BigJ skrev:Undrar när domedagsprofeterna ska börja erkänna vårt fantastiska lag.
5:a efter 15 omgångar kan ju inte vara så dåligt som de vill påskina, men det är säkert bara tur...
Snälla du börja titta på matcherna, inte poängligor och tabell och gör en bedömning av de, vi har en ofattbar medflyt just nu. Men jag tackar och tar emot.
Vårt PP talar om hur dåliga vi egentligen är. Vi har två stycken som sällan har tur utan är grymt jävla duktiga, det är våra målvakter.
Och där var en av dem...
Men man är ju bara dum om man inte ser att vi är inne i ett flyt just nu, men det är väl inget fel i de? Jag klagar knappast, säger heller inte att det kommer vända.
Vet inte riktigt vad jag ska säga om matchen. Men det var ruskigt spännande i slutet. Är hela tiden livrädd när inte Honken & Co är inne i försvarssammanhang.
Det enda jag saknar är att vi bjuder upp lite mer till dans i de "extra-curricular activities" som trots allt lhf ofta initierar.
BigJ skrev:Undrar när domedagsprofeterna ska börja erkänna vårt fantastiska lag.
5:a efter 15 omgångar kan ju inte vara så dåligt som de vill påskina, men det är säkert bara tur...
Snälla du börja titta på matcherna, inte poängligor och tabell och gör en bedömning av de, vi har en ofattbar medflyt just nu. Men jag tackar och tar emot.
Vårt PP talar om hur dåliga vi egentligen är. Vi har två stycken som sällan har tur utan är grymt jävla duktiga, det är våra målvakter.
Till viss del kan man ha tur men i det y stora hela beror "tur" på att man spelar på ett sådant söt att motståndarna för misstag, helt enkelt, tur får man inte, det förtjänar man
Sent from a hidden place on classified device possible using Tapatalk
Tycker folk överlag är lite negativa här, vi måste ha i åtanke att vi har lägst spelarbudget i SHL och spelar efter våra förutsättningar. Tycker vi gör det bra, vi har två bra målvakten och ett bra försvarspel. Tänk om vi får igång vårt pp då ser det väldigt ljust ut för oss. Vi kan inte bara ha tur hela tiden, vi gör det bra. Vi har även ett sparkapital framåt som nu är skadade.
Och där var en av dem...
Men man är ju bara dum om man inte ser att vi är inne i ett flyt just nu, men det är väl inget fel i de? Jag klagar knappast, säger heller inte att det kommer vända.
Men vi har TUR, så är det bara
Tur och tur, spelarna kämpar som fasen och det är inte bara tur att vi gör mål på så få chanser som vi skapar. Visst vi släpper till mycket skott utifrån men tack vare ett bra försvarsarbete kommer de flesta från långt håll med fri sikt för våra målvakter och är lätta att ta.
Sen håller jag med om att vårt pp är dåligt, men får vi bara lite TUR så ordnar det sig säkert också.
Man ligger inte femma i SHL pga tur, det finns kvaliteter i laget.
Och där var en av dem...
Men vi har TUR, så är det bara
Tur och tur, spelarna kämpar som fasen och det är inte bara tur att vi gör mål på så få chanser som vi skapar. Visst vi släpper till mycket skott utifrån men tack vare ett bra försvarsarbete kommer de flesta från långt håll med fri sikt för våra målvakter och är lätta att ta.
Sen håller jag med om att vårt pp är dåligt, men får vi bara lite TUR så ordnar det sig säkert också.
Man ligger inte femma i SHL pga tur, det finns kvaliteter i laget.
Hehe, jag släpper den här skitmatchen nu och tar våra 3p, räcker så. Skål.
Äh, ta in Dogge, placera honom framför mån i pp biffen klar, kan Boston köra med chara framför mål så, och inte Fan skulle många klara av att flytta Dogge
hatred skrev:Äh, ta in Dogge, placera honom framför mån i pp biffen klar, kan Boston köra med chara framför mål så, och inte Fan skulle många klara av att flytta Dogge
Vem ska ta in pucken i anfallszon och etablera vårt spel då? Det är väl det stora problemet.
Och där var en av dem...
Näe käre vän, du har ingen vidare koll på hockey om du inte ser problemen i vårt spel (undantag idag som var ett stort fall framåt).
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
hatred skrev:Äh, ta in Dogge, placera honom framför mån i pp biffen klar, kan Boston köra med chara framför mål så, och inte Fan skulle många klara av att flytta Dogge
Vem ska ta in pucken i anfallszon och etablera vårt spel då? Det är väl det stora problemet.
Låt Sören och Heinerö använda sin fart och teknik, ha Samme (när han är tillbaka) och deilert på blå som skyttar, pass upp av sören eller Heinerö skott, vinn puck repeat vi är för avancerade just nu med för dåliga spelare
Låt Sören och Heinerö använda sin fart och teknik, ha Samme (när han är tillbaka) och deilert på blå som skyttar, pass upp av sören eller Heinerö skott, vinn puck repeat vi är för avancerade just nu med för dåliga spelare
Dåliga spelare och Deilert går ju hand i hand annars, börja med att få bort honom.
Tycker vi gör en helt OK match som kunde slutat lite hur som helst men vi har härliga krigare i det här gänget som kompenserar eventuella brister med bra attityd