förmodan skulle ha förlorat så hade det så klart varit bättre med Mantas. Som sagt schysst med facit i hand ;)

Hur som helst, om målvaktstränarna ser vad andra ser, så lär han bli bättre på att hålla tätt mellan benen
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Alla ni som skyller förlusten på utespelarna...allvarligt? Ja, ibland får man matcher där det är stolpe ut precis hela tiden och vi borde haft minst 5-1 efter andra, men det ursäktar ju inte patetiska målvaktsingripanden som blir direkt matchavgörande.

Det finns väl ingen på det här forumet som inte ser vilken fullständig katastrof Mantas är när det kommer till 5:e hålet?
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Förklaringen ligger nog i att november börjat.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Lugnt. Förra matchen var ju vattendelaren...
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

Bra match, men ack så trist resultat, Depp.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Herregud århundradets mest frustrerande torsk. Klart att Mantas ska ha det sista målet men hur fan kan vi inte göra fler mål på ett Örebro som sitter kvar i bussen i 55 minuter? Hur kan vi inte få fler PP:n när Örebro åker runt och hakar konstant? Värre än Färjestad i början på 00-talet. Örebro är SNUSKIGT dåliga och vi krigar som djur, men lyckas ändå inte vinna? Frågan är om jag inte föredrar att spela bedrövligt, då vet man åtminstone att det finns en möjlighet att vinna.

Djurgårdens matcher är som en skriven historia. Allt är så logiskt, men ändå ologiskt. Fruktansvärt lätt att räkna ut eftersom det alltid är precis tvärtom mot vad vad rättvisa är. Djurgården bra + Örebro dåliga = given torsk... Djurgården mindre bra + Örebro bra = 50/50 på seger... Djurgården skitkassa + Örebro svinbra = Den självklara segern...

Hade jag bara haft ett spelintresse så hade jag varit miljonär på den här föreningen.
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

pulverapa skrev:Lugnt. Förra matchen var ju vattendelaren...
bra då att det är ett uppehåll nästan halva. Tidigare AS säsonger brukade vi vara sämre efter uppehåll dock, hoppas den trenden inte håller i sig, utan den vi nu haft med poäng i nästan var match.
Skriv svar